eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowawydaje mi się, ze nie istnieje ale jakoś mentalnie sobie z tym nie radzę:)Re: wydaje mi się, ze nie istnieje ale jakoś mentalnie sobie z tym nie radzę:)
    From: "m0w" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: wydaje mi się, ze nie istnieje ale jakoś mentalnie sobie z tym nie
    radzę:)
    Date: Thu, 22 Oct 2009 21:33:29 +0200

    Obraz z cyfry zbliżył się jakością do analoga, a w niektórych aspektach
    przekroczył jego jakość. W fotografii czaro białej, mam wrażenie, dalej
    przeważa analog (ale już coraz mniej). Matryce dają lepsze obrazy przy
    mniejszej ilości światła niż film. Film barwny ma wciąż większą użyteczną
    skalę naświetleń, na cyfrze cały czas trzeba walczyć (uważać) z przepałami.
    Na cyfrze nie da się robić ekstremalnie długich naświetleń, chyba, że
    dedykowanym do tego sprzętem. Cyfra daje niesamowitą wygodę i szybkość
    efektu i dlatego jest tak lubiana i wypiera metodę analogową. No i chyba
    jest tańsza przy dużej ilości robionych zdjęć.

    Tonalność, ziarno, cała ta otoczka magiczno wizualna jest już moim zdaniem
    do pominięcia, bo można imitować dowolne smaczki w programie graficznym (pod
    warunkiem, że nie złapie się jakichś paskudnych przepałów, bo wtedy na
    kilometr czuć cyfrą)