  • 61. Data: 2009-05-14 22:40:18
    Temat: Re: [OT] wynagrodzenie dla fotografów - śmieszne czy tragiczne?
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 15 May 2009 00:26:02 +0200, Roger from Cracow wrote:
    > masz z tym jakis problem? Nic sie nie martw zadna firma nie da z siebie
    > zrobic frajera, robi dokladne rozeznanie na rynku i szuka najlepszej oferty.

    Znaczy nie znalazl się jelonek na społeczne kladzenie paneli?

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 62. Data: 2009-05-14 22:57:12
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Roger from Cracow" napisał

> [...]
    > oferty.
    > A ja patrze czy tylko czy te firme stac na moje uslugi...

    To Ty jesteś jak Microsoft ; ))))

    adam

  • 63. Data: 2009-05-14 23:14:41
    Od: qunio <p...@g...pl>

    luxcamera wrote:
> [...]
    > żeby uzasadnić głodowe stawki.
    >
    > Najzabawniejsze jest zaś to, że agencja obsługująca Kolorowe Emocje -
    > wspaniałą imprezę dla dzieci - próbuje znaleźć fotografów, którzy zrobią
    > reportaże z imprez, obrobią zdjęcia i na dodatek mają się zrzec
    > wszelakich praw do zdjęć za 200 zł.
    > Wymagania wobec rezultatów reportażu są wysokie i oznaczają, że na
    > każdej imprezie powinno być przynajmniej dwóch fotografów.
    >
    > Smutne, że wielka firma Baumit, chcąc pokazać się z dobrej strony,
    > przykłada rękę do braku szacunku do pracy...

    Sa tacy co za darmo robia kawal dobrej roboty
    http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,6606454,Jest_no
    wy_szeryf_w_Lodzi.html
    :)

  • 64. Data: 2009-05-14 23:33:46
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > To Ty jesteś jak Microsoft ; ))))

    nie wiem, przedstawilem swoja cene za ktora by mi sie chcialo z
    przekonaniem,
    ze nic z tego i tak nie bedzie i juz. Od jakiegos juz czasu nauczylem sie
    nie
    targowac i tez nie widze powodu dla ktorego mialbym robic cos za 1/4 ceny
    dlatego, ze kogos na to nie stac albo znajdzie sie inny co to zrobi. Dla
    mnie
    ta wycena byla uczciwa, dla kilku osob w tym watku smieszna z dwoch
    powodow za wysoka lub za tania...
    A M$ zdaje sie niema zaspecjalnej konkurencji jak ktos nie pala miloscia
    do jablek czy linuxa :) w przeciwienstwie do mnie, ktory ma spora
    konkurencje :)

    Roger

  • 65. Data: 2009-05-14 23:51:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > mnie
    > ta wycena byla uczciwa, dla kilku osob w tym watku smieszna z dwoch

    No i słuszne podejście.

    > A M$ zdaje sie niema zaspecjalnej konkurencji jak ktos nie pala miloscia
    > do jablek czy linuxa :) w przeciwienstwie do mnie, ktory ma spora
    > konkurencje :)

    Tak jakoś mi się skojarzyło, choć faktycznie średnio celnie, z Microsoftem i
    jego polityką odnośnie ceny za np. Office dla studentów i dla firm ; )

    adam

  • 66. Data: 2009-05-15 00:38:05
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <guh4vs$o64$1@news.interia.pl>,
    "Roger from Cracow" <r...@s...pl> wrote:

    > przykladow mozna mnozyc.
    >
    > Olac takich trzymac poziom iznalezc swoja nisze oraz byc w tym dobrym.
    > Inni niech sobie pracuja jak lubia za pol darmo.

    No dobra.
    Ale jak tydzien czy dwa temu ktos pytal, ile wziac za taka i taka sesje,
    to grupowi madrale powiedzieli mu, ze pytanie jest nie na miejscu, bo
    jakby byl zawodowcem toby sam wiedzial.
    Ciekawe ze podobne kretynskie odpowiedzi mozna spotkac w innych
    'branzowych' grupach.
    TA

  • 67. Data: 2009-05-15 06:04:40
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotografów - ?mieszne czy tragiczne?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:guhag4$v54$1@news.interia.pl...

    > gdzie Ty widzisz moje narzekanie ? podsumowalem tylko
    > dlaczego tak sie dzieje i dlaczego znajda sie ludzie ktorzy pojda
    > za to 200zl zrobic te zdjecia z tytulowego watku.

    Nie podoba mi się ze sprawę przedstawiasz tak, że Ty za 2000 zł zrobisz to
    profesjonalnie a ten za 1000 zł to napewno da ciała i jest przy tym frajer.
    Poza tym nie wiem jak liczysz sobie amortyzację i co to znaczy "czas,
    obróbka itp" ale nawet jeśli cała zabawa miałaby trwać 2 dni to się wielu
    może opłacac a mam wrażenie że da się to zrobic spokojnie w jeden dzień
    (sesja + obróbka 50 zdjęć).

  • 68. Data: 2009-05-15 06:17:46
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    [...]
    > 40 zl za godz to 6000 zl na miesiac -moim zdaniem zawod fotografa
    > robiacego majtki , wesela itp nie jest wiecej warty . Ale mozna zrobic
    > przyzwoity album sprzedac w nakladzie 1000 egz w cenie 100 zl
    > z 50 000 powinno zostac , owszem - takiego zarobku wcale nie ocenilbym
    > jako wysokiego.

    No i mamy kolejnego speca od ekonomi - nic tylko do rządu z takimi
    wyliczeniami...

    A zapomniałeś o kilku rzeczach: ZUS (jakieś 800zł), amortyzacja sprzętu
    nie samego aparatu, ale i lampy, tła, komputery,
    oprogramowanie...(kilkaset zł - załóżmy, że całe wyposażenie weźmiesz w
    leasing to wyjdzie - optymistycznie - około 1000 zł), utrzymanie i
    wynajęcie studia (powiedzmy nawet na prowincji zapłacisz około 1000 zł),

    6000 - (800+1000+1000) = zostaje 3200

    i to całkiem przyzwoita kasa z tym, że efektywny czas pracy wynosi o
    wiele mniej niż 8 h dziennie, wystarczy 3 klientów, z którymi trzeba
    omówić sprawy i kilka godzin zejdzie - zostaje Ci dziennie około 5
    godzin na robotę. Dodatkowych kosztów nie będę liczył
    (pomocnik/pracownik, model, modelka, eksponaty,...)

    40x5x22=4400 odjąć 3200 = zostaje Ci 1200 zł

    Ohohooo ale się na zarabiałeś

    Co do "kotletowych zdjęć" nie wychodzi Ci o wiele lepiej
    chcąc żyć z wesel trzeba by robić co tydzień jedno, a są martwe okresy
    (np. adwent) gdzie tych wesel nie ma prawie wcale
    Więc policzmy

    wesele powiedzmy około 1000 zł (ty piszesz 800) - policzmy na rok w roku
    jest 53 tygodnie z tego może połowa będzie obłożona czyli jakieś 26 x
    1000 zł

    Mamy w roku 26 tys.

    A koszty:
    Przy takiej ilości zdjęć jaką robi się na weselach sprzęt wymienia się
    co dwa lata - około 5000 na rok ZUS 9600, koszty dodatkowe dojazdy,
    telefony, próbniki... (załóżmy optymistycznie 150 zł na wesele) 1800,
    koszt wykonania albumu, odbitek, płyt, nadruków, okładek, od 300 do 500
    zł (tu właściwie górnej granicy nie ma) weźmy średnią 400 zł na wesele
    czyli 10400

    Co nam wychodzi 26800 - O! coś chyba mało 800 zł musimy dołożyć

    A gdzie jeszcze inne koszty, i czas pracy, zrobienie albumu, obrobienie
    zdjęć, to jest kilka dobrych dni może i tydzień, a czasem pewnie i więcej.
    Aby żyć z wesel trzeba by jakieś 3 tys. za jedno brać

    Owszem łącząc wesela i inne foty, można i wyżyć ale coś chyba
    przesadziłeś z tymi stawkami

    Życzę udanych biznesowych osiągnięć

    Ariusz

  • 69. Data: 2009-05-15 06:33:58
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotograf????????????????????????????
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    [ciach]

    > Jest jeszcze aspekt szacunku do samego siebie.
    > Jeśli siebie szanuję, to szanuję rezultaty własnej pracy - jestem dumny
    > z rezultatów tej pracy i nie przyłożę się do robienia "kaszany".
    > Nie chodzi o to, że muszę zaraz brać za każdą robotę tysiące złotych,
    > ale żeby jako fotograf mieć stawkę niższą niż pracownik "przeuroczych"
    > restauracji McDonald's... Musiałbym następnego dnia rano spojrzeć w
    > lustro i zadać sobie pytanie: Chińczyk, czy idiota?

    Masz całkowitą rację - lepiej czasem zrobić coś komuś za darmo niż wziąć
    za to śmieszne pieniądze. Tylko ten kto otrzymuje taki prezent powinien
    mieć świadomość ile normalnie dana praca kosztuje.

    Ariusz

  • 70. Data: 2009-05-15 06:46:39
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 14 May 2009 14:55:38 +0200, luxcamera
    <r...@g...pl> wrote:

    Mnie za to najbardziej interesuje pewnego rodzaju rozdarcie, widoczne
    w takich wątkach jak ten.

    Jak przychodzi do płacenia fotografowi to ciągle powtarzają się
    zwroty: godny zarobek, koszty, uczciwe płacenie podatków, klieńci
    kupują badziewie bo ,,nie widzą różnicy'' (oczywiście od tańszej
    konkurencji).

    Jak fotograf ma coś kupić to: nie dać się wyd***** sprzedającemu, a
    może tak sprowadzić bez cła, skoro nie widać różnicy to po co
    przepłacać, jak masz działalność to kup na firmę, wciągniesz w koszty
    == klient zapłaci.

    Czekam tylko na prozycję założenia Związku o Godne Zarobki dla
    Fotografów, wprowadzenie pozwoleń na posiadanie aparatu w domu,
    obowiązkową przynależność do cechu.

    Wątek ten jest idealnym przykładem, że punkt widzenia zależy od
    miejsca siedzenia.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega: