    From: Michal <s...@d...mailexpire.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: wymiana gratów
    Date: Thu, 18 Apr 2013 22:27:58 +0200

    W dniu 2013-04-18 21:10, LPPL pisze:

    > Użytkownik "Michal"

    > Jakbym poszukał, to by sie znalazło coś lepszego, ale wlazłem przed
    > chwilka na gumtree (której to raczej do kupowania niepierdółek
    > niepolecam:) a tam na pierwszej stronie:
    > [...]
    >
    > Wiem, żadna okazja, ale jest 7 i skoro gość trzymał takiego starocia, to
    > pewnie i monitor ma 15, góra 17' bańkę, więc taka oferta byłaby dla
    > niego bardziej korzystna niż wymiana kilku bebechów za sporą cześć tej
    > sumy i - w efekcie - podobny (ale również, moim zdaniem, bardziej
    > ryzykowny) efekt.

    Tu się zgodzę - jak ktoś nie ma "nie wiadomo jakich wymagań" to za te
    pieniądze sprzęt wart swojej ceny, o ile zderzenie opisu z
    rzeczywistością nie będzie druzgocące(*). W pracy jest kilka niemal
    identycznych HP na C2Q i C2D i sprawują się bardzo dobrze, przy okazji
    mają poprawnie wykonane czytniki kart, a nie te badziewia jak w
    większości sklepów komputerowych z kablami o grubości włosa.

    Niestety na tym przykładzie wychodzi jak na dłoni to czego nie lubię w
    takich zakupach - sprzedawca w stylu "polaczek-cwaniaczek".
    Te 11,32 GHz bijące po oczach (BTW: tak licząc w AMD FX 8xxx mamy
    w domach CPU po 32 GHz - WOW robi wrażenie ;>
    - Na zdjęciu dużo lepszy XFX 5770, w opisie R5750 nie wiadomo jaki
    - Napęd optyczny Blu-ray lub nagrywarka DVDRW - pewnie będzie stary
    DVDRW, ale nabywca już ma przed oczami Bluraya.
    - Na zdjęciu wachlarz recovery disc i Win7Box x64 PL, w opisie KOMPUTER
    POSIADA ZAINSTALOWANY ORYGINALNY WIN 7 LUB XP zgodny z kluczem
    licencyjnym na obudowie - pewnie w praktyce będzie zainstalowany z
    pokątnego źródła OS bez hardcopy i problemy z poprawnym licencjonowaniem.
    - rozpisywanie się o "MEGA SZYBKiej PAMIĘCIĄ 1 GB DDR 5" jakby R5750
    mógł meć inną, za to taktycznie przemilaczane jaka jest te 2 GB głównego
    RAM (AFAIR Q45 może mieć DDR2 i DDR3 - pewnie jest DDR2, co przemilczano).
    - przy tej cenie mam wątpliwości czy rzeczywiście HDD jest nowy w folii
    (to nie działalność charytatywna, a nawet nowy 500GB kosztuje 200+ zł)
    - 1 mies gwarancji

    Generalnie gdyby wszystko było jak należy - brać bo warto. Ale niestety
    z tymi sprzedawanymi w PL poleasingówkami jest różnie i ta "nówka sztuka
    nie śmigana/niemiecki emeryt słuchał na nim raz w tygodniu Radia Maryja"
    w rzeczywistości bywa często wyeksploatowana bardzo,
    z połową komponentów niezgodnych z opisem i problemami z poprawnością
    licencjonowania softu - taki naród niestety. Obym się mylił.

    --
    /MB