  • 11. Data: 2017-03-06 19:09:12
    Temat: Re: wyświetlacz w stylu retro
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Dużo tych napisów? Steampunmowa to będzie tarcza jak w liczniku (prądu,
    > kilometrów, benzyny). Oczywiście napędzana silnikiem krokowym sterowanym
    > mikroprocesorem.

    Dożo napisów będzie, ale będą się zmieniać, przewijać itd. Mechanika za
    wolna i na dodatek hałaśliwa.

    Jakub Rakus

  • 12. Data: 2017-03-06 19:42:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Dożo napisów będzie, ale będą się zmieniać, przewijać itd. Mechanika za
    > wolna i na dodatek hałaśliwa.

    W tym zastosowaniu wydawanie dźwięków postrzegam jako zaletę. Przy silniku
    krokowym, pracującym bezgłośnie, to ja bym pewnie i tak wspomógł się
    głośniczkiem odtwarzającym dźwięk trybików i zapadek. Ale to mój punkt
    widzenia, nie narzucam.

    Duży ładunek steampunkowy tkwi we wszelkich rozwiązaniach mechanooptycznych.
    Mam na myśli wszelkie wirujące LEDy migające synchronicznie w rytm obrotów.
    Tu bym widział wirujący walec z rządkiem diod. Pomarańczowych oczywiście.
    Procesor rzecz jasna wiruje zamontowany w środku walca, więc wystaczy
    doprowadzić szczotkami tylko napięcie zasilania. To może być niemal całkiem
    bezszmerowe.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2017-03-06 19:58:56
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-03-06 19:42, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > Tu bym widział wirujący walec z rządkiem diod. Pomarańczowych oczywiście.

    Takich prawdziwie pomarańczowych, co to w zieleniakach nie "majom" ;-)

    > Procesor rzecz jasna wiruje zamontowany w środku walca, więc wystaczy
    > doprowadzić szczotkami tylko napięcie zasilania. To może być niemal całkiem
    > bezszmerowe.

    Wirujące lustro!

    BTW tak mój kolega chciał wyświetlacz skonstruować w biednym 1981 roku.

    Włodek

  • 14. Data: 2017-03-06 20:15:31
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 06.03.2017 o 19:09, Jakub Rakus pisze:

    > Dożo napisów będzie, ale będą się zmieniać, przewijać itd. Mechanika za
    > wolna i na dodatek hałaśliwa.

    Swego czasu chciałem zrealizować coś takiego:
    Linijka z diod UV (pionowa) świeci na przewijającą się taśmę z farbą
    fosforyzującą (taka jak jest oznakowana droga ewakuacyjna).
    Miałem już nawet zakupiony metrowy kawałek folii i diodki 3mm (lepsze by
    były smd, ale wtedy jeszcze nie było).
    Oczywiście brakło czasu i motywacji.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2017-03-06 20:23:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Wirujące lustro!
    >
    > BTW tak mój kolega chciał wyświetlacz skonstruować w biednym 1981 roku.

    Lustro też jest dobrym pomysłem, ale mocno ogranicza kąt widzenia.
    W roku 1981 mogło być jedynym realnym rozwiązaniem.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2017-03-06 22:27:13
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    > Procesor rzecz jasna wiruje zamontowany w środku walca, więc wystaczy
    > doprowadzić szczotkami tylko napięcie zasilania. To może być niemal całkiem

    To żeś pan pojechał... ja chciałem tylko troszeczkę, tak tyci-tyci
    steampunkowo, a nie żeby od razu tam maszynę parową wsadzać ;)

    Jakub Rakus

  • 17. Data: 2017-03-06 22:39:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-03-06 o 17:06, Jakub Rakus pisze:
    > Poszukuję pomysłu na niewielki wyświetlacz pasujący do urządzenia w
    > stylu "retro"
    Może w tym kierunku iść?
    https://www.google.pl/search?q=wooden+display+retro&
    safe=active&client=opera&hs=CPN&biw=1866&bih=1045&so
    urce=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj714uM6sLSAhWDYZo
    KHcT2A1UQ_AUIBigB#q=wooden+led+veneer&safe=active&tb
    m=isch&tbs=rimg:CQ5hL85zIpWAIjhnKHgIfnlDaBHdWGU5Gh7S
    NwU1lvBtI35iTyoYPWljANYHwtlyYD7t97oX5oFcERDs62c859Dh
    gioSCWcoeAh-eUNoEegqdcowUXfKKhIJEd1YZTkaHtIRVguRaXjb
    tJEqEgk3BTWW8G0jfhHMXXGJWfDJZyoSCWJPKhg9aWMAEabT9XTh
    yfQUKhIJ1gfC2XJgPu0Rn8HGd0pufZ8qEgn3uhfmgVwREBHvZ84H
    To6RyioSCezrZzzn0OGCEchTeUaAyXko&*

    Robert

    P.S.
    Chyba najdłuższy link jaki kiedykolwiek wklejałem. :-)

  • 18. Data: 2017-03-06 22:43:20
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.03.2017 o 18:04, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > No to rozwiązanie z "widełodomofonów"
    > http://mtmmax.en.ec21.com/4Inch_B_W_Flat_CRT--162291
    2_1622959.html

    > też nie nowość jak widać:
    > http://www.earlytelevision.org/rca_flat_crt.html
    >

    > Włodek :-)

    Zgłębiłem temat małych CRT i widzę, że nawet są jakieś projekty
    ludzików, którzy robią na miniaturowych lampkach zegarki, pacmany,
    tetrisy i inne "głupoty":
    http://tinyurl.com/hcoo4bj
    Lampki o w miarę kompaktowych rozmiarach jednak też można dostać.
    Zapowiada się interesująco!

    Jakub Rakus

  • 19. Data: 2017-03-06 22:47:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > To żeś pan pojechał... ja chciałem tylko troszeczkę, tak tyci-tyci
    > steampunkowo, a nie żeby od razu tam maszynę parową wsadzać ;)

    O! To jest jakaś myśl! Walec można napędzać turbiną, a na jego
    powierzchni zamontować cewki, które wraz z otaczającymi je magnesami
    neodymowymi utworzą prądnicę zasilającą układ elektroniczny.

    Jeśli ma być steampunkowo tylko troszeczkę, to pozostaje zrobić
    matrycę z małych LEDów, mogą być prostokątne. Niedrogie, prosta
    płytka, łatwe w realizacji, wygląd w miare pasujący do reszty.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2017-03-06 22:57:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus zgłębił temat małych CRT:

> [...]
    > http://tinyurl.com/hcoo4bj
    > Lampki o w miarę kompaktowych rozmiarach jednak też można dostać.

    E tam od razu "dostać", łatwizny każdy by chciał...

    http://www.sparkbangbuzz.com/crt/crt6.htm

    ...tylko czy te nie będą zbyt duże?

    --
    Jarek