  • 21. Data: 2010-03-22 01:51:52
    Temat: Re: wiertarka PIKO
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.pl.spamland>

    bagno wrote:

    > Witam
    >
    > Ma ktoś może taką wiertarke ? Szukam czegoś do wiercenia płytek
    > (wiertła od 0,5). Pytałem 2 osoby które to sprzedają ale nikt nie potrafi
    > powiedzieć czy 0,5 złapie.
    >
    > Teraz używam prowizorycznej wiertarki zrobionej z silnika ale bicie jest
    > takie, że ciężko tym wiercic. Miałem też małą wiertareczke z jakimś
    > kiepskim uchwytem i działało nieźle więc myślę, że tak piko będzie dobra
    > pod warunkiem, że złapie mi te wiertła.

    lapie.

    mam takie dwie, jedna ze 'statywem' rowniez tejze firmy :)
    do plytek jest ok, chociaz wymiana wiertla jest troche meczaca (ciezko
    odkrecic uchwyt, slizga sie). w efekcie w kazdej mam inne wiertlo 'na stale'
    i jedna wierce ze statywu, a druga 'z reki' 'powiekszam' otworki na np.
    kable i wieksze elementy.

    ad bicia -
    bicie maja duze , ale jak za za te cene (dostalem za ~5-10 ziko ) to nic
    lepszego nie znalazem i do czasu az nie zgromadze funduszy na cos lepszego
    musi wystarczyc.
    poki co zdazylem juz zjechac ze 3 wiertla , i nawiercic z tuzin plytek :)

  • 22. Data: 2010-03-22 02:10:59
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.pl.spamland>

    Sebastian Bia?y wrote:

    > Zwiedzasz jak?s Castorame i szukasz "mikronarz?dzia" w cenie 3x ta?szej
    > ni? Proxxon. Ja kupi?em Mac Allister za jakies 110z?. ?apie od 1.5mm. I
    > w tym momencie zwiedzasz rega? z elementami do Dremela i Proxxona i ze
    > zdumieniem zauwazasz wymienne szcz?ki ?api?ce od ~0.4mm (ostatnio
    > widzialem za 12z?). Pasuj?. I masz wiertark? z wysok? pr?dko?ci?
    > oborotowa, stabiln? z mo?liwo?ci? mocowania w stojaku.
    >
    > Ewentualnie kupujesz to:

    http://www.allegro.pl/item961213636_mini_wiertarka_s
    zlifierka_frez_na_12v_12000rpm.html

    ughhhh... mam takie cos... nie wiem jak to mozesz polecac do wiercenia
    plytek... to jest jeszcze gorsze niz to 'piko' i nie ma w ogole momentu
    obrotowego, tylko obroty. mozna to zatrzymac palcem, a jak uda ci sie nie
    zlamac wiertla przy wwiercaniu (przy tych obrotach jakie to osiaga i biciu
    jakie posiada to jest to b. trudne zadanie...) to potrafi nagle 'stanac
    deba' w polowie plytki.
    dodatkowo masz kupe denerwujacego halasu i drobniutkiego pylu rozrzucanego
    dookola... i smrod palonego epoksydu ;p

    mozna temu ograniczac prad, ale wtedy staje sie mega slabe, i da sie wiercic
    tylko 'swiezutkim' wiertlem...

    meczylem sie tym dosc dlugo zanim nie kupilem piko i zdecydowanie odradzam,
    chodciaz jest ekstra do polerowania plytek do termotransferu przy uzyciu
    szczotki mosieznej :)

    zaleta piko jest to ze ma duzy moment (ma przekladnie), wiec mozna spokojnie
    dorobic ogranicznik pradu (chocby zarowka) i dalej da sie tym wiecic.
    osobiscie co precyzyjniejsze otwory wierce zasilajac ja z po prostu 5V i
    daje rade sie tak przewiercic bez problemu.
    bardzo polecam piko+stojak , tym da sie wiercic az do kompletnego stepienia
    wiertla i osiaganiu takiej sily nacisku ze wietlo sie lamie :)

  • 23. Data: 2010-03-22 07:47:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Piotr "Curious" Slawinski wrote:
> [...]

    > ughhhh... mam takie cos... nie wiem jak to mozesz polecac do wiercenia
    > plytek... to jest jeszcze gorsze niz to 'piko' i nie ma w ogole momentu

    Ja _nie polecam_. To ostateczność która tez można wziąść pod uwagę.
    Swoją drogą wierciłem kiedyś tym cudem i na pareset otworów pękło jedno
    wiertło z _mojej winy_. Więc bez przesady, wierciło wystarczająco
    sensownie żeby bylo użyteczne.

    Prywatnie używam podróbki Proxxona "z reki" bez stojaka. Wiertla nie
    łamią się mimo że czasem używam ich jak frezów. Nie przesadzałbym więc z
    tym "biciem" i niezbedną jakością wiertarki, ma po prostu krecic i
    pewnie trzymac wiertło a ten badziew z allegro mozna do tego wychować.