  • 1. Data: 2010-03-19 07:55:20
    Temat: Przełączanie sygnałów RS232
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

    Witam.

    Poszukuję układu scalonego lub innego rozwiązania który umożliwi mi
    przełączanie sygnałów rs232 chodzi o TXD,RXD,RTS,CTS. Do tej pory robiłem to
    przy pomocy przekaźnika ale wolałbym nie mieć elemetów mechanicznych.
    Zasilanie całości musi wynosić 5V

    Rafał

  • 2. Data: 2010-03-19 09:22:37
    Temat: Re: Przełączanie sygnałów RS232
    Od: "Jarek" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Mamba" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to przy pomocy przekaźnika ale wolałbym nie mieć elemetów mechanicznych.

    Może coś w stylu scalonego fototranzystora z dioda???

  • 3. Data: 2010-03-19 09:45:55
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

> [...]
    > to przy pomocy przekaźnika ale wolałbym nie mieć elemetów mechanicznych.

    konwersja na poziomy TTL (MAX232 x ilość kanałow multipleksowanych) ->
    przełączanie bramkami / multiplekserem -> konwersja na RS-232 (kolejny
    MAX232). Całość zasilana z 5V.

    Maciek

  • 4. Data: 2010-03-19 09:50:35
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > to przy pomocy przekaźnika ale wolałbym nie mieć elemetów mechanicznych.

    Z pytanie powinno wynikać (a nie wynika) czy chodzi o:.
    1. kilka kanałów z którymi chcesz na przemian nawiązywać połączenie.
    2. kilka kanałów które chcesz przełączać do biegnącego gdzieś tam kabla.
    Jeśli przypadek 2 to jeszcze kwestia, czy twój układ musi być odizolowany od
    tych sygnałów czy nie.
    P.G.

  • 5. Data: 2010-03-19 10:18:18
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

    > konwersja na poziomy TTL (MAX232 x ilość kanałow multipleksowanych) ->
    > przełączanie bramkami / multiplekserem -> konwersja na RS-232 (kolejny
    > MAX232). Całość zasilana z 5V.
    >
    > Maciek

    Tego chciałbym uniknąć.

    Rafał

  • 6. Data: 2010-03-19 10:25:52
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli przypadek 2 to jeszcze kwestia, czy twój układ musi być odizolowany

    Już precyzuje:

    Mam 2 urządzenia z rs232 a i b, potrzebuję je podłączyć do 3-go z rs232 (c),
    w danym czasie tylko jedno urządzenie np a ma być podłączone z c

    a -------
    \ ------------- c
    b -------

    Układ może mieć wspólną masę ale 4 podstawowe sygnały TXD,RXD,CTS,RTS musza
    być od siebie odizolowane.

    W ostateczności zastosuję 3xMAX232 + multiplexer ale chciałbym tego uniknąć,
    w tej chwili uzywam przekaźników.

    Do dyspozycji mam tylko 5V. I niechciałbym się bawić w przetwornice +- 15V
    itp.

    Rafał

  • 7. Data: 2010-03-19 11:52:31
    Od: "neuron" <n...@n...com.pl>

> [...]
    > uniknąć, w tej chwili uzywam przekaźników.
    >
    > Do dyspozycji mam tylko 5V. I niechciałbym się bawić w przetwornice +-
    Strzelam bez przemyslenia wiec moge opowiadac glupoty - potraktuj wiec to
    kolego jako kierunek przemyslen a nie propozycje rozwiazania.
    Jezeli urzadzenia uzywaja sygnalow CTS RTS to byc moze dalo by sie zsumowac
    sygnaly diodami i wymusic urzadzenie nieaktywne aby milczalo.

    Innym roziwazaniem moze byc (tez nie sprawdzona koncepcja ktora nie musi sie
    sprawdzic) to polaczenie 3 maxami i kluczowanie ich zasilania

    pozdrawiam wojtek
    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE
    Hall2007

  • 8. Data: 2010-03-19 12:41:30
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Innym roziwazaniem moze byc (tez nie sprawdzona koncepcja ktora nie musi
    > sie sprawdzic) to polaczenie 3 maxami i kluczowanie ich zasilania

    Jedno z nich jest bardzo wredne :)

    Teraz jest tak:

    RS232----|^^^^^^^^^^^|-------RS232
    | przekaźnik |
    |___________|-------RS232

    mam koncepcję taką (ostateczność):

    RS232-[ max232] ------|^^^^^^^^^^^|-------[max232]--rs232
    | HC4053x2 |
    |___________|-------[max232]--rs232

    ale to jest dla mnie ostateczność.

    potrzebuję:

    RS232----|^^^^^^^^^^^|------RS232
    | przekaźnik el.|
    |___________|------RS232

    chce zastąpić przekaźniki jakimś ich odpowiednikiem elektronicznym

    Rafał

  • 9. Data: 2010-03-19 12:48:04
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Teraz jest tak:
    >
    > RS232----|^^^^^^^^^^^|-------RS232
    > | przekaźnik |
    > |___________|-------RS232
    >
    > mam koncepcję taką (ostateczność):
    >

    > RS232-[ max232] ------|^^^^^^^^^^^|-------[max232]--rs232
    > | HC4053x2 |
    > |___________|-------[max232]--rs232
    >
    > ale to jest dla mnie ostateczność.
    >
    > potrzebuję:
    >
    > RS232----|^^^^^^^^^^^|------RS232
    > | przekaźnik el.|
    >

    > chce zastąpić przekaźniki jakimś ich odpowiednikiem elektronicznym

    Są optoprzekaźniki ale przypuszczam, że z nich zrezygnujesz.
    P.G.

  • 10. Data: 2010-03-19 13:03:35
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

    > Są optoprzekaźniki ale przypuszczam, że z nich zrezygnujesz.
    > P.G.

    Czemu??

    Rafał