  • 31. Data: 2020-05-15 16:27:52
    Temat: Re: włączanie silnika przekaźnikiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 15.05.2020 o 08:03, Uzytkownik pisze:

    >Policz gasik dla podanych warunków. Taki "gasik" bardziej zaszkodzi
    >niż pomoże.

    Hm, w samochodach byl kondensator przy przerywaczu.
    Chyba jednak bardziej pomagal niz szkodzil :-)

    J.

  • 32. Data: 2020-05-15 17:05:14
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 15.05.2020 o 16:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Hm, w samochodach byl kondensator przy przerywaczu.
    > Chyba jednak bardziej pomagal niz szkodzil :-)

    Zarówki są obciążeniem indukcyjnym??
    Policz ten gasik, zobaczysz.

    P.P.

  • 33. Data: 2020-05-15 17:17:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 15.05.2020 o 16:27, J.F. pisze:

    >Zarówki są obciążeniem indukcyjnym??

    Przerywacz do cewki zaplonowej :-)

    J.

  • 34. Data: 2020-05-15 18:34:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-15 o 16:27, J.F. pisze:

    > Hm, w samochodach byl kondensator przy przerywaczu.
    > Chyba jednak bardziej pomagal niz szkodzil :-)

    Będąc młodym kierowcą jechałem sam maluchem w dalszą drogę (jakieś
    200km). W pewnym momencie stracił moc. Zapalić się da. Pod minimalne
    wzniesienie nie podjadę.
    Czasy oczywiście bez komórek.
    Jedyna zapasowa część jaką miałem (poza żarówkami) to był kondensator.
    Choć nie byłem pewien, że to kondensator. Wymieniłem i pojechałem dalej :)
    P.G.

  • 35. Data: 2020-05-15 20:14:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >kondensator.
    >Choć nie byłem pewien, że to kondensator. Wymieniłem i pojechałem

    Kiedys znajomemu samochod nie chcial odpalic.
    Prad byl, a iskry nie bylo.

    Tez wymienilismy kondensator i na chwile zapalil. A potem znow zdechl.

    Takie kiepskie kondensatory byly ?
    Innych przypadkow to raczej nie pamietam - rzecz bardzo trwala.

    J.

  • 36. Data: 2020-05-15 21:26:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak taki musi być to nic nie poradzisz. Musisz jednak coś zrobić. Musisz dorobić
    podstawkę do tego przekaźnika

  • 37. Data: 2020-05-15 22:11:55
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-15 o 03:32, sundayman pisze:

    > Genialna porada. Ale nie bez powodu podałem konkretny przekaźnik. Taki
    > jest i taki musi zostać.

    No to pogoń tym przekaźnikiem zewnętrzny stycznik albo SSRa.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 38. Data: 2020-05-15 22:25:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Zamienić przekaźnik na SSR i zapomnieć o wypalaniu.

    Wtedy się dowie, co to jest przebicie SSR. Transil równolegle i po sprawie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 39. Data: 2020-05-15 22:30:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Uzytkownik wrote:

    > Dodatkowo może być układ gasikowy oraz/lub warystory na 35V.

    Warystory tlenkowe się zużywają przy każdym zadziałaniu. To musi być
    gasik półprzewodnikowy albo RDC.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 40. Data: 2020-05-15 22:34:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    viktorius wrote:

    > Daliby opto, może by procek przeżył, a tak to pralka niestety poszła na
    > żyletki.

    Idę o zakład, że ktoś naprawdę kompetentny spędził dużo czasu nad
    zrobieniem tego bez opto. W przeciwnym razie do dziś byś używał tej
    pralki zamiast kupić sobie nową.

    Pozdrawiam, Piotr