  • 31. Data: 2017-03-07 13:01:07
    Temat: Re: wyświetlacz w stylu retro
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-03-06 o 23:46, J.F. pisze:

    >Hmm, czyli coś takiego ?
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Steampunk#/media/File
    :Steamtop.jpg

    Nawet bardziej.
    Niestety nie moge znalezc dobrego przykladu, ale np cos takiego
    https://youtu.be/U0-2hlsvcEc?t=125

    Czy to - ale z okienkami na poszczegolne cyfry
    https://youtu.be/cSs6eKmTCDY?t=11

    I teraz tylko kwestia, czy wszystko narysowac na wyswietlaczu, czy
    dodac jeszcze jakas maskownice.

    P.S. Prawie to co trzeba ... ale jakos malo imponujace
    https://www.youtube.com/watch?v=5NtGkGzut1k
    https://www.youtube.com/watch?v=3oqo61gK5Co

    I teraz wstawic w srodek wyswietlacz i niech udaje te bebenki :-)

    J.

  • 32. Data: 2017-03-07 17:38:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Mar 2017 11:40:26 +0100, ks <k...@g...com> wrote:
    > Strasznie mi się spodobał ten pomysł :) folię miałeś jakąś
    specjalna z krótkim
    > czasem 'wyświecania' czy normalną taka do oklejania koszulek
    schodów itp? bo

    I jak miałoby to działać?

    --
    Marek

  • 33. Data: 2017-03-07 18:33:39
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 07.03.2017 o 11:40, ks pisze:

    > folię miałeś jakąś specjalna z
    > krótkim czasem 'wyświecania' czy normalną

    "Normalną" tzn. kupiłem od gościa, który robił reklamy, tabliczki, znaki
    - taka naklejka właściwie, folia samoprzylepna.
    IMHO będzie dobra - po naświetleniu (błysk wystarczy) diodą UV przez
    kilka sekund jest mocne świecenie, maleje wykładniczo, w całkowitej
    ciemności widać jeszcze parę minut.
    W razie czego po prostu trzeba dłuższą pętlę, ewentualnie wolniej
    przewijać. Ostatecznie robić przerwy w "nadawaniu".

    --
    Mirek.

  • 34. Data: 2017-03-08 16:14:27
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2017.03.07 o 17:38, Marek pisze:
    > specjalna z krótkim
    > schodów itp? bo
    >
    > I jak miałoby to działać?

    no więc tak jak napisałes - rolka się przewija, diody-linijka generuje obraz
    naswietlając przesuwająca się taśme. Zastanowił mnie problem z 'powidokiem', bo
    zanim świecenie zniknie, to może minąć dłuższy czas niż obrót całej taśmy na
    początek. Dobrze by było, gdyby taśma była dużo dłuższa niż ten pokazywany
    fragment - np widać 20cm, a łącznie ma 2m zawinięte jakoś za 'wyświetlaczem'.
    Oczywiście to by się nadawało tylko do scrollowanych napisów, chyba żeby zrobić
    scrolla ze stopem - szybki 'wydruk', 5 sekund postoju taśmy, 'wydruk', postój itd.
    I dlatego dobra by była taśma szybko 'wyświecająca' się, bo można by szybciej ją
    kręcić.
    No to teraz tylko rozwiązać problem widoczności w dzień i będzie wynalazek :)