eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Subject: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <573c345c$0$28109$426a74cc@news.free.fr>
    <nhirv6$ges$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    <573d7ff3$0$3351$426a74cc@news.free.fr>
    <b...@g...com>
    <573d99e7$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Mateusz Viste <mateusz.viste@localhost>
    Date: Thu, 19 May 2016 18:05:31 +0200

    On 19/05/2016 12:48, J.F. wrote:
> [...]

    Po internecie czytałem ludzi którzy twierdzili że udało im się robić PWM
    rzędu 40 MHz na Pi2... Oczywiście może to być bujda i legendy :)

    > Co 8 bitow odczytujesz rejestr, zapamietujesz jako caly bajt ... po czym
    > caly bajt zapisujesz do drugiego rejestru, ktory wypuszcza po 8 bitow.
    >
    > I masz 8x wiecej czasu.

    I to jest właśnie ten szczegół który mi umknął: możliwość składania
    bajtu z ośmiu różnych linii w hardware, jednym taktem CPU. Z początku
    przyjąłem że na mikrokontrolerze da się tylko odczytywać pojedynczy stan
    on/off każdej linii z osobna, dlatego nie rozumiałem dlaczego mógłbym
    być zainteresowany wykorzystaniem 8x 2MHz zamiast 1x 16 MHz. Teraz
    rozumiem że na MCU mogę doprowadzić 8 linii TTL, i MCU mi to odczyta
    całym bajtem w jeden takt.

    Sądzę że będę kombinował zatem w tym kierunku:

    MDA wysyła mi sygnał TTL 16 MHz, odbieram go na 74hc595 (ten podpięty
    pod oscylator 16 MHz, tzn. dokładnie tyle ile ma MDA), z 74hc595
    wyprowadzam wtedy 8 linii do ATtiny 2313, i tam czytam bajt po bajcie
    (czyli grupami po 8 pixeli) z szybkością 2 MHz (do dostrojenia za pomocą
    odpowiedniej ilości NOPów w ASM).

    Każdy odczytany w ten sposób bajt ATtiny wrzuca natychmiast w kolejkę
    SPI, za którą czeka RPi, któremu zostaje tylko malować piksele w swoim
    framebufferze (tutaj zakładam że buforowanie SPI jest wystarczający by
    pokryć brak obsługi w realtime na RPi). W jakiś jeszcze nieokreślony
    sposób będę musiał sprawić by 74hc595 reagował na HSYNC, aby wiedział
    kiedy dokładnie łapać sznurek bitów (no i AVR zresztą też bedzie musiał
    znać HSYNC żeby wiedzieć kiedy zacząć odczytywać swój 8bitowy rejestr, a
    także VSYNC by móc sygnalizować RPi początek każdej ramki).

    Czy powyższa wypowiedź ma jakikolwiek sens, czy też rozmawiam całkiem od
    rzeczy?

    Dla uproszczenia postanowiłem zignorować na razie linię "intensity" z
    MDA, i polować na samo monochromatyczne wideo. Jeśli cokolwiek z tego
    wyjdzie, zawsze będzie czas szukać ulepszeń.

    Mateusz