  • 31. Data: 2003-02-11 17:32:38
    Temat: Re: wykrakalem?
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ladziak" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
    news:3e482811.7395294@news.tpi.pl...

> [...]
    > zadaniem zdjecia owego materialu? Jesli material narusza jej dobra
    > osobiste to po stwierdzeniu faktu informuje dostawce uslug za ktorego
    > posrednictwem naruszenia dokonano. Jesli material nie zniknie -
    > wowczas niewatpliwie operator ponosi wspolodpowiedzialnosc. Jesli
    > jednak material znika a osoba skarzaca sie dostaje informacje ze na
    > zadanie sadu badz prokuratora operator udostepni wszystkie posiadane
    > informacje o sprawcy naruszenia praw - to rownie dobrze operatora
    > telekomunikacyjnego mozna skarzyc ze przez telefon ktos nam nasadzil

    IMHO ścieżka nie powinna być taka prosta. Operator może udostępnić dane
    osoby publikającej treści naruszającej dobra osobiste wnioskodawcy, ale samo
    żądanie wydaje się być niewystarczające do 'zdjęcia' materiału. To
    potencjalny pokrzywdzony powinien załatwić tę sprawę z publikującym, i ten
    powinien podjąć decyzję czy przychyla się do żądania pokrzywdzonego i
    zdejmuje materiał, czy też uznaje że jest on rzetelny i nie narusza niczyich
    dóbr osobistych. Wówczas strony udają się do sądu, który rozpatruje sprawę.
    Nie bardzo mogę sobie wyobrazić sytuację, w której operator miałby decydować
    o zasadności takich roszczeń. Bo niby na jakiej podstawie ?

    Z#

  • 32. Data: 2003-02-11 17:36:15
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Dariusz K. Ladziak <l...@w...pdi.net> wrote:
> [...]
    > informacje o sprawcy naruszenia praw - to rownie dobrze operatora
    > telekomunikacyjnego mozna skarzyc ze przez telefon ktos nam nasadzil

    I tu zaczynają się rzeczywiste problemy tzw. prawodawstwa.
    Pani prezes twierdzi, że Wirtualną Polskę informowała
    i prosiła o natychmiastowe zdjęcie ogłoszenia: "W dniu
    ukazania się ogłoszenia próbowałam interweniować, ale w
    WP nie było osoby mogącej usunąć tę skandaliczną treść."
    http://www1.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,1313872.htm
    W tej sytuacji odpowiedzialność dostawcy usługi nie jest
    wykluczona. Jest jeszcze opinia prawnika: "Myślę, że można
    mieć podstawy do skarżenia medium, które zamieściło treść
    takiego ogłoszenia. Powstaje pytanie, na które będzie musiał
    odpowiedzieć sąd, czy Wirtualna Polska zrobiło wszystko, aby
    zweryfikować treść tego ogłoszenia. Przecież jest ono samo
    w sobie kontrowersyjne i należy się liczyć z możliwością, że
    okaże się tylko głupim żartem. Szczególnie powinno się zwrócić
    uwagę na fakt, że w ogłoszeniu pojawia się imię i nazwisko."
    http://www1.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,1313875.htm

    Nasuwa mi się tylko pytanie czy prawnik uważa, że administrator
    serwera news.sgh.waw.pl, przez który wysyłam tę wiadomość też
    zobowiązany jest uczynić wszystko by sprawdzić czy nie zawiera
    ona treści niezgodnych z prawem zanim ją opublikuje. Ciekawe
    czy moderator w ogóle akurat w przypadku polipa zawraca sobie
    głowę prawem :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10207 dzień życia, sprawność