-
131. Data: 2012-07-21 19:35:26
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
W dniu 21.07.2012 19:26, Andrzej Lawa pisze:
> W sumie zawsze można się jeszcze bardziej rozdrabniać i zejść na poziom
> kwantowy, tylko po cholerę?
Jeśli to ma być kolejny popis Pana ignorancji to proszę. Pośmiejemy się.
--
Tom01
-
132. Data: 2012-07-21 19:41:54
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
W dniu 21.07.2012 19:20, Andrzej Lawa pisze:
>nominalne maksimum.
*Nominalne maksimum*.
ROFTL
> Jeśli koniecznie chcesz sprawdzić, kiedy ile produkuje - zawsze możesz
> zrobić eksperyment odłączając regulator i obciążając wyjścia alternatora
> jakimiś testowymi oporami i mierząc wyjściowe parametry.
Z ciekawości, jakie *parametry*?
--
Tom01
-
133. Data: 2012-07-21 19:46:44
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 21.07.2012 19:41, Tom01 pisze:
> W dniu 21.07.2012 19:20, Andrzej Lawa pisze:
>> nominalne maksimum.
>
> *Nominalne maksimum*.
> ROFTL
Czyli maksimum wg. instrukcji.
Które nie jest tożsame z maksimum fizycznym.
>> Jeśli koniecznie chcesz sprawdzić, kiedy ile produkuje - zawsze możesz
>> zrobić eksperyment odłączając regulator i obciążając wyjścia alternatora
>> jakimiś testowymi oporami i mierząc wyjściowe parametry.
>
> Z ciekawości, jakie *parametry*?
A to zależy, jaki masz miernik pod ręką - wolny kraj.
Ktoś taki zdolny jak ty na pewno sobie poradzi.
-
134. Data: 2012-07-21 19:53:43
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
W dniu 21.07.2012 19:46, Andrzej Lawa pisze:
> Czyli maksimum wg. instrukcji.
> Które nie jest tożsame z maksimum fizycznym.
To w końcu moc maksymalna czy nominalna?
> A to zależy, jaki masz miernik pod ręką - wolny kraj.
A Pan jakie ma pod ręką? Jakie zmierzy Pan *parametry* w celu pomiaru
mocy. Proszę nie zapomnieć określić czy to będzie "nominalna
maksymalna", nominalna, maksymalna czy może jeszcze jakaś inna? Chwilowa
może albo cząstkowa lub momentowa? A co z przesunięciem fazowym? Będzie
Pan mierzył czynna, bierna, paradoksalną czy pozorną? Okresli Pan też
nasycenie rdzenia i parametry histerii i histerezy? ;)
--
Tom01
-
135. Data: 2012-07-21 19:54:52
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Arbiter <f...@f...com>
On Sat, 21 Jul 2012 19:46:44 +0200, Andrzej Lawa
<a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
> > W dniu 21.07.2012 19:20, Andrzej Lawa pisze:
> A to zaley, jaki masz miernik pod rk - wolny kraj.
A konkretnie jakie wartosci bys mierzyl i czym? Co bys podlaczyl jako
opor?
-
136. Data: 2012-07-21 19:58:28
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 21.07.2012 19:34, Tom01 pisze:
>> Żarówki itepe pobierają moc, a alternator tę moc produkuje.
>> Owszem, w sposób w jaki opisujesz. Ale produkuje.
>
> Najpierw konieczne jest wytworzenie potencjału elektrycznego. *Później*
> płynie prąd a jeszcze *później* wydzieli się moc na odbiorniku.
Mhm. Jak dużo później?
I skoro się wydzieli, to coś musi ją wyprodukować, czyż nie?
>> Kto utknie na tym etapie będzie miał tendencję do teoretyzowania i
>> analizowania pracy poszczególnych elementów w oderwaniu od całego
>> omawianego układu.
>
> Niech Pan przestanie sie już ośmieszać. Jeśli nie rozumie Pan modelu
> pokazywanego dzieciom, to nie ma o czym rozmawiać.
Ośmiesza s
>> A przypomnij sobie o jakim obwodzie teraz mówimy, hmm?
>
> Napisał Pan że "w realnej instalacji masz właśnie obwody z
> przepływem prądu". Otóż to niekoniecznie musi być prawda. Powyższe
> dowodzi po raz wtóry, że nie ma Pan pojęcia o czym pisze.
Raczej ty udowadniasz, że nie rozumiesz, o czym się pisze i
przypierdalasz się do słów przypisując im na siłę swoją kaleką
interpretację.
Jeśli jesteś na tyle tępy, że wszystko musisz mieć przeliterowane, to
proszę: "w realnej instalacji omawianego typu masz właśnie obwody z
przepływem prądu".
Swoją droga to jest kolejny objaw twojego problemu: wszystko wyrywasz z
kontekstu. Nie tylko ten nieszczęsny alternator.
>> Wał silnika. Wszak alternator zamienia energię mechaniczną na
>> elektryczną.
>
> Jest Pan w stanie opisać matematycznie działanie takiego układu. Może
> mnie Pan zaskoczy? Proszę się nie krępować.
Niestety, nie jestem w stanie sprowadzić tego do twojego poziomu rur i
kranów.
>> A napięcie powoduje co? Przepływ prądu zależący od oporu obwodu. A
>> przepływ prądu przy danym napięciu to co? Tak, moc!
>
> Brawo. Znów postęp. Jest Pan krok od usystematyzowania co się z czego
> bierze.
Ale do ciebie i tak nie dotrze, że moc wydzielająca się na np. żarówce
bierze się z (w tym przypadku) alternatora, bo nie jesteś w stanie
przedstawić sobie tego w postaci hydraulicznej.
>> Taaak, kończą się argumenty, to durny kibord łorrior zaraz straszy
>> wymachiwaniem łapami.
>
> Sam Pan sobie jest winien. Znów ma Pan problem z ustaleniem chronologii
> zdarzeń?
>> I uważaj z groźbami, bo internet nie gwarantuje anonimowości i
>> mogą do ciebie zastukać smutni panowie z zaproszeniem na rozmowę z
>> prokuratorem, który będzie się ciebie pytał, dlaczego grozisz ludziom
>> pobiciem...
>
> Zdaje sie, że to nie ja mam doświadczenia z prokuratorami. I nie groź mi
> internetowy trollu, bo to jedyne co potrafisz robić.
To ty mi zacząłeś grozić, chamie. Swoją drogą ciekawe - kolejna
anonimowa pizda, która nawet boi się przedstawić, a zza klawiatury taka
dzielna i groźna... Może jednak idź sobie gdzie indziej leczyć swoje
kompleksy, hmm?
A, nie chce mi się marnować czasu na gnoja, który elektrykę musi sobie
wyobrażać w postaci rurek...
*plonk*
(i świat od razu stał się lepszy)
-
137. Data: 2012-07-21 20:00:36
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
W dniu 21.07.2012 19:54, Arbiter pisze:
> A konkretnie jakie wartosci bys mierzyl i czym? Co bys podlaczyl jako opor?
Podpowiem cichaczem:
Manometrem Panie trollu Lawa, manometrem. A jako opór dobry jest ogórek.
Kiszony najlepiej. :)
--
Tom01
-
138. Data: 2012-07-21 20:01:20
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 21.07.2012 19:54, Arbiter pisze:
> On Sat, 21 Jul 2012 19:46:44 +0200, Andrzej Lawa
> <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
>> > W dniu 21.07.2012 19:20, Andrzej Lawa pisze:
>> A to zaley, jaki masz miernik pod rk - wolny kraj.
>
> A konkretnie jakie wartosci bys mierzyl i czym? Co bys podlaczyl jako opor?
Ja? Nic bym nie podłączył, bo mnie to nie interesuje. Wiem, jak działa,
wiem, że działa - a dawno wyrosłem z rozmontowywania zegarka na części
składowe żeby zbadać, jak działa.
-
139. Data: 2012-07-21 20:04:42
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:500ae416>
> Ech, typowy teoretyk...
Lawa, wez chlopie ochlon, bo trafiles na kogos kto wie o co w tym biega, a
Ty nie masz ani pojecia ani nie znasz poprawnej terminologii, ani nie jestes
w stanie rozroznic podstawowych pojec.
Tmek
-
140. Data: 2012-07-21 20:06:31
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Arbiter <f...@f...com>
On Sat, 21 Jul 2012 20:01:20 +0200, Andrzej Lawa
<a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
> > On Sat, 21 Jul 2012 19:46:44 +0200, Andrzej Lawa
> Ja? Nic bym nie podczy, bo mnie to nie interesuje. Wiem, jak
dziaa,
> wiem, e dziaa - a dawno wyrosem z rozmontowywania zegarka
Jesli wiesz, napisz. Zobaczymy czy rozwiazesz zagadke. To wskaze czy
rzeczywiscie wiesz OCB