  • Data: 2017-09-27 22:57:43
    Temat: Re: wyjazd poza granice PL
    Od: Iguan_007 <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, September 27, 2017 at 10:24:36 PM UTC+10, Pszemol wrote:
    > Ale jeżdzę w Polsce na polskim prawku - w razie kontroli nie chcę mieć
    > stawki za mandaty podniesionej ciutkę dla Amerykanina :-)
    >
    > Czemu nie zrobisz sobie polskiego?

    Nie warte zachodu w mojej sytuacji. W Polsce jestem jednorazowo po 2-3 tygodnie raz
    na 2-3 lata, w tym samochod przydaje mi sie tylko sporadycznie.
    Szkoda mi tracic urlopu na kursy i egzaminy PL. Ponadto widze, ze i tak byloby to
    raczej skomplikowane (nie jestem zameldowany, nie mam dowodu osobistego):

    "Kto może dostać polskie prawo jazdy: (...) Każdy, kto mieszka w Polsce przynajmniej
    od 185 dni"

    "Co przygotować: (...) dokument, który potwierdzi adres zameldowania, na przykład
    dowód osobisty, kartę pobytu albo zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały albo
    czasowy. Jeśli masz nowy dowód osobisty, w którym nie ma adresu zameldowania -- weź z
    dowolnego urzędu gminy zaświadczenie o zameldowaniu"

    https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/prawo-jaz
    dy-jak-zdac#scenariusz-w-urzedzie

    Pozdrawiam,
    Iguan