  • Data: 2016-04-07 13:20:16
    Temat: Re: wyrabianie dobrego nawyku.
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli nie ma powodu.

    > Plączesz się w logice. Jak zależy ci na wolnym przejeżdżaniu, to karaj za
    > przejeżdżanie szybkie, a nie za przejeżdżanie wolne.

    Generalnie mi np zależy na tym, żeby mi nic z autem nie skolidowało, z prostego
    powodu: interpretacje wypadków w PL są często bardzo stronnicze i faworyzuje się
    pieszych/rowery kosztem kierowców.

    W sumie miąłem napisać Ci coś obraźliwego, ale w zamian postaram Ci się
    wyjaśnić, jak się jedzie samochodem, może Ci się kiedyś przyda...

    Człowiek idzie z prędkością około 7km/h, czyli mniej-więcej 2m/sekundę. A więc
    jeśli przy wjeżdżaniu na przejście nikogo nie ma w okolicy powiedzmy 5m, to jest
    duża szansa, że przez 2-3 sekundy nic na przejście nie wpadnie, a ja z tego
    przejścia zdążę zjechać. I właśnie po to masz zejść z rowera, żeby na przejściu
    poruszać się tempem pieszego, a najważniejsze żeby zatrzymać Cię na te 1-2
    sekundy przed wejściem na przejście, bo ten czas daje szansę kierowcy na
    reakcję, np. zatrzymanie przed przejściem jeśli jest w wystarczającej
    odległości. Dojeżdżając do przejścia rowerem szybciej niż normalny pieszy
    powodujesz, że kierowca który zupełnie prawidłowo upewnił się wcześniej, że w
    okolicy przejścia nikogo nie ma, rusza i wjedzie na przejście, a ty mu nagle
    wtedy wyskakujesz. Nawet jeśli samo przejście będziesz przejeżdżał tak szybko
    jak pieszy idzie, to pojawiasz się w okolicy przejścia nagle, hamujesz do 7km/h
    i od razu wjeżdżasz na przejście. Takie zachowanie od razu powinno być
    odpowiednio wysoko mandatowane, w końcu jest na to paragraf w Prawie o ruchu
    drogowym art.14:

    Rozdział 2 Ruch pieszych
    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

    Niestety fotoradary ukierunkowane na rowery nie istnieją, rowery nie mają
    rejestracji, rowerzyści często nie znają podstawowych przepisów, nie można
    wystawiać z automatu mandatów tylko trzeba 'za rączkę' złapać. Dodatkowo
    bezmyślna władza ulega presji lobby rowerowego i coraz bardziej psuje przepisy
    dając dodatkowe uprawnienia ludziom, którzy nigdy nie powinni się pojawić na drodze.

    A żeby nie było Ci smutno, że to tylko rowerzyści są uciśnieni przez prawo to
    jeszcze jest podpunkt 4, który zabrania pieszym:

    4) przebiegania przez jezdnię;

    zapewne z tego samego powodu, czyli nagłego pojawienia się na jezdni, co
    powoduje potencjalnie sytuację, gdy kierowca nie ma szansy na reakcję.

    pozdrawiam Krzysiek