  • Data: 2009-05-17 17:13:52
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotografów - śmieszne czy tragiczne?
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "luxcamera" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gunr01$84s$1@inews.gazeta.pl...

    > Wypunktuj mi głupstwa, bo nie dostrzegam :-)

    Z tym sie zgadzam! Ale w swoich poprzednich postach oburzałes się na
    naliczających niskie stawki nie z w/w powodów, a dlatego, ze w twoim pojeciu
    nie odpowiadały one nakładowi pracy, wysiłkowi potrzebnemu w zdobycie
    umiejetności, itp. krótko mówiąc nie były one godziwe dla takiego zadania. I
    to jest to "głupstwo" bo przecież:
    1. ocena powyższych czynników jest całkowicie subiektywna i NIE mozna MZ jej
    narzucać,
    2. jesli jednak uznać twoje (czy kogo kolwiek innego) wycenę za
    obowiazująca, to nie pozostawałoby nic innego, jak właśnie urzedowymi
    regulacjami przymuszać innych do jej stosowania. I własnie ta
    niewypowiedziana explicite skłonnośc do narzucania innym swojego wyobrazenia
    wywołała moją ostra reakcję! Albowiem podobne rozumowania do pierwotnie
    zaprezentowanego przez ciebie leżało u podłoża własnie wpspominanych przeze
    mnie licznych regulacji krepujących swobode i dla korzyści mniejszości
    ograniczajace prawa ogółu w rodzaju korporacji adwokackich, notariuszy itd.

    (...)

    > Nic nie zmieni mojego zdania, od którego to wszystko się zaczęło, że 200
    > zł za wielogodzinny reportaż, obróbkę zdjęć, rozsyłkę po agencjach i
    > zrzeczenie się praw majątkowych (chcieli wszystkich, ale na szczęście się
    > nie da), to żart, wyzysk, cwaniactwo i brak szacunku do pracy innych.

    A ja na to,- co ciebie to obchodzi,- to ich praca, ich kieszen i NIC ci do
    tego (przy założeniu oczywiscie, że prawo jest przestrzegane) !!
    A już żadna miarą NIE WOLNO ci próbowac wpływac na ich stawki!!

    (...)

    > Życzę Ci sukcesów w Twoim fachu i mam nadzieję, że mimo wszystko i Ty
    > życzysz mi tego samego w moim.

    Oczywiście !! Mam nadzieję, że jakośc twoich prac przekona klientów, że
    warto za nie dużo więcej zapłacić

    > Pax et bonum.
    >
    > Caritate et benevolentia civium saeptum oportet esse, non armis.

    No i zmusiłeś mnie do zajrzenia do Cycerona, do którego, przyznam sie,
    nieomal pół wieku nie zaglądałem;-)

    p47