  • Data: 2015-12-05 20:47:30
    Temat: Re: wrażliwość oka na kolory
    Od: szemrany <s...@o...off> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Dec 2015 09:56:21 -0800 (PST), M.M. wrote:

    > Przeczytałem Twój post i pomyślałem: genialne, czemu sam na to nie wpadłem.
    > Niestety jednak po prostym eksperymencie efekt był nadal kiepski. Na moim
    > monitorze, na mojej przeglądarce www, przy użyciu moich oczu, na pełnym
    > zielonym najlepiej wygląda czarny, a na pełnym niebieskim najlepiej wygląda
    > biały. Dla obu tych (pełnych) kolorów S==100 (przynajmniej w moim programie
    > graficznym).
    >
    > Póki co najbardziej jestem zadowolony z tego:
    > color = (r*2+g*3+b*1)/6 < 100 ? white : black;

    Pobawiłem się chwilę Paint.NETem i wygląda na to, że ta wrażliwość oka na
    zieleń rzeczywiście sprawia subiektywne wrażenie, że niebieski jest
    ciemniejszy przy takim samym nasyceniu i jasności co zielony.
    W takim razie pozostaje kombinowanie wokół tego założenia, ten wątek
    czytałeś?

    http://stackoverflow.com/questions/1855884/determine
    -font-color-based-on-background-color

    Jest uwzględniony efekt zieleni.