  • 341. Data: 2010-03-05 18:21:58
    Temat: Re: wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-05 18:02, kamil pisze:
    > "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote in message

    > Pewnie zaproponowalby zamkniecie wszystkich kulturalnych patafianow,
    > przez ktorych musi trzy pociagi przepuszczac, zamiast wyjechac 15 minut
    > wczesniej i cieszyc sie niskim cisnieniem i dobrym nastrojem. :)

    Ciekawe co by zrobił gdyby znalazł się na tym pasie który się kończy.
    Czekałby kilka godzin aż się korek rozładuje i będzie mógł spokojnie
    przejechać;)

    A.

  • 342. Data: 2010-03-05 18:23:15
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-05 17:50, neelix pisze:

    > Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Dowody proszę, albo odszczekaj insynuacje.
    [...]

    Dowodem jest każda Twoja wypowiedź.

    A.

  • 343. Data: 2010-03-05 18:44:06
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    >W dniu 2010-03-05 16:28, neelix pisze:
    > [...]
    > Sam chyba w to nie wierzysz.

    Nie oceniaj innych wg siebie.

    > Nie każdy jest w takim szoku prowadząc jak Ty (zakładając, że w ogóle masz
    > PJ bo od dawna w to szczerze wątpię), i widzą coś więcej niż 5m przed
    > maską.

    W szoku to jest ten, który ucieka na lewy pas by ktoś mógł włączyć się do
    ruchu. Ze względu na przejaw megalomanii mam do Ciebie mówić miszczu?

    > Tak nawiasem, pokaż mi przepis zabraniający zjechać na lewy pas aby
    > umożliwić włączenie się komuś do ruchu?

    Nie potrafisz znaleźć podstawowego przepisu o ruchu pojazdów???

    > Tak jak myślałem, kompletnie nie zrozumiałeś o czym mowa.

    Mowa jest o wygłupach na drodze i łamaniu prawa oraz braku poczucia
    odpowiedzialności za owe wygłupy.

    > To jest warunek konieczny. Ale jest coś takiego (zupełnie niezrozumiałego
    > dla Ciebie) jak kultura jazdy, która ułatwia życie każdemu. Tak nawiasem
    > jazda nawet zgodnie z przepisami ale jak totalny burak potrafi być bardzo
    > niebezpieczna. Przepisy nie regulują każdej możliwej sytuacji na drodze.

    Regulują wystarczająco. Jeśli ktoś ich nie ogarnia i musi podpierać się na
    każdym kroku protezą(kulturą) nie powinien jeździć.
    neelix

    > [...]
    > Hehe, no to już kumam. Właśnie zapisałeś sie na kurs, wyjeździłeś dwie
    > lekcje. Potrafisz już zmieniać biegi ale ciągle przeraża Cię wszystko
    > dookoła czego nie ogarniasz. Spokojnie przyjdzie z czasem.

    Przestań palić to co palisz to moze przestaniesz dowartościowywać się jak
    palikociarnia i leczyć swoje kompleksy kosztem innych. Nic nie kumasz i
    najprawdopodobniej sam nie posiadasz PJ.

    > Z dwojga złego, wole na drodze doświadczonego kierowcę, niż niedzielnego
    > pasjonata przepisów. Znajomość przepisów w niczym nie chroni. Co ciekawe
    > Ci spokojnie i zupełnie przepisowo jeżdżący również mają wypadki i to
    > całkiem nie mało.

    Głównie z winy ignorantów i drogowych wariatów. Wolisz doświadczonego debila
    balansującego na krawędzi życia innych ludzi? Ja dziękuję za doświadczonego
    w kręceniu kierownicą i deptaniu w gaz wyjeżdżającego na skrzyżowaniu z
    drogi żwirowej na asfaltową wprost przed maskę, bo ja mam go z prawej strony
    i powinienem mu ustąpić! Doświadczyłem tego osobiście. Jeszcze się pluł! W
    związku z takimi sytuacjami ja wolę stosującego się do przepisów, bo jestem
    w stanie przewidzieć co on zrobi lub czego nie zrobi. I Ty śmiesz oceniać
    moje kwalifikacje i zachowania!

    > Neelix przecież każdy wie, że tylko Ty masz zawsze rację, reszta to idioci
    > jeżdżący jak kretyni z zapalonymi światłami w dzień. Ty w nfs jeździsz na
    > wyłączonych i jest git.

    Bredzisz. Nawet tam jeździ się na światłach, ale wtedy kiedy trzeba. No i
    tak to sobie tłumacz. Najważniejsze zdrowie psychiczne. ;-)
    neelix

  • 344. Data: 2010-03-05 18:47:48
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    "neelix" <a...@w...pl> wrote in message

    > Wkurzają mnie takie zagramaniczne projekcje bez sensu. Nawet w drzwiach są
    > pewne zasady. Jak nie wypuścisz kogoś z autobusu to sam nie wejdziesz, bo
    > nie będzie gdzie stanąć. W tak niebezpiecznym miejscu jakim jest droga
    > przede wszystkim obowiązuje prawo. Kultura, na dodatek źle pojęta nie może
    > zastępować prawa.

    Potrafisz wiec wyjasnic, dlaczego drogi w Polsce sa o wiele bardziej
    niebezpieczene od zachodnich, gdzie kultura kierowcow jest generalnie
    wyzsza?

    --------------
    Po latach trzymania za mordę przez komunę nastąpiło totalne rozprężennie w
    kierunku bezkarnego "róbta co chceta". Sam doświadczyłem komentarza do
    groźnego zachowania: "Ja nic nie muszę. W Polsce jestem". Kulturalna była
    tylko wymiana zdań, bo nadal byliśmy per pan.
    neelix

  • 345. Data: 2010-03-05 18:50:53
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Nie ma, bo kulturalne nieuzasadnione wygłupy nie mogą zachodzić kosztem
    > innych, ale do tego trzeba mieć choś odrobinę wyobraźni. Zdarza się, że
    > mam napięty harmonogram. Nie stać mnie przez jednego czy kilku patafianów
    > na przepuszczanie 3-ch pociągów.

    Dlaczego przez niezorganizowanie jakiegos patafiana mamy promowac chamstwo?
    --------------

    Masz promować prawo. W gr e wchodzi nieprzewidywalność, a nie
    niezorganizowanie. Nie ma ani potrzeby ani zwyczaju wyjeżdżania pół godziny
    wcześniej na trasę 10-minutową. Wystarczy by do warunków drogowych nikt nie
    wpieprzał swoich przesadnie kulturanych pazurów.
    neelix

  • 346. Data: 2010-03-05 18:53:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Raz stracisz głąbie 0.5s, raz nic bo tylko zmienisz pas a innym razem
    > zyskasz znacznie więcej. Płynniejsza jazda to korzyść dla wszystkim. Nie
    > pojmuje jak trzeba mieć ograniczony umysł aby mieć z tym jakiś problem.

    Te pociągi to z prędkością światła przejeżdżają czy tak sobie bredzisz z tym
    0,5, głąbie?

    > Zastanawiam się jakby się neelix zachował gdyby mu ktoś powiedział, że
    > istnieje coś takiego jak jazda na zamek:)

    Wysłałbym go na drzewo, bo w prawie nie istnieje.
    neelix

  • 347. Data: 2010-03-05 18:58:07
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    neelix pisze:

    > Jeśli dokonujesz wpuszczenia to zmniejszasz prędkość i utrudniasz jazdę
    > innym użytkownikom. Trzecie pytanie ma się nijak do dyskusji.

    To się zdecyduj - najpierw piszesz, że przepisy o pierwszeństwie i
    ustępowaniu pierwszeństawa (w związku z czym trzecie pytanie jest jak
    najbardziej na miejscu), teraz, że zwalniając rzekomo utrudniam jazdę
    innym użytkownikom.

    > O czym Waść mówisz? O robotach drogowych i utrudnieniach w ruchu? Ja
    > mówię o przeroście kultury i konsekwencjach braku wyobraźni.

    Utrudnienia nie dotyczyły mnie, co nie zmienia sytuacji - gdybym nie
    skorzystał stałbym tam zgodnie z przepisami prawdopodobnie do nocy.
    Nawet nie było jak wycofać, bo za mną stali inni.

    > Tak jak nie każdy egzamin kończy się N. Czasem jest P tyle, że dużo
    > rzadziej.

    Widać zależy od ośrodka. Mi radzili korzystać z wpuszczania przez innych
    i nie pytać egzaminatora, bo po pierwsze ja zdaję nie on, a po drugie
    jak już korzystasz, to rób to zdecydowanie i dynamicznie.

    > I egzaminator z głową nie dopuszcza do widzimisię.

    Widac mój miał inne zdanie niż ty. Tak się składa, że jego liczyło się
    bardziej:P

    > Masz małą świadomość swojego zachowania. Utrudniasz jadącym z tyłu.

    Jakoś nikt nie zgłaszał pretensji. BTW tym z tyły na kończącym się pasie
    ułatwiam.

    > Masz jechać zgodnie z przepisami. Nie możesz blokować ruchu by wpuszczać
    > z boku.

    Mogę, bo żaden przepis mi tego nie zabrania.

    No i jadę. W czym problem?

    Shrek.

  • 348. Data: 2010-03-05 18:59:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Zgodnie z prawem i bezpiecznie.

    I nigdy nie przekraczasz dopuszczalnej predkosci?
    Ale wracajac do meritum - skoro u ciebie "wpuszczenie kogos" = łamanie
    prawa, to rzeczywiscie nie powinienes tego robic. Dla własnego spokojnego
    snu. Wielu tak jezdzi, jakby miało klapki na oczach, wiece jak bedziesz
    jednym wiecej, to roznicy wielkiej niezrobi.

    > Tylko opuszczaj wcześniej szybę, byś się nie zagazował. ;-)

    poziom dowcipu powala...

    > Robisz z
    > g... problem. Puszczanie gazu a tyle żeś się napisał o kulturze. Jazda
    > lewym pasem bez powodu(nie ma powodu) jest niezgodna z prawem.

    bede powtarzał do skutku - kwestie jazdy lewym pasem juz ci ktos opisał. To
    ze ty nie widzisz powodu jazdy lewym, jak ktos wjezdza na prawy nie
    zonacza, ze to nie jest powód. Oznacza to tylko tyle, ze przez takich
    kierowcoooffff jak ty statystycznie dłuzej stoje w korku.

> [...]
    > niewinny, prawda? Będziesz spał spokojnie, bo nawet nie wiesz co żeś
    > narobił, więc na wszelki wypadek nie postępuj tak jak postępujesz.

    Jaja sobie robisz? O jakim przyhamowywaniu ty mowisz?
    Jezeli przez takie przyhamowanie ktos z tyłu sobie trzasnie to całe
    szcescie ze wtedy, a nie jak bede stawał przed przejsciem dla pieszych.

    > Do tego, by wszyscy byli przewidywalni każdy musi stosować się do
    > przepisów.

    Nie, do tego trzeba sie przewidywalnie zachowywac.
    Nie ma nic nieprzewidzianego w przyhamowaniu gdy podjezdza sie do
    skrzyzowania. Zwłaszcza, ze np. ewentualny kierunkowkaz widzi tylko jeden,
    dwa samochody z tyłu. Reszta nie, ale moze przewidziec, ze ktos bedzie
    chciał skrecic.

> [...]
    > zieloną strzałką? To o czym mówisz moze dotyczyć oczywistości(czerwone
    > światło, B-33). Reszta bardzo często jest poza świadomością.

    Sorry, ale ty oceniasz wiedze na podstawie tego show w TV?
    Piszesz, ze urzedasy stworzyły rozdete prawo, a z drugiej strony ludzie
    ktorzy nie znaja go na wyrywki sa debilami?
    Zdecyduj sie.
    Ostatnio robiłem test - nie zdałem 4 błedy.
    O czym to swiadczy? Według ciebie jestem debilem. A problem polega na tym,
    ze zle odpowiedziałem na jakies idiotyczne pytanie o droge hamowania (IMO
    odpowiedz była błedna), o jakies holowanie na autostradzie i tego typu
    zagadnienia.
    Co to ma wspolnego z noralnym poruszaniem sie po drogach?

    > Udowodnij. Znajdź chociaż kilku zaglądających, by udowodnić, że trochę
    > minałem się z prawdą. Trochę, bo reszta i tak nigdy nie zagląda.

    Prosze: ja, ty, 50 % czytelników pms, kilku moich znajomych, wiekszosc
    kierowców zawodowych ktorych znam.
    Odszczekasz?

> [...]
    > pierwszego napotkanego znajomego kiedy ostatnio przypomniał sobie
    > przepisy. Lepiej przeczytać jakiegoś harlekina lub paszkwil w GW i tak

    Zeby była jasnosc - te 99% do odebrania PJ to twoja tez nie moja. Ale nie
    dziwie sie, ze z nia dyskutujesz...

  • 349. Data: 2010-03-05 18:59:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Ktoś nieuprawniony do nadinterpretacji? Żadne wytłumaczenie.

    przypomne tylko, ze nawet ty sie z nim zgodziłes. Brakowało ci tylko tego,
    zeby wszedzie był wymalowane strzałki...

  • 350. Data: 2010-03-05 18:59:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Egzaminator to sędzia umocowany w prawie, który nie może tolerować
    > samowolki i widzimisię. A co bedzie, jak ten z przeciwka zrobi
    > podpuchę na potrzebę remontu na cudzy koszt i dojdzie do wypadku, albo
    > przy ruszaniu na środku skrzyżowania zgaśnie auto (kursantom często
    > gaśnie)? A ile razy tak jest, że kursant rusza z oporami i ten
    > wpuszcający już nie wytrzymuje i rusza? Na drzewo banany prostować z
    > takimi uprzejmościami!

    no to wlasnie pisze, iz twoje podejscie dowodzi tylko i wyłącznie tego, ze
    kursanci sa niedoswiadczonymi kierowcami.
    Co do podpuchy - oczywiscie ze mozliwa. Ale nie chciałbym byc w skorze
    tego, ktory by cos takiego zrobił, biorac pod uwage to, ze jego podpuche
    widziało kilku nastepnych kierowców.

    > Nie, oczywiiiiście, że nie. Włazisz po palcu jednym, a utrudniasz
    > innym. A może jest tak, że po prostu sam wciskasz się z boku nazywając
    > to suwakiem? neelix

    Pytasz czy korzystam z zamka jadac rowniez lewym pasem?
    No oczywiscie! Przeciez to na tym polega!
    Zawsze albo jednego wpuszczam, albo jako jeden sie "wciskam".