  • Data: 2009-01-14 10:04:36
    Temat: Re: wybor kompaktu
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > A słyszałem ostatnio, że ponoć jeden większy wybuch wulkanu emituje do
    > atmosfery wielokrotnie więcej dwutlenku wegla niż wszystkie działania naszej
    > cywilizacji przez cały rok...

    No więc nie do końca tak jest.

    > Nie mam mozliwosci zweryfikowania tej
    > informacji, ale jeśli to prawda, to całe straszenie dwutlenkiem wegla i jego
    > wpływem na ocieplenie klimatu to jedno wielkie bicie piany.

    No właśnie niekoniecznie. Istnieje niezerowa szansa, że działanie naszej
    cywilizacji jest tą słomką, która łamie grzbiet wielbłąda.

    > Zresztą o tym
    > ociepleniu tez powiadają, ze to po prostu naturalne cykle klimatyczne

    No więc właśnie to jest nie tyle ocieplenie, co rozregulowanie klimatu.
    Różnie mówią na ten temat, ale naukowcy są raczej zgodni co do tego.

    Dylemat jest taki: czy dla uniknięcia katastrofalnej katastrofy, który
    nam grozi z pewnym prawdopodobieństwem* warto podejmować działania,
    które z pewnością będą sporo kosztować.

    *niestety modele matematyczne, z których wynika to prawdopodobieństwo
    katastrofy są poza zasięgiem zrozumienia przez generalną publikę, nie
    mówiąc już o politykach.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)