  • Data: 2009-01-14 10:26:01
    Temat: Re: wybor kompaktu
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wyszomirski pisze:

    > A słyszałem ostatnio, że ponoć jeden większy wybuch wulkanu emituje do
    > atmosfery wielokrotnie więcej dwutlenku wegla niż wszystkie działania naszej
    > cywilizacji przez cały rok...

    Może tak, może nie. Jednocześnie jednak emitują olbrzymie ilości
    popiołów, które odcinają Ziemię od dopływu energii ze Słońca. Oglądałem
    ostatnio program o wybuchu Karakatau - przez parę lat odczuwano znaczne
    oziębienie klimatu.
    Ciekawa dyskusja na ten temat toczy się na pl.sci.fizyka.

    P.S.
    Jak dla mnie nadal nie jest wyjaśniony związek między temperaturami a
    ilością CO2, czyli co jest przyczyną czego, czy wzrost CO2 przyczynia
    się do wzrostu temperatury, czy na odwrót no i jaki jest udział oceanów
    (największy i o wiele większy od pozostałych bufor CO2).

    P.P.S.
    Zmniejszenie emisji CO2 przez Europę nie o 20% ale nawet o 100%
    właściwie nie zmienia tendencji odnośnie emisji CO2 przez cywilizacji,
    więc zupełnie niezależnie od zależności należy sobie odpowiedzieć na
    pytanie nad sensem wydawania bilionów euro na zmniejszenie emisji CO2 w
    Europie, czy może lepiej po mniejszych kosztach walczyć z negatywnymi
    skutkami ocieplenia (zastanawiam się, czy przypadkiem w całkowitym
    bilansie dla Europy ocieplenie nie jest korzystne).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.