eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym? › Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Subject: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <573c345c$0$28109$426a74cc@news.free.fr>
    <nhirv6$ges$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    <573d7ff3$0$3351$426a74cc@news.free.fr>
    <b...@g...com>
    <573d99e7$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
    <573de44b$0$9673$426a74cc@news.free.fr>
    <573ee2fc$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <573ef03e$0$3316$426a74cc@news.free.fr>
    <573f05ca$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Mateusz Viste <mateusz.viste@localhost>
    Date: Fri, 20 May 2016 15:45:01 +0200

    On 20/05/2016 14:40, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Bodaj Waldek już o tym pisał: trzeba dać parę razy szybszy zegar, wtedy
    > niedokładności przestają mieć aż takie znaczenie.

    Tak tak, to jest jasne. Ale wtedy nie było (jeszcze) mowy o rejestrze
    SIPO, rozmowa dotyczyła bezpośredniego zbierania 16.257 MHz na MCU.

    Teraz sytuacja jest nieco inna - odkryłem (dzięki uprzejmości grupy) że
    istnieje coś takiego jak "rejestr przesuwający", i wykorzystując ten cud
    technologiczny jestem w stanie zbić transmisję monobitową 16 MHz do
    zaledwie 2 Mhz (x8 bitów). A z punktu widzenia 2 MHz, to taktowanie
    ATMegi48 spełnia warunek "parę razy szybsze" (20 MHz). Pytanie ile
    instrukcji potrzeba aby odczytać bajt z rejestru, i ten sam bajt wrzucić
    natychmiast do SPI. Nie sprawdzałem, ale domniemywam że pewnie ze 3 albo
    4. Aby uzyskać dokładny timing myślałem jeszcze by podpiąć moje 16.257
    MHz do dzielnika częstotliwości 1:8, i wynik wyprowadzić na przerwanie
    ATMegi - wtedy musiałbym tylko odczytać 1 piksel w ramach obsługi
    przerwania, i dokładność zapewniona. Aczkolwiek nic nie wiem o ATMedze,
    więc może istnieją jakieś twarde limitacje związane z przerwaniami, to
    się okaże w praniu.

    > A jak z RPi (albo czegoś innego podobnego) wywalisz Linuxa to może być
    > trochę łatwiej (nie wiem czy się da). Trzeba by popatrzeć na to czym
    > programować na odpowiednim poziomie i jak szybko peryferia potrafią
    > działać.

    Da się, i to temat który już oglądałem. Brzmi niby zachęcająco, bo boot
    trwa sekundę lub dwie, ale problem w tym że to wymaga napisanie swoich
    sterowników do GPU i SPI, a to już znów podwyższa poprzeczkę.

    Ostatecznie, przy moim obecnym schemacie nie mam już potrzeby aby RPi
    działało ponadprzeciętnie szybko, bo i tak żadnego bit bangingu nie ma
    uprawiać, tylko czytać po kolei to co przychodzi via buforowane SPI i
    wrzucać na ekran. Nie oczekuję 100% frame rate, jeśli od czasu do czasu
    zgubi się kilka ramek to dla mnie bez znaczenia.

    > I poszukaj 595 trochę szybszej serii - HC to przeżytek straszny.

    Za to tanie :) a datasheet twierdzi że mogę oczekiwać gwarantowanego
    działania do 30 MHz (w zależności od serii do 100 MHz) - czyli więcej
    niż potrzebuję.

    Mateusz