    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: wysokość płacy w ogłoszeniach o pracę
    Date: Thu, 3 Mar 2011 02:44:50 -0800 (PST)

    On 3 Mar, 10:32, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    > "To niech wam dyrektor kod napisze" :)
    Bardziej dziwne rzeczy spotykalem. Raz bralem udzial, jako szukajacy
    pracy, w
    rekrutacji na programistow C++. Kazali mi zdac jakis egzamin ze
    znajomosci
    C++, podobno wypadlem bardzo dobrze i dostalem sie do drugiej tury
    egzaminacyjnej.
    Ucieszylem sie, a w drugiej turze okazalo sie, ze pracodawca wymyslil
    sobie
    ze kolejnym testem ze znajomosci C++, bedzie sprawdzenie zdolnosci w
    nauce
    Cobola :) Kazal sie rekrutantom nauczyc Cobola w dwa tygodnie i
    rzekomo
    po tym jak kto dobrze opanuje Cobola bedie wiedzial jak kto programuje
    w C++ :)

    Innym razem chcieli mnie do pracy w programowaniu w Javie. Wypytywali
    mnie
    z podstawowej znajomosci Javy w koncu stwierdzili ze sa zadowoleni i
    mnie
    chca. Placili kiepsko, ale to miala byc moja pierwsza praca w tym
    zawodzie wiec sie zgodzilem. Gdy przyszlo do podpisania umowy to
    niemal po
    drodze ktos mi wyjasnil ze oni nie programuja w Javie, tylko w Swojej
    Javie, ze
    wymyslili Swoja Jave a dlatego to nazywaja Java bo to tez jest
    interpretowane.
    Zrobilo mi sie dziwnie ze dowiaduje sie tego na ostatnia chwile, no
    ale ide chociaz
    zobaczyc jak wyglada ta umowa. A umowa nie o prace, ani nawet nie o
    dzielo,
    tylko ze jade na kurs i to za granice, a szef mi wyjasnia, ze tak musi
    byc umowa
    skonstruowana, bo za granica oficjalnie nie moga nas zatrudniac!