  • Data: 2015-12-07 20:09:46
    Temat: Re: wrażliwość oka na kolory
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    M.M. wrote:
    > Jak to było? Oko (ludzkie) jest bardziej wrażliwe na kolor zielony a
    > mniej na niebieski?
    >
    > Jeśli kolor tła jest biały, to najwyraźniej widać czcionki czarne. I na
    > odwrót, gdy kolor tła jest czarny, to najwyraźniej widać biały. Może
    > przesadzam z tym biało-czarnym, ale na pewno na jasnym najlepiej widać
    > ciemny, a na ciemnym jasny.
    >
    > Użytkownik wybiera dowolny kolor tła w rgb. Jakiego mam użyć algorytmu do
    > dobrania koloru czcionek? Na początku miałem tak:
    >
    > r,b,b w przedziale od 0..255
    > color = (r+g+b)/3 < 60 ? white : black;

> [...]
    Biały/czarny nie jest prawidłowym rozwiązaniem

    https://en.wikipedia.org/wiki/Complementary_colors

    googlaj opponent process

    Algorytm zależy od tego co jest żródłem pikseli i do czego to ma być
    wykorzystane.

    Wez jeszcze pod uwagę np to.
    https://www.youtube.com/watch?v=LKnqECcg6Gw
    Oko nie odbiera jasności liniowo.
    Wyświatlanie na ekranie / przetwarzanie zapisanych obrazów wygląda
    trochę inaczej.

    proponuję jeszcze to

    http://web.mst.edu/~rhall/web_design/color_perceptio
    n.html