  • 1. Data: 2012-04-08 17:30:57
    Temat: witam i pytam
    Od: Jan <k...@g...com>

    Witam Serdecznie.
    Mam zagwozdkę: program "zalecany: przez "producenta" dysku czyli do
    dysku SAMSUNG soft: SeaTools for Windows we wszystkich testach (z
    wyjątkiem jednego - gdzie kasuje dane z dysku :)
    NIE wykrywa żadnych błędów/problemów z moim dysiem (który ma jeszcze
    50 dni gwarancji), natomiast HD Tune Pro v5.0 krzyczy o 216
    CALIBRATION RETRY COUNT (fotki mogę wrzucić)
    Co robić.....?

    Dziękuję bardzo za wskazówki. Pozdrawiam.

    Ps. dojechały do mnie "nowe" dysie Seagate Constellation i oczywiście
    mam znów problem, jakżeby inaczej - radzę sobie z nim "ręcznie", ale
    może jest jakaś recepta na to:
    mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
    wszystkie dane z niego na 1 partycję dysku 2 TB. Pewnie się nie da,
    ale może czegoś nie wiem.

    Ps2. irytujące jest dla mnie od dawna, jak Total Commander podczas
    przenoszenia danych, podczas napotkania pliku/plików z atrybutem
    ukryty/systemowy wyświetla monit czy go usunąć - czyli przenieść do
    nowej lokalizacji. Wyobraźcie sobie, że "zapuszczamy" jakieś
    przenoszenie danych a ten TC czeka na naszą reakcję a nas nie ma.
    Co wy na to? Jak sobie radzicie....?

  • 2. Data: 2012-04-08 17:40:25
    Temat: Re: witam i pytam
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > nowej lokalizacji. Wyobraźcie sobie, że "zapuszczamy" jakieś
    > przenoszenie danych a ten TC czeka na naszą reakcję a nas nie ma.

    Odpowiednio konfigurując TC - potrzebna Ci opcja jest w ustawieniach.

    Piotr

  • 3. Data: 2012-04-08 19:43:59
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-08 17:30, Jan wrote:
> [...]
    > 50 dni gwarancji), natomiast HD Tune Pro v5.0 krzyczy o 216
    > CALIBRATION RETRY COUNT (fotki mogę wrzucić)

    IMHO Calibration Retry Count na poziomie 216/3 lata przy braku
    reallokowanych sektorów nie jest źle, jak rozumiem poza programami
    diagnostycznymi nie ma problemów z uzywaniem dysku?

    Dysk można zamęczyć uruchamiając teoretyczny program, który non stop
    robi tzw. seeki. lub też uruchomić na kilka dni zapis różnych wzorców +
    weryfikacja (to powinno zlikwidować czasowo wzrost callibration retry
    count).

    Nie przejmowałbym się takimi drobiazgami tylko robił backupy (tzn. ja
    robie ;)).

> [...]
    > mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
    > wszystkie dane z niego na 1 partycję dysku 2 TB. Pewnie się nie da,

    w zależności od systemu operacyjnego to różnie się wykonuje, poza tym
    ludzie tu się irytują, gdy co 5 minut ktoś prosi o radę jak
    wykorzystywać podstawowe programy pod windows.. nie temu służy ta grupa.

  • 4. Data: 2012-04-09 14:14:58
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Jan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > NIE wykrywa żadnych błędów/problemów z moim dysiem (który ma jeszcze
    > 50 dni gwarancji), natomiast HD Tune Pro v5.0 krzyczy o 216
    > CALIBRATION RETRY COUNT (fotki mogę wrzucić)
    > Co robić.....?
    .
    Ale tylko zglasza to w raporcie ze SMARTAa, czy na starcie wyświetla jakiś
    ostrzegawczy komunikat?

    > mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
    > wszystkie dane z niego na 1 partycję dysku 2 TB. Pewnie się nie da,
    > ale może czegoś nie wiem.

    Podświetlasz w TC wszystkie katalogi i pliki w jednej partycji, dajesz
    kopiuj, jak otworzy się okienko kopiowania to przyciskasz "w tle".
    Przechodzisz na drugą partycję i robisz to samo. A potem trzecią. W ten
    sposób cała zawartość trzech partycji (kopiowanych równocześnie) znajdzie
    się na drugim dysku.

> [...]
    > nowej lokalizacji. Wyobraźcie sobie, że "zapuszczamy" jakieś
    > przenoszenie danych a ten TC czeka na naszą reakcję a nas nie ma.

    Jeśli to w kontekście akapitu wyżej, to zamiast "przenieś" daj "kopiuj", a
    potem zamiast usuwania danych ze źródła zrób "Szybkie formatowanie" tych
    partycji. Szybkie formatowanie trwa znacznie krócej niż kasowanie wszystkich
    plików z danej partycji i oczywiście jak juz się zacznie to nie zadaje
    żadnych pytań.

  • 5. Data: 2012-04-10 01:50:03
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-08 17:30, Jan pisze:
> [...]
    > 50 dni gwarancji), natomiast HD Tune Pro v5.0 krzyczy o 216
    > CALIBRATION RETRY COUNT (fotki mogę wrzucić)
    Olać, to nie jest zły stan.

> [...]
    > mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
    > wszystkie dane z niego na 1 partycję dysku 2 TB. Pewnie się nie da,
    Zależy od używanego systemu operacyjnego, więc pytaj na grupie
    odpowiedniej do tego systemu. Jakoś nie widzę problemu zrobienia choćby
    pliku .bat .cmd lub dowolnego innego skryptowego dla innego systemu
    operacyjnego i powłoki, w którym zapiszesz cos na zasadzie:
    xcopy -R D:*.* G:
    xcopy -R E:*.* G:
    xcopy -R F:*.* G:
    wiec wykonanie takiego skryptu odpali ci kopiowanie, po kolei z kazdej
    partycji, na dysk docelowy. Wg. mnie ważne - nie zapuszczaj więcej niż 1
    kopiowania na raz! zwłaszcza w dziadoskim TC, bo równoczesne walczące ze
    sobą zapisy i odczyty po pierwsze będą znacznie wolniejsze niż zrobienie
    tego po kolei, a po drugie spowodują sieczkę i maksymalną fragmetację
    docelowego dysku.

> [...]
    > nowej lokalizacji. Wyobraźcie sobie, że "zapuszczamy" jakieś
    > przenoszenie danych a ten TC czeka na naszą reakcję a nas nie ma.
    To użyj innego softu, który jest mądrzejszy, i przy pierwszym
    wystąpieniu problemu-zapytania możesz dać "zastosuj odpowiedź do
    wszystkich kolejnych" (albo wręcz odpowiedź ustawić nim zacznie
    kopiować) np FAR menager, Midnight Commander itp darmowe

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-04-12 05:35:17
    Od: Jan <k...@g...com>

    On 10 Kwi, 01:50, BartekK <s...@d...org> wrote:
> [...]
    > wszystkich kolejnych" (albo wręcz odpowiedź ustawić nim zacznie
    > kopiować) np FAR menager, Midnight Commander itp darmowe

    8173

    Panowie bardzo bardzo przepraszam, ale coś się "skaszaniło".
    Opublikowałem nowego posta a ON nie wiedzieć czemu dokleił się do tego
    właśnie posta. Dopiero teraz to zauważyłem, więc informuję, że jestem
    trzeźwy, nic nie brałem i nie chciałem nikogo irytować.
    Ps. może ktoś wyjaśni jak to się mogło stać....?
    Ps2. myślałem już, że mój 1 provider jest blokowany czyli Play Online,
    dlatego wczoraj wkleiłem starą treść poprzez 2 providera czyli TP S.A.
    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2012-04-13 16:34:35
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > xcopy -R E:*.* G:
    > xcopy -R F:*.* G:
    > wiec wykonanie takiego skryptu odpali ci kopiowanie, po kolei z kazdej

    Sądząc po pytaniu, nie podejrzewam wątkotwórcy o wiedzę co to wogóle jest
    plik .bat, nie mówiąc juz o własnoręcznym stworzeniu scriptu.

    > Wg. mnie ważne - nie zapuszczaj więcej niż 1 kopiowania na raz! zwłaszcza
    > w dziadoskim TC, bo równoczesne walczące ze sobą zapisy i odczyty po
    > pierwsze będą znacznie wolniejsze niż zrobienie tego po kolei

    Zgadza się, ale miało być "automatycznie i łatwo", więc coś za coś.
    Teoretycznie powinno pomóc NCQ (mechanizm by wykolejkował polecenia ze
    wszystkich trzech strumieni, żeby zapewnić najbardziej optymalny zapis), ale
    to tylko teoria.

    > a po drugie spowodują sieczkę i maksymalną fragmetację docelowego dysku.

    No, na to nie pomoże nawet NCQ. Acz w innej wolnej chwili może zapuścić
    defragmentatora.

  • 8. Data: 2012-04-14 10:42:53
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jan" napisał:

    > mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
    > wszystkie dane z niego na 1 partycję dysku 2 TB. Pewnie się nie da,

    Mam nadzieję, że dane już przekopiowane, więc nie będzie cię korciło
    wypróbowanie następującej metody: z poziomu jakiegoś Partition Magica
    sklonować stary dysk na nowy (Clone disk), następnie na nowym połączyć owe
    partycje w jedną całość (Merge partitions) i ewentualnie rozszerzyć powstałą
    partycję na cały dysk (Resize partition).
    Oczywiście nie może to być Partition Magic, choćby z uwagi na 4-kilobajtowe
    sektory na dysku docelowym, ale może któryś nowy SeaTools z silnikiem
    Acronisa by sobie z tym poradził?

    JoteR

  • 9. Data: 2012-04-14 14:55:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Apr 2012, Jan wrote:

> [...]
    > nowej lokalizacji. Wyobraźcie sobie, że "zapuszczamy" jakieś
    > przenoszenie danych a ten TC czeka na naszą reakcję a nas nie ma.

    Radzimy sobie w ten sposób, że - jako iż zmiana w globalnych opcjach
    nas nie interesuje, chcelibysmy żeby dało się "jednorazowo" - piszemy
    do autora tegoż szacownego programu, dwie podwersje pózniej
    stosowne pole jest w "opcje" pod "OK" otwierajacym się do operacji :>
    (nie, nie żartuję :))

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-04-14 14:57:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Apr 2012, Uncle Pete wrote:

    > Odpowiednio konfigurując TC - potrzebna Ci opcja jest w ustawieniach.

    ..."jednorazowo" jest w saym okienku operacji, pod przyciskiem
    "opcje" (nie mylić w "opcje" w konfiguracji, bo tu wada jest taka
    że "zostaje na stałe").

    pzdr, Gotfryd