  • Data: 2009-05-15 08:05:03
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotografów - śmieszne czy tragiczne?
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Henry(k) pisze:

    > Jak mu to wytłumaczysz?
    > - "Mam do sfotografowania majtki"
    > - "O to będzie x000zł"
    > - "Ile?"
    > - "No wie pan - mam 5D z FF i szkłami L, a lampy to Broncolor - to musi
    > kosztować. A modelka to była miss Małopolski która w dodatku robi teraz
    > doktorat - no nie da się taniej".

    Nie wiesz niestety o czym mówisz...
    To że ktoś jest lub nie jest miss - wcale nie świadczy o jego
    przydatności przy sesji - tu chodzi o swego rodzaju aktorstwo - modelka
    jest aktorką - i musi być odpowiednio do tego przygotowana - przykład:
    40 bluzek, jedna modelka, po 6 zdjęć z każdej bluzki - daje 240 ujęć, na
    każdym ujęciu musi być inna poza - i każda poza musi być atrakcyjna dla
    klienta... A misski - to z reguły dziewczyny po prostu ładne po kursie
    chodzenia na scenie - z modellingiem nie ma to nic wspólnego

    > Oczywiście w każdym normalnym biznesie zleceniobiorca pomyślałby o tym
    > żeby ograniczyć koszty i zrobić te zdjęcia kompaktem przy oknie z blendą,
    > zatrudniając na zlecenie jakąś studentkę. Ale dla fotografa to obraza,
    > w końcu to zawód dla artystów ;-)

    I znowu nie wiesz o czym mówisz - bielizna jest b. trudna do
    sfotografowania, blenda nie zapewni ci żadnego oświetlenia poza
    niewielkim rozjaśnieniem cieni... A studentka - patrz wyżej

    > Roger napisał że tamten fotograf zarobi już 300-400zł. Za 20 takich zleceń
    > miesięcznie ma 6k - na czysto, żaden luksus, ale wystarczy na życie.
    > Nie nazwał bym tego pracą za grosze.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry

    Myślisz, że firmy bieliźniarskie robią sesje co miesiąc?
    Ech... popracujesz kiedyś w zawodzie to sam się przekonasz jak to jest
    utrzymać firmę, zapłacić za fotoedycję, za makijaż, modelkę, fryzjera,
    lokal, stylistkę itd...
    Nie pisz tylko po to żeby pisać...

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio fotografii reklamowej i reklamy