  • 21. Data: 2003-02-10 16:43:03
    Temat: Re: wykrakalem?
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Piotr 'VaGla' Waglowski <v...@v...nospam.pl> wrote:
    > A co do tej sprawy - Pani Prezes SDP wlasnie konczy kadencje. Napisala ze
    > takie ogloszenie moglo ja narazic na utrate zaufania potrzebnego do
    > piastowania stanowiska. Byc moze bedzie chciala (musialbym sprawdzic czy
    > statut SDP pozwala na reelekcje) piastowac stanowisko Prezesa SDP kolejna,
    > trzyletnia kadencje. Ja do tej pory nie wiedzialem kto jest Prezesem SDP i
    > nie wiedzialem, ze internet lezy w jego (prezesa, stowarzyszenia etc..)
    > sferze zainteresowan. Teraz juz wiem.

    Nie znam pani prezes, ale to co piszesz zakrawa na teorię
    spisku odrobinę. Za chwilę przyjmiesz hipotezę, że sama
    umieściła to ogłoszenie, żeby ktokolwiek o niej usłyszał? :)

    Moim zdaniem sprawa jest prosta jak drut. Odpowiedzialność
    powinien ponieść sprawca a nie dostawca narzędzia. Nie ściga
    się przecież producenta pistoletu za to, że ktoś z niego
    kogoś zastrzelił. A może się ściga? Nie wiem, Ty tu jesteś
    prawnikiem, Vagla :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10206 dzień życia, sprawność

  • 22. Data: 2003-02-10 16:43:07
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Piotr 'VaGla' Waglowski <v...@v...nospam.pl> wrote:
    > Tylko ze takie zastrzezenie nie ma znaczenia. Jesli WP swoim dzialaniem lub
    > _zaniechaniem_ naruszy normy prawne - moze poniesc (teoretycznie - bo
    > jeszcze wszystko zalezy co sad powie) konsekwencje prawne. Niezaleznie czy
    > bedzie miala taki zapis w regulaminie czy nie bedzie. Narazie ustawa jest
    > wazniejsza w Polsce niz jakikolwiek regulamin. A regulamin moze czasem
    > precyzowac postanowienia np. umow miedzy stronami...

    A uważasz, że WP naruszyło w tym przypadku jakieś normy prawne?
    To podaj te normy. Jasne, że regulamin nie jest ważniejszy niż
    ustawa. Czy ktoś gdzieś napisał, że jest? Dyskusja była o tym
    czy ów regulamin jest w zgodzie z ustawą (czyt. prawem). Moim
    zdaniem jest. Jeśli twierdzisz inaczej to spróbuj to udowodnić.
    Chętnie przeczytam interpretację.

    Tak przy okazji -- twierdzisz, że "wyłączenie odpowiedzialności"
    nie ma żadnego znaczenia? Mam rozumieć, że np. akurat Wirtualna
    Polska pisząc na tej stronie dla przykładu:
    http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?wid=462562

    "Wirtualna Polska nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii."

    mija się z prawdą i odpowiedzialność za treść opinii ponosi?
    To przedstaw proszę na jakiej podstawie. Przykład bowiem
    dokładnie taki sam jak ze sprawą anonsu. Firma daje narzędzie,
    zastrzega że nie ponosi odpowiedzialności za złamanie prawa
    wynikające z jego wykorzystania a Ty korzystając prawo łamiesz.
    Odpowiedz jako prawnik kto i dlaczego w tej sytuacji rzeczywiście
    odpowiedzialność ponosi.

  • 23. Data: 2003-02-10 16:43:15
    Od: wer <w...@w...pl>

    Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

> [...]
    > wazniejsza w Polsce niz jakikolwiek regulamin. A regulamin moze czasem
    > precyzowac postanowienia np. umow miedzy stronami...

    Nie jestem prawnikiem, ale wezmy taki przyklad:

    Stoi sobie tablica ogloszeniowa, na ktorej kazdy moze umiescic
    ogloszenie. Np tablica na osiedlu, w szkole, na uczelni, na tej tablicy
    ktos umieszcza kartke z ogloszeniem falszywym. Czy mozna za to pociagnac
    do odpowiedzialnosci wystawiajacego tablice?

    wer

  • 24. Data: 2003-02-10 19:19:59
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

> [...]
    > się przecież producenta pistoletu za to, że ktoś z niego
    > kogoś zastrzelił. A może się ściga? Nie wiem, Ty tu jesteś

    Ja tam wiem jedynie, ze publikacja w Sieci calkiem moze naruszac dobra
    osobiste. I jestem sklonny twierdzic, ze istnieja w Polsce przepisy, ktore
    umozliwiaja dochodzenie roszczen z tytulu takiej publikacji w stosunku do
    podmiotu, ktory ma mozliwosc zdjecia materialu. I moznaby sie na nie
    powolywac w przypadku zaniechania zdjecia tego materialu, gdy sie dowiedzial
    o tym, ze naruszaja czyjes dobra osobiste.... :)

    Co do teorii spisku - ja nic nie twierdzilem w tym temacie.
    :)
    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant |
    http://www.piit.org.pl

  • 25. Data: 2003-02-10 19:20:07
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > A uważasz, że WP naruszyło w tym przypadku jakieś normy prawne?

    Sprawe znam z komunikatu opublikowanego w serwisie PAP. Na podstawie jedynie
    tak skromnego materialu nie bede wypowiadal stanowczych opinii w tej
    konkretnej sprawie. Od tego jest sad, przed ktory - zgodnie z depesza -
    sprawa trafial. Jesli chodzi o mnie - czekam na to co sad stwierdzi i jedyne
    co moge powiedziec, to ze sie ciesze, ze jakiekolwiek sprawy przed sad
    trafiaja w Polsce. Natomist szkoda, ze malo jest prawomocnych wyrokow, ktore
    moznaby komentowac :)

> [...]
    > wynikające z jego wykorzystania a Ty korzystając prawo łamiesz.
    > Odpowiedz jako prawnik kto i dlaczego w tej sytuacji rzeczywiście

    http://www.vagla.pl/d_o/do2.htm
    a zwlaszcza rozdzial 6 pracy :)

  • 26. Data: 2003-02-10 19:20:18
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Sławomir Białek napisał:

    : No i tutaj jest pies pogrzebany :)
    : Specjalista - biegły - może się trafić taki, że
    : już lepiej jakby sąd sam to ocenił bez niego :)

    czy masz na mysli jakąś konkretną osobę ? ;)

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... We are all just prisoners here

  • 27. Data: 2003-02-10 19:20:27
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    In article <b28hi6$6lm$1@absolut.sgh.waw.pl>, Dariusz Jaworski wrote:
    > No tak, w tym momencie de facto sięgamy paranoi i jeśli

    Nie paranoi, tylko słyszałem już o kilku ciekawych
    przypadkach. No nic, zobaczymy :)

    --c

  • 28. Data: 2003-02-11 00:30:33
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    Daniel Podlejski wrote:
    >: No i tutaj jest pies pogrzebany :)
    >: Specjalista - biegły - może się trafić taki, że
    >: już lepiej jakby sąd sam to ocenił bez niego :)
    >
    > czy masz na mysli jakąś konkretną osobę ? ;)

    nie :)
    ale wiem co/kogo sugerujesz.
    ojej, nigdy nie zastanawiałem się czy to może być
    prawda, łudzę się, że nie. ale jeśli jednak - to
    jest gorzej niż pisałem :-)

    --c

  • 29. Data: 2003-02-11 06:07:03
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Mon, 10 Feb 2003 19:19:59 +0000 (UTC), "Piotr 'VaGla' Waglowski"
    <v...@v...nospam.pl> wrote:

> [...]
    >powolywac w przypadku zaniechania zdjecia tego materialu, gdy sie dowiedzial
    >o tym, ze naruszaja czyjes dobra osobiste.... :)

    "Mozliwosc zdjecia materialu"... "Zaniechanie"... A zwrocila sie z
    zadaniem zdjecia owego materialu? Jesli material narusza jej dobra
    osobiste to po stwierdzeniu faktu informuje dostawce uslug za ktorego
    posrednictwem naruszenia dokonano. Jesli material nie zniknie -
    wowczas niewatpliwie operator ponosi wspolodpowiedzialnosc. Jesli
    jednak material znika a osoba skarzaca sie dostaje informacje ze na
    zadanie sadu badz prokuratora operator udostepni wszystkie posiadane
    informacje o sprawcy naruszenia praw - to rownie dobrze operatora
    telekomunikacyjnego mozna skarzyc ze przez telefon ktos nam nasadzil
    krotkich i dlugich.

    --
    Darek

  • 30. Data: 2003-02-11 06:07:07
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Mon, 10 Feb 2003 16:42:59 +0000 (UTC), Dariusz Jaworski
    <d...@s...waw.pl> wrote:

    >No tak, w tym momencie de facto sięgamy paranoi i jeśli
    >przyjmiemy, że biegłego de facto powołuje sąd to... ;-)

    Pamuietajmy ze to sad jest najwyzszym bieglym... To sad ocenia to co
    biegly w opinii napisze.

    --
    Darek