  • Data: 2016-04-07 15:09:42
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Ale Liwiusz ma troche racji - umialby bezpiecznie jechac na automacie,
    > ale czy umialby bezpiecznie jechac walczac z reczna skrzynia i trzema
    > pedalami ?

    A jak egzamin zdaje się obecnie na 5-biegowym Yarisie, a jeździ na
    wersji 6-biegowej, to niby problemu nie ma? Ja mało bratu nie załatwiłem
    Corsy poprzez przyzwyczajenia... A skoro to tylko kwestia przyzwyczajeń,
    to z należytym obrzydzeniem sprzęgłem wachlował będę, jak zajdzie
    konieczność, ale po co robić z tego "wpis do akt"?

    > A ostatnio - nie tylko bezpiecznie, ale jeszcze ekologicznie, nie
    > przekraczajac 2000 rpm :-)

    A to akurat automat załatwi najlepiej. Ręczna skrzynia wyzwoli
    miganie diod zachęty do zmiany biegu, ale na tym jej możliwości
    wpływania na sytuacje się kończą. Jak się uprę, to będę jeździł
    wszędzie na jedynce i dopiero będzie ECO. :-)

    > No coz - w USA jakos nie maja tego problemu, widac umialby :-)

    Ale tam ogólnie jest większy poziom realizmu w postrzeganiu
    rzeczywistości. Jadę zgodnie z normą, albo nie jadę i wara
    egzaminatorowi od tego, czy mam silnik, czy napęd nożny
    a la Flinstonowie.

    > Ewentualnie mozna by jakis kurs doszkalajacy i egzamin, 5 minut
    > egzaminu powinno wystarczyc :-)

    Tak to chyba wygląda -- nowy egzamin, jak się chcesz pozbyć
    skrzyniowych ograniczeń z papierów.

    Pozdrawiam, Piotr