  • Data: 2016-04-07 13:30:57
    Temat: Re: wyrabianie dobrego nawyku.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-04-07 o 13:20, ks pisze:
    > Generalnie mi np zależy na tym, żeby mi nic z autem nie skolidowało

    Nadinterpretujesz znaczenie tego przepisu. Wynika on tylko z tego, że
    dawno temu w tępych zakutych łbach nie mieściło się, że rower może
    przejechać przez zebrę wolno i kulturalnie. I jak widać, wielu do dziś
    nie może tego zrozumieć.

    Konieczność zsiąścia z roweru nie gwarantuje ci tego, że zobaczysz rower
    o tyle wcześniej, co pieszego, nie każdy jest tak ślamazarny.

    Ale gdyby był taki rzeczywiście cel tego przepisu, to wprowadzono by
    nakaz zatrzymywania się przed przejściem rowerzysty, czy nawet
    konieczność ustąpienia przez niego pierwszeństwa. A że tak nie jest, to
    cała twoja argumentacja się wali. Zwłaszcza że na większości skrzyżowań
    o kierowanym ruchu przejeżdżające rowery nawet z prędkością 2xpieszy nie
    stanowią żadnego problemu.

    --
    Liwiusz