  • Data: 2012-12-18 10:59:58
    Temat: Re: wykrywanie substrancji lotnych (n ie dla wrażliwych)
    Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-18 00:46:01 +0100, sundayman <s...@p...onet.pl> said:

    > Ponieważ i tak chcę zrobić ten automat świetlno/wentylatorowy, to
    > pomyślałem, że gdyby jakimś czujnikiem wyłapywać smrodek,

    Może być o tyle złożona sprawa, że czujniki tioli alifatycznych mogą
    reagować słabiej, lub wcale, na tiole aromatyczne. Jeślibyś już
    koniecznie chciał iść w tym kierunku, to pomęcz producenta takiego
    czujnika o wykresy charakterystyk dla różnych substancji wzorcowych.

    > Bo - przypominam, w przypadku kociej kupy nie załatwia sprawy
    > wentylowanie przez jakiś czas, no bo przecież on tego nie spuszczam,
    > więc po ustaniu wentylowania zacznie walić znowu.

    A masz możliwość podłączenia się z wentylacją bezpośrednio w pobliżu
    kuwety? Wtedy wystarczy znacznie słabszy ciąg mniejszego wentylatora
    (typu 120-140mm jak w pc, i na niskich obrotach), a smrodek nie będzie
    rozchodził się po całym pomieszczeniu. Nawet jeśli będzie włączał się
    profilaktycznie po każdej wizycie zwierzaka, to ani to energochłonne,
    ani hałasu nie produkuje.

    Ciesz się że kot jako zwierzak wc-samoobsługowy, nie skomle i nie
    wyciąga na dwór o 5:30 ;)))

    --
    DJ