  • 1. Data: 2012-07-03 21:54:17
    Temat: Re: wymiana płynu hamulcowego + gum na stabilizatorze
    Od: "Kurzu" <k...@...usuntozkropkami.2.pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:jsvdpo$97k$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam, dziś wymieniałem płyn hamulcowy + gumy na stabilizatorze.
    > Płyn wlali budżetowy K2 a gumy jakieś Tedgumy.
    > Plyn sciagali kompresorem a do wymiany gum musieli odkręcić jedno
    > wzmocnienie (4 śruby)
    > Czas roboty to 70 min.
    > Miasto - dziura z 80tyś mieszkańców
    > 1 mechanik.
    > Pacjent mazda 5.
    >
    > Cena 170zł...wg mnie dużo (cena gumy to okolo 11zł x2 + 10 za płyn....)
    > ale tak to jest jak się jest leniwym i sie nie chce samemu
    > pogrzebać....chyba, że sobie doliczyli za warunki szkodliwe bo było
> [...]

    Wydaje się ciężko zarobione pieniądze ale:

    Powiedzmy w warsztacie pracuje 1 pracownik w pełnym wymiarze czasu
    (powiedzmy 3000 zł brutto) i jest jeden właściciel prowadzący działalność
    gospodarczą - prawie 1000zł ZUS.

    Zapłaciłeś (170-22-10)/1,23VAT=~112zł.
    4000zł /168 godzin =~24zł koszt pracy jednej godziny pracownika + ZUS
    właściciela. 70min/60min = 1,17*24=28zł
    (112-28)/1,18 (podatek dochodowy) = ~71zł.

    A od tego odlicz, opłaty związane z budynkiem/lokalem, prąd, telefon,
    internet, opłaty za samochód niezbędny przy takiej działalności, amortyzacje
    przyrządów i narzędzi, konserwację podnśnika(ów), UDT, OC od prowadzonej
    działalność albo pokrywanie ew. strat z własnej kieszeni itd. Czy nadal
    uważasz że ktoś na Tobie strasznie dużo zarobił?

    Pozdrawiam
    Kurzu