  • 11. Data: 2009-12-18 19:26:18
    Temat: Re: wolna energia dla wszystkich
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    JanuszR wrote:
    > szerokopasmowości to oczywiście da się. Szerokopasmowość rośnie wraz ze
    > stosunkiem grubości do długości dipola. Dasz szerszą rurę to i
    > szerokopasmowość wzrośnie ale i zysk spadnie.

    ciekawe czy gdzies w sieci jest wykres pokazujacy zmiane stosunku
    dlugosci do srednicy w stosunku do pasma przenoszenia (spadek zysku o 3dB)

  • 12. Data: 2009-12-18 20:14:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Dec 2009 15:35:26 +0100, Papa Smurpfs wrote:
    >czy jest jakiś typ anteny bardziej szerokopsmowej i mniej kierunkowej niż
    >zwykły pionowy dipol?

    Za krotki dipol :-)

    J.

  • 13. Data: 2009-12-18 20:46:42
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > ciekawe czy gdzies w sieci jest wykres pokazujacy zmiane stosunku
    > dlugosci do srednicy w stosunku do pasma przenoszenia (spadek zysku o 3dB)

    google padło?

    np. wynik pracy studenciaków
    http://student.agh.edu.pl/~juslad/Radio/GK_OPRACOWAN
    IE_LAB3.DOC

  • 14. Data: 2009-12-19 16:23:47
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "JanuszR" napisał:
    > Dipol jest dookólny (charakterystyka toroidalna) więc zmniejszenie
    > kierunkowe może obejmować tylko nad i pod dipolem ale jak wspomniałem nie
    > da się bo gdzieś dół (czyli punkt odebrania emergii) musi być. Co do
    > szerokopasmowości to oczywiście da się. Szerokopasmowość rośnie wraz ze
    > stosunkiem grubości do długości dipola. Dasz szerszą rurę to i
    > szerokopasmowość wzrośnie ale i zysk spadnie.

    o to chodzi żeby zysk był amły, czyli żeby antena była dookulna, zastanwiam
    się czy są jakieś sposoby żeby zwiększyć moc odbieranego/wysyłanego sygnału
    z tego dipola, czy jedynym sposobem jest ustawienie szyku setki dipoli żeby
    tą moc zwiększyć 100 razy?:O)

  • 15. Data: 2009-12-19 16:52:17
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > odbieranego/wysyłanego sygnału z tego dipola, czy jedynym sposobem jest
    > ustawienie szyku setki dipoli żeby tą moc zwiększyć 100 razy?:O)

    Poprzez łączenie synfazowe anten można zwiększyć sygnał ale wiąże się to
    ze wzrostem kierunkowości instalacji antenowej czyli kręcisz się jak
    pies za ogonem. Węższe pasmo plus kierunkowa charakterystyka daje wyższy
    rezonans a w efekcie większy sygnał lub mała dobroć układu rezonansowego
    (mały zysk anteny) a w efekcie szeroki kąt i szerokie pasmo. Przesył
    energii możesz uzyskać jedynie stosując wąskie pasmo, w paśmie
    mikrofalowym (małe anteny, duża kierunkowość wiązki) lub na bliskie
    odległości sprzężeniem magnetycznym. Free energia z powietrza raczej nie
    przekroczy 1V i 1mA czyli 1mW a instalacja będzie rozbudowana. Chyba, że
    wzorem Franklina chcesz łapać pioruny. Zabawa niebezpieczna ale okresowo
    100W można załapać.

    JanuszR

  • 16. Data: 2009-12-19 17:31:39
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

> [...]
    > ze wzrostem kierunkowości instalacji antenowej czyli kręcisz się jak pies

    a jak bym ustawił taki szyk dipoli i odbierał sygnał z każdego z osobna a
    nie ze wszystkich wspólnie to pewnie kierunkowość by znikła?:O)
    a taki patent jak rurka w rurce jakis sens by miał?:O)

    > Free energia z powietrza raczej nie przekroczy 1V i 1mA czyli 1mW a
    > instalacja będzie rozbudowana.

    kiedyś robiłem sobie radyjka co sobie na tej free energii działąły więc sens
    to ma, zresztą nawet dla małych p[rądów ma to szersze zastosowanie, mam całą
    masę urządzonek działąjących na bardzo kosztownych bateryjkach paluszkowych,
    czy pastylkowych, wymienianych co pół roku, a tak by chodziły cały czas i
    bym sobie dupy nie zawracał:O)

    na razie teoretyzuję i się pytam, w okolicy nie kupie ani elementów ani
    sensownych rórek, więc będzie trzeba to gdzieś zamówić, dlatego się
    zastanawiam jak to zmaksymalizopwać żeby sprawdzić jakie maksymalne moce da
    się pobrać:O)

  • 17. Data: 2009-12-19 18:21:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik JanuszR napisał:

> [...]
    > stosunkiem grubości do długości dipola. Dasz szerszą rurę to i
    > szerokopasmowość wzrośnie ale i zysk spadnie.

    Zła odpowiedź. Powiększanie średnicy dipola niewiele w sumie zwiększa
    jego szerokopasmowość. Właściwym rozwiązaniem jest antena o geometrii
    opisanej kątami - czyli dipol dwustożkowy (bicone) lub jego połówka
    (czyli popularna antena Discone)

    --
    Darek

  • 18. Data: 2009-12-19 18:24:00
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Papa Smurpfs napisał:

    > a jak bym ustawił taki szyk dipoli i odbierał sygnał z każdego z osobna
    > a nie ze wszystkich wspólnie to pewnie kierunkowość by znikła?:O)
    > a taki patent jak rurka w rurce jakis sens by miał?:O)

    Jak ustawisz szyk to będą wzajemnie na siebie wpływały - będąc
    obciążonymi dadzą mniejszy efekt kierunkowości ale dadzą - musiałbyś je
    stosownie szeroko porozstawiać żeby nie miały na siebie istotnego wpływu.

    --
    Darek

  • 19. Data: 2009-12-20 08:49:04
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > a jak bym ustawił taki szyk dipoli i odbierał sygnał z każdego z osobna
    > a nie ze wszystkich wspólnie to pewnie kierunkowość by znikła?:O)
    > a taki patent jak rurka w rurce jakis sens by miał?:O)

    Rurka w rurce nie ma sensu. Jeżeli sygnał z każdego dipola wyprostujesz
    to możesz robić mostki diodowe i zwielokrotniać sygnał po stronie stałej
    (powielacze diodowe). Pytanie jeszcze na jaką długość fali się
    nastawiasz? Dipol półfalowy nazwa wskazuje ma długość ok połowy długości
    fali odbieranej. Dla fal długich to są setki metrów, dla krótkich
    dziesiątki. Chyba, że mieszkasz gdzieś przy nadajniku TV pracującym na
    zakresie metrowym lub decymetrowym ale obawiam się, że takiej
    częstotliwości germanówką nie wyprostujesz.

    JanuszR

  • 20. Data: 2009-12-20 10:15:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Dec 2009 09:49:04 +0100, JanuszR wrote:
    >Rurka w rurce nie ma sensu. Jeżeli sygnał z każdego dipola wyprostujesz
    >to możesz robić mostki diodowe i zwielokrotniać sygnał po stronie stałej
    >(powielacze diodowe).

    Tylko one wymagaja pewnego napiecia do zadzialania.

    Tak swoja droga - na szumie kosmicznym sie da ?
    To by zawadzalo o termodynamike ..

    >Chyba, że mieszkasz gdzieś przy nadajniku TV pracującym na
    >zakresie metrowym lub decymetrowym ale obawiam się, że takiej
    >częstotliwości germanówką nie wyprostujesz.

    BTS'y teraz gesto :-)

    J.