eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowawydaje mi się, ze nie istnieje ale jakoś mentalnie sobie z tym nie radzę:)Re: wydaje mi się, ze nie istnieje ale jakoś mentalnie sobie z tym nie radzę:)
    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: wydaje mi się, ze nie istnieje ale jakoś mentalnie sobie z tym nie
    radzę:)
    Date: Thu, 22 Oct 2009 22:06:31 +0200

    marek augustyński pisze:

    > Czy istnieje choćby jedna rzecz, którą mogę zrobić analogiem, a cyfrą nie

    Robienie zdjęć bez baterii, zasilania.
    Zastosowanie materiałów czułych na różne długości fali.
    Wykorzystanie całej gamy efektów związanych z właściwościami emulsji
    światłoczułych, przychodzi mi do głowy solaryzacja.

    > i na odwrót?

    Zmiana ISO przy każdej klatce. (można wymieniać filmy, ale konia z
    rzędem temu kto będzie miał przy sobie filmy 100,200,400,800,1600 ISO i
    naświetlał jedną klatkę i zmieniał.

    Natychmiastowe pokazanie wyników (chociaż podobno polaroid znów wraca)

    Precyzyjne ostrzenie manualne za pomocą LV. Samo LV niby można przez
    dołączenie kamery do wizjera, nasadki kątowe, ale jednak to nie to samo.

    Stwierdzenie, że coś jest zrypane (film może być uszkodzony, ale to
    dopiero się okazuje w ciemni).

    Wysłanie zdjęcia z aparatu na drugi koniec świata.

    Długie serie fotografii bez przerw. (nie mówię o specjalistycznym
    sprzęcie). Karta 16GB i można pstrykać i pstrykać, film kończy się po 36
    klatkach i tracimy 30 sekund na zmianę (wprawne osoby). Dla reporterów
    to ma znaczenie. Wymiana karty trwa krócej.

    W sumie pytanie komplikuje to, że nie ma bardzo nowoczesnych aparatów na
    film w segmencie popularnym. Tylko średni format, z lustrzanek to tylko
    Nikon F6 z 2004 roku, czyli konstrukcja sprzed 5 lat.
    Łatwiej zresztą pokazać rzeczy, które robi się łatwiej w określonej
    technologii. Np zanudzanie rodziny i znajomych zdjęciami z wakacji,
    aparaty cyfrowe pozwalają szybko zanudzić olbrzymie audytorium, raz, że
    zdjęć się robi więcej, bo nic nie kosztuje, a poza tym można je rozesłać
    wszystkim ze swojej listy adresowej.

    wer