  • Data: 2011-06-09 16:03:22
    Temat: Re: wyprzedzil i .....
    Od: Stachu Gdansk <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-08 23:36, Kris_Poland pisze:
    > sytuacja miala miejsce niedawno
    > jade oczywiscie spokojnie, nawet jakbym sie spieszyl to ile zyskam, no
    > nie warto
    > http://www.youtube.com/watch?v=xCPkF26bpqc
    >
    > zrobila sie nie jasna sytuacja autobus wyprzedzany profilaktycznie
    > hamuje zwalniam
    > wiedzac ze na zderzaku mam dusiciela co jedzie 3-4 za mna doslownie
    > hamuje tak by idiota mi w tylek nie wjechal, efekt pacanowo cofnelo sie
    > o conajmniej 20-30m
    > w koncy wyprzedza i czuje sie komfortowoe nie sledzac poczynan idioty

> [...]

    Jakkolwiek nie pochwalam pokazywania środkowego palca bo to buractwo
    niemożebne - mogłeś zjechać trochę na prawo żeby umożliwić bezpieczne
    wyprzedzanie tym z naprzeciwka, i przy okazji puścić gościa z tyłu.
    Jeszcze by Ci mrugnął światłami w podzięce.

    Ostatnio jechałem za typem który kurczliwie trzymał się środkowej linii
    (rozdzielającej pasy w dwóch kierunkach) i ani myślał pomóc wyprzedzić
    się autom z tyłu (tworząc tym samym ogon za sobą). Nie wiem po co -
    jakoś by mu to wsiadło na ambicję gdyby go ktoś wyprzedził? Nie ukrywam
    że wkurzyło mnie to dość mocno, bo mam słabe auto i trudno mi wyprzedzić
    kogoś wciskając gaz w podłogę (a spieszyło mi się), a tak wlokłem się za
    typem bo utrudniał manewr, a przynajmniej nie miał zamiaru go ułatwić.

    Ja mam taką zasadę - jadę swoim polo z całymi 45KM pod maską i widzę w
    lusterku że ktoś się szybko zbliża - w miarę możliwości zjeżdżam na
    prawo żeby samochód za mną mógł mnie spokojnie wyprzedzić. Zawsze
    spotykam się z podziękowaniami od wyprzedzającego. I to jest kulturalne
    zachowanie wg mnie.

    Inna sprawa: komentowanie zachowania kierowcy na podstawie rejestracji
    (GPU, GWE, GKA, GKS w moim regionie) jest po prostu głupie. Sam jeżdżę
    po Trójmieście z rejestracją GBY (rzekoma wiocha w stosunku do GA czy GD
    jeżdżących po Trójmieście), chociaż mieszkam w Gdańsku od jakichś 10 lat
    i tu się uczyłem jeździć.
    Większym problemem są wg mnie kierowcy uważający się za krółów szos z
    racji posiadanego drogiego auta, niż ci którzy wjeżdżają do miasta z
    małego miasteczka i trzeba im trochę pomóc (wpuść go, zrozum że może nie
    zna dużego miasta i jest zestresowany). Tyle z mojej strony:) Szerokiej
    drogi życzę :)