  • 1. Data: 2010-03-19 14:15:06
    Temat: wiertarka PIKO
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Ma ktoś może taką wiertarke ? Szukam czegoś do wiercenia płytek
    (wiertła od 0,5). Pytałem 2 osoby które to sprzedają ale nikt nie potrafi
    powiedzieć czy 0,5 złapie.

    Teraz używam prowizorycznej wiertarki zrobionej z silnika ale bicie jest
    takie, że ciężko tym wiercic. Miałem też małą wiertareczke z jakimś
    kiepskim uchwytem i działało nieźle więc myślę, że tak piko będzie dobra
    pod warunkiem, że złapie mi te wiertła.

  • 2. Data: 2010-03-19 14:42:52
    Temat: Re: wiertarka PIKO
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takie, że ciężko tym wiercic. Miałem też małą wiertareczke z jakimś
    > kiepskim uchwytem i działało nieźle więc myślę, że tak piko będzie dobra

    Uchwyt wiertarki PIKO łapie 0,5 .. i to jest jej min. - max 3mm

    Mam taką wiertarkę, jezeli jesteś zainteresowany to Ci ją wyślę.
    pozdrawiam
    BSE

  • 3. Data: 2010-03-19 15:43:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    bagno wrote:
    > Szukam czego? do wiercenia p?ytek
    > (wiert?a od 0,5).

    Zwiedzasz jakąs Castorame i szukasz "mikronarzędzia" w cenie 3x tańszej
    niż Proxxon. Ja kupiłem Mac Allister za jakies 110zł. Łapie od 1.5mm. I
    w tym momencie zwiedzasz regał z elementami do Dremela i Proxxona i ze
    zdumieniem zauwazasz wymienne szczęki łapiące od ~0.4mm (ostatnio
    widzialem za 12zł). Pasują. I masz wiertarkę z wysoką prędkością
    oborotowa, stabilną z możliwością mocowania w stojaku.

    Ewentualnie kupujesz to:

    http://www.allegro.pl/item961213636_mini_wiertarka_s
    zlifierka_frez_na_12v_12000rpm.html

    i dokupujesz szczęki z proxxona/dremela od 0.4. I też działa, choć nie
    zawsze te szczęki da się wsadzić w futerko (są dłuższe niż w tym
    chińskim silniczku).

  • 4. Data: 2010-03-19 16:18:26
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-19 15:15, bagno pisze:
    > Teraz u?ywam prowizorycznej wiertarki zrobionej z silnika ale bicie jest
    > takie, ?e ci?ko tym wiercic. Mia?em te? ma?? wiertareczke z jakim?
    > kiepskim uchwytem i dzia?a?o nie?le wi?c my?l?, ?e tak piko b?dzie dobra
    > pod warunkiem, ?e z?apie mi te wiert?a.
    Dobre wiertła (nawet poniżej 0.5mm) możesz dostać z trzpieniem do
    uchwytu o średnicy 3mm. Wtedy i uchwyt masywniejszy, i bicie mniejsze, i
    centrowanie lepsze. Tylko to są wiertła przeważnie dość kruche (łatwo
    pękają w miejscu zmiany średnicy), i sam napęd/silnik nie może mieć
    swojego bicia, i raczej "z ręki" tym się nie wierci...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-03-19 16:41:29
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    w życiu!
    po 10 użyciu wiertarki minimalna średnica robi się na poziomie 1 mm
    a to dlatego, że wiertło lubi się ślizgać w uchwycie...

  • 6. Data: 2010-03-19 17:11:09
    Od: c...@p...onet.pl

    > w życiu!
    > po 10 użyciu wiertarki minimalna średnica robi się na poziomie 1 mm
    > a to dlatego, że wiertło lubi się ślizgać w uchwycie...

    Więc owijam trzpień cieńszego wiertła ściśle drutem (nawet miedzianym) o
    średnicy 1mm i po kłopooie...

  • 7. Data: 2010-03-19 17:47:00
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Więc owijam trzpień cieńszego wiertła ściśle drutem (nawet miedzianym) o
    > średnicy 1mm i po kłopooie...

    za 10 razem, drut się wyciera i zaczyna się ślizgać... można sobie
    przykręcić na siłę, a i tak się będzie wiertło ślizgało...

  • 8. Data: 2010-03-19 17:57:32
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    bagno wrote:

    > Ma ktoś może taką wiertarke ?

    JEśli to taka sama, jak przed laty, beżowa mini-pistoletowa wiertarka,
    to omijaj szerokim łukiem. Luzy na prowadzeniu wrzeciona przekraczają
    parę mm, jak dobrze pójdzie...
    --
    Marek Lewandowski

  • 9. Data: 2010-03-19 19:09:46
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

> [...]
    > takie, że ciężko tym wiercic. Miałem też małą wiertareczke z jakimś
    > kiepskim uchwytem i działało nieźle więc myślę, że tak piko będzie dobra

    Nie pamiętam czy takim małym wierciłem ale 0,6 na pewno łapało.
    Wywierciłem tą wiertarką tysiące dziur średnicy 0,6- i 0,8 i troche 1
    Tyle, że ja mam statyw.
    Mam ją ponad 20 lat i nie bardzo sobie wyobrażam wiercenie czym innym w
    płytkach.

    --
    PawełJ

  • 10. Data: 2010-03-19 19:18:29
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >
    > i dokupujesz szczęki z proxxona/dremela od 0.4. I też działa, choć nie
    > zawsze te szczęki da się wsadzić w futerko (są dłuższe niż w tym

    Takie cos mam:

    http://www.allegro.pl/item949967985_mini_szlifierka_
    135w_power_up_akcesoria_27elem.html

    Czytalem gdzies, ze pasuje do tego glowica donau

    http://multisort.pl/product/3301.Precyzyjny;uchwyt;w
    iertarski;Donau;D;1532.html?mn_cl=1

    Chociaz za cholere nie wiem jak sie to mocuje.

    Te uchwyty proxxon i dremel widzialem ale z tego co wiem to każdy ma inny
    gwint i nie wiem czy ktorys pasuje do tej szlifierki ktora mam. A są tańsze
    niż ten donau
    i dostepne na miejscu.