  • 11. Data: 2012-12-16 16:04:59
    Temat: Re: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliwych)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman taki mam problemat:

    > Jak wiadomo , są czujniki pozwalające wykryć np. gaz ziemny, albo CO2.
    > Czy ktoś się orientuje , czy są jakieś czujniki pozwalające wykryć
    > "zapach" , jakby to delikatnie powiedzieć - kociej kupy ? :)

    Zapytać tych od śladów trotylu i nitrogliceryny, będą wiedzieli i to.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2012-12-16 17:31:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zapytać tych od śladów trotylu i nitrogliceryny, będą wiedzieli i to.

    Żebym się dowiedział, że w kuwecie były wybuchy ??

  • 13. Data: 2012-12-16 17:32:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mam taką kuwetę made in USA. Działa na "fotokomórkę".

    Ale znaczy, że co konkretnie ?

    > Mechanicznie analiza akustyczna jest prostsza od ważenia.

    Niby jak akustycznie mam "zanalizować", że kotek sroli do piachu ? :)

    Kuśwa, skomplikowana sprawa.

  • 14. Data: 2012-12-16 17:45:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2012 14:32:41 +0100, sundayman napisał(a):
> [...]
    > "zapach" , jakby to delikatnie powiedzieć - kociej kupy ? :)
    > Albo inaczej - co się tam może , kuśwa, wydzielać wykrywalnego ??

    Amoniak ? Na to moga byc czujniki.

    > Generalnie problem polega na tym, żeby wykryć fakt, że kotek wlazł do
    > kuwetki i... wiadomo. Ale - odróżnić przynajmniej 2 stany : siku / kupa.

    A jakis czujnik przewodnictwa ? wode powinien wykryc.

    J.

  • 15. Data: 2012-12-16 18:20:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A jakis czujnik przewodnictwa ? wode powinien wykryc.

    Ale to nic nie da.
    Jeszcze raz - chodzi o to, żeby wykryć, że kotek postawił klocka :)

    Wykrycie moczy nic nie daje, bo nie wiadomo czy to samo siku, czy też w
    zestawie...

  • 16. Data: 2012-12-16 18:28:13
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Ale chodzi o rozróżnienie CO robi.

    A nie łatwiej zapytać kota?

    Marek

  • 17. Data: 2012-12-16 18:40:35
    Od: "Krzysztof." <t...@w...pl>

    > Ale to nic nie da.
    > Jeszcze raz - chodzi o to, żeby wykryć, że kotek postawił klocka :)
    >
    > Wykrycie moczy nic nie daje, bo nie wiadomo czy to samo siku, czy też w
    > zestawie...
    Ale mocz też paruje i ma w składzie amoniak - czujniki "jakości powietrza"
    też się nie spiszą - jeżeli zareagują (co nie jest takie pewne - zbyt mała
    "próbka") to zareagują na siku i klocek....

    K.

  • 18. Data: 2012-12-16 19:18:14
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Niby jak akustycznie mam "zanalizować", że kotek sroli do piachu ? :)
    >
    > Kuśwa, skomplikowana sprawa.

    Pomyślałem o czymś takim:
    Jak kot nafarfoli, to zwykle QPa jest konsystencji mało ciekłej (chyba, ze
    ma total-srakę), zatem przez piasek przesiaka powoli, lub wcale. Zrobione
    siku to ciecz, ktora chętnie wsiąka, zatem, aby dla zdrowego kota rozróżnić,
    jaki odchód złożył, to skorelować to z czujnikiem wilgoci. Jeśli zaalarmuje
    szybko, to kot posikał, jeśli powoli, lub wcale, to kot nakupsiał.
    Zapachowo - może jest czujka na merkaptany (kupa). Bo jeśli kot zrobi "w
    stereo", to może być kłopot, czy tylko lał, czy także walił... (zakładając
    możliwość wystąpienia sytuacji "stereo").

  • 19. Data: 2012-12-16 19:18:35
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 16.12.2012 18:20, sundayman pisze:

    > Ale to nic nie da.
    > Jeszcze raz - chodzi o to, żeby wykryć, że kotek postawił klocka :)
    >
    > Wykrycie moczy nic nie daje, bo nie wiadomo czy to samo siku, czy też w
    > zestawie...

    Ale kot nie robi jednego i drugiego na raz jak ptaki, jeśli już go
    ciśnie kupa i siku to zawsze (wiem z 15 letniej obserwacji) zrobi
    najpierw jedno, zakopie, wykopie drugą dziurę i zrobi drugie.

    Mocz - tak jak inni napisali łatwo wykryć amoniak.
    Stolec - łatwy do wykrycia będzie przede wszystkim metan.

    Jakub Rakus

  • 20. Data: 2012-12-16 20:00:07
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mocz - tak jak inni napisali łatwo wykryć amoniak.

    A nawet po prostu - zmoczenie czujnika...

    > Stolec - łatwy do wykrycia będzie przede wszystkim metan.

    Przy wspólnym wykryciu i tego, choć nie wiem, czy nie lepiej próbować wykryć
    merkaptany (prócz H2S, to przez nie g..no śmierdzi), gdzieś wynalazłem, że
    metan niekoniecznie musi być przy tym obecny... A może sam H2S wykrywać? Bo
    związki siarki, to są zawsze obecne - pochodzą przecież z rozkładu białek,
    które zawierają siarkę, czyli siarkowodór, oraz merkaptany, czyli też
    tio(alkoh)ole.