eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawłączanie silnika przekaźnikiemRe: włączanie silnika przekaźnikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: włączanie silnika przekaźnikiem
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <r9i0p6$3e699$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <r9i0p6$3e699$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <r9krfj$91ho$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5ebe309d$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
    Date: Fri, 15 May 2020 15:16:30 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5ebe309d$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <5ebe962e$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.195.123
    X-Trace: 1589548591 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 83.26.195.123:42198
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2819
    X-Received-Body-CRC: 637737186
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:753332
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.05.2020 o 08:03, Uzytkownik pisze:
    > W dniu 2020-05-15 o 03:32, sundayman pisze:
    >>
    >>> Zamienić przekaźnik na SSR i zapomnieć o wypalaniu.
    >>
    >> Genialna porada. Ale nie bez powodu podałem konkretny przekaźnik. Taki
    >> jest i taki musi zostać.
    >>
    > Genialne podejście :)
    >
    > Skoro ten konkretny przekaźnik już tam jest i taki musi być to i są tam
    > już konkretne zabezpieczenia, które muszą pozostać. Pomijając fakt, że
    > projektant tego układu dał dupy stosując w tym układzie przekaźniki,
    > które akurat do tego celu się nie nadają. Łączenie równoległe styków
    > przekaźnika to tak jakby leczyć syfa pudrem, ponieważ nie ma szans, aby
    > styki łączyły i rozłączały idealnie w tym samym czasie. Ludzie prace
    > naukowe piszą o drżeniu styków podczas załączania styków przekaźników
    > oraz czasie wygaszania tych drgań, mierzą rezystancję styków, budują
    > stanowiska do badania styków przekaźników. Tak się składa, że ja nawet
    > miałem okazję projektować do pracy dyplomowej takie urządzenie w oparciu
    > o mikroprocesory. Tylko po co? Księgowi, którzy obecnie projektują
    > urządzenia techniczne i tak sięgną po najtańsze rozwiązania, a za ich
    > niewiedzę zapłaci klient lub pracownik obsługujący urządzenie.
    >
    > Jeżeli się upierasz to dioda w kierunku zaporowym być musi i to nie
    > tylko przy przekaźniku, ale też przy silniku. Trzeba ją dobrać do danej
    > indukcyjności silnika.
    >
    > Dodatkowo może być układ gasikowy oraz/lub warystory na 35V.

    Policz gasik dla podanych warunków. Taki "gasik" bardziej zaszkodzi niż
    pomoże.

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: