    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wyjazd poza granice PL
    Date: Wed, 27 Sep 2017 12:24:34 -0000 (UTC)

    Iguan_007 <i...@g...com> wrote:

> [...]
    > "nie uprawnia do kierowania" bo nie jest zgodne z KW. Oczywiscie, gdybym
    > mieszkal w PL i chcial jezdzic na australijskim pj na stale to raczej nie
    > przejdzie. Natomiast wymog lokalnego prawa jazdy przy pobycie czasowym
    > bylby absurdem - nikt spoza UE nie moze wypozyczyc samochodu w PL? Raczej
    > trudno zeby australijczyk robil prawo jazdy w PL przy wyjezdzie na urlop.
    >
    > "Osoby posiadające inne zagraniczne prawa jazdy muszą je wymienić na
    > polskie dokumenty, jeżeli pobyt czasowy lub stały w Polsce przekroczy 6 miesięcy"
    agraniczne-prawo-jazdy-jakie-jest-honorowane-w-Polsc
    e.html

    > Bardziej problem bardziej widze w tym, ze bedac z z definicji obywatelem
    > polskim (nie zrzekalem sie obywatelstwa) moge miec jakis wymog posiadania
    > polskiego dokumentu - nawet jesli nie mam dowodu osobistego, polskiego
    > paszportu i nie jestem zameldowany w Polsce.

    Z tego co ja się dowiadywałem to nie można sie zrzec polskiego - dla służb
    granicznych jesteś Polakiem czy tego chcesz czy nie chcesz :-)

    Ale jeżdzę w Polsce na polskim prawku - w razie kontroli nie chcę mieć
    stawki za mandaty podniesionej ciutkę dla Amerykanina :-)

    Czemu nie zrobisz sobie polskiego?