  • 11. Data: 2017-11-30 21:56:16
    Temat: Re: wspomagacz rozruchu auta
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    dyskusyjnych:ovpqhv$mb4$...@d...me...

    > załóżmy na chwile że masz 4.2v na 4 sztukach. czyli 16,8v. na zdechłym
    > akumulatorze masz 11.8v. różńica 5v. razy 30A daje 150W do wytracenia!

    zakładałem 3x 18650, czyli 3x 4,2V (100% naładowane), przy 4 ogniwach to
    faktycznie na początku będzie powyżej 16V, bałbym się tyle podłączać do
    samochodowego akku

    > ja przerabiam elektronarzędzia na 18650.

    heh, no właśnie mi się też podoba ten typ zasilania, chyba bezkonkurencyjny
    w econo klasie: ilość zmagazynowanej energii/cena

    > wyjmowałem z "koszy" ogniwa i ładowałem osobno. tyle ze w koszach jak w
    > koszach, z jednej strony masz blaszkę, z drugiej sprężynkę. te sprężynki
    > zaczynały świecić jak mocno obciążyłem wkręcarkę.

    doświetlanie obszaru roboczego gratis :)

  • 12. Data: 2017-11-30 23:41:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A wiesz ze zrodla pradu cechuja sie miedzy innymi tym ze posiadaja rezystancje
    wewnetrzna. Akumulatorki 18650 tez taka maja. Te ampery co sobie wyliczyles to na
    zwarciu czyli wtedy kiedy napiecie na zaciskach akumulatora wynosi mniej wiecej 0V.
    Przy trzech amperach napiecie na naladowanym akumulatorze 18650 bedzie w granicach
    3,2-3,8V i bedzie zalezalo od wielu czynnikow. Za wszystko mozna zaplacic karta ale
    dyskusje gimbazy sa bezcenne.

  • 13. Data: 2017-12-01 02:36:30
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > znalazłem jednak takie, które pozwalają na ciągnięcie z nich prądu o
    > oszałamiającym natężeniu 30A
    18650 to takich nie widziałem, ale modelarskie spokojnie takie prądy
    oddają. Porządne drony filmowe mają silniki po kilkaset W razy 6, kable
    jak od spawarki;-) i pakiet takich aku potrafi to napędzać przez 20min.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2017-12-01 07:52:39
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oddają. Porządne drony filmowe mają silniki po kilkaset W razy 6, kable
    > jak od spawarki;-) i pakiet takich aku potrafi to napędzać przez 20min.

    Sa filmiki na yt gdzie ludzie odpalają samochód z tych akumulatorków Li-Po.
    Fajnie to wygląda, akumulator wielkosci dwoch paczek papierosów i odpala bez
    problemu samochód :) Tylko że te Li-Po daja duzo wiekszy prad w porownaniu
    do wiekszosci Li-Ion (takich jak 18650). Niemniej z odpowiedniej ilosci
    akumulatorkow na pewno odpalisz samochód. Jak ktos ma rower elektryczny moze
    wykorzystac jego akumulator :)

    Pzdr

  • 15. Data: 2017-12-01 08:45:59
    Od: p...@g...com

    odpalenia auta z rowerowego aku jest mega hipsterskie ale prawdziwy nerd potrafi
    zrobic to z laptopa :-)

    http://mdiy.pl/budowa-pakietu-li-ion-z-ogniw-18650-c
    z-1/

  • 16. Data: 2017-12-01 09:33:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > zakładałem 3x 18650, czyli 3x 4,2V (100% naładowane)
    jeśli tak podłączysz, to raz nie masz regualcji prądu, dwa, dostaniesz
    10A przez parę sekund, prąd będzie szybko malał, a po minucie będziesez
    miał coś koło ampera albo mniej

    ToMasz

  • 17. Data: 2017-12-01 09:41:16
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Te ampery co sobie wyliczyles to na zwarciu czyli wtedy kiedy napiecie na
    > zaciskach akumulatora wynosi mniej wiecej 0V.

    Nie wyliczyłem, tylko przyjąłem za pewnik opierając to na wynikach
    przeprowadzonych przez testerów, nota bene zgodnych z deklaracjami
    producentów. Zasila się nimi latarki-potwory dającymi w trybie TURBO
    kilkadziesiąt tysięcy lumenów.

    > Przy trzech amperach napiecie na naladowanym akumulatorze 18650 bedzie w
    > granicach 3,2-3,8V i bedzie zalezalo od wielu czynnikow.

    Przy trzech amperach nawet taki średnio-dobry zielony Panasonic z rozbiórki
    akku laptopowych trzyma 4,2V gdy jest naładowany w 100%
    No, sorki: konkretnie 2,8A, bo tyle mi bierze dioda latarki w trybie MAX

    > Za wszystko mozna zaplacic karta ale dyskusje gimbazy sa bezcenne.

    Przyjacielu, skoro poziom dyskusji Ci nie odpowiada, to co tu jeszcze
    robisz? Nie wytrzymasz bez puszczenia bąka w każdym wątku?

  • 18. Data: 2017-12-01 11:37:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-30 o 17:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > jedna rzecz jest tam ciekawa - ok 3:40 - prad ladowania po starcie silnika.
    > ok 40A.
    > Przez chwile jest na moj gust nawet 80A, ale to jest ...  0.1s ?
    Mierniki są zbyt wolne aby to zmierzyć, musiałby mieć szybki pomiar max
    z pamięcią. Mam takie kleszcze i ciekawe rzeczy pokazują, prądy impulsowo
    przy rozruchu potrafią płynąć olbrzymie.

    > Pojemnosc akumulatora, ale taka kondensatorowa, sie objawia ?
    > Napiecie w tym czasie rosnie z 12 do 14V
    Oczywiście, do tego b.mały esr i masz prąd prądnicy przekroczony,
    zadziałał ogranicznik stąd wolne narastanie napięcia.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 19. Data: 2017-12-01 13:40:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Mierniki są zbyt wolne aby to zmierzyć, musiałby mieć szybki pomiar
    >max
    >z pamięcią.

    On ma oscyloskop. I to jakis dobry model - potrafilby pewnie grube MHz
    zmierzyc, ale pracuje w wolnym trybie.

    Trudno za to powiedziec co jego kleszcze potrafia.

    >Oczywiście, do tego b.mały esr i masz prąd prądnicy przekroczony,
    >zadziałał ogranicznik stąd wolne narastanie napięcia.

    Tam nie ma ogranicznika.
    Ogranicznikiem naturalnym jest duza indukcyjnosc uzwojen.
    Jest ogranicznik napiecia, ale odezwal sie dopiero powyzej 14V.

    No i jeszcze kwestia obrotow - silnik tez sie chwile rozpedza do
    obrotow jalowych, a przy malych obrotach wydajnosc prądowa spada.

    Tak czy inaczej - przez moment jest 80A, potem w miare stabilne 40A.
    Po pewnym czasie akumulator uzupelni straty i sprad spadnie.

    Zaraz ... w ukladzie byl akumulator, czy tylko ten kondesator ?
    Moze to prad ladowania kondensatora ?

    J.

  • 20. Data: 2017-12-01 14:10:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Te ampery co sobie wyliczyles to na zwarciu czyli wtedy kiedy
    >napiecie na zaciskach akumulatora wynosi mniej wiecej 0V.

    Ale widziales tez pomiar rozrusznika - bierze na poczatku duzo, a
    potem kreci przy znacznie mniejszym.

    Tylko ze to mniej, to jest 150A i to w cieplym garazu, a nie 30 ...

    J.