  • 11. Data: 2011-01-14 19:27:50
    Temat: Re: wd green dyski
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dzięki Panowie

    a jeszcze taki problem, podczas uruchamiania takiego dysku słychać nie 1,
    ale 3 stuknięcia głowicą (podczas włączania komputera), później po
    uruchomieniu nic się nie dzieje, komputer pracuje wzorcowo... podobno ma to
    od dawna, ale mnie to niepokoi...

  • 12. Data: 2011-01-14 19:38:21
    Od: MatJK <m...@o...pl>

    W dniu 14.01.2011 20:27, identifikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > 1, ale 3 stuknięcia głowicą (podczas włączania komputera), później po
    > uruchomieniu nic się nie dzieje, komputer pracuje wzorcowo... podobno ma

    Przedstaw zatem SMART dysku. Tylko na jego podstawie można stwierdzić,
    czy z dyskiem wszystko ok. Skorzystaj, jeśli masz system Windows, z
    programu Victoria for Windows. Po uruchomieniu przejdź do zakładki
    SMART, kliknij get smart, zrób screen i wklej na forum w postaci linka
    do zdjęcia.

    M.

  • 13. Data: 2011-01-14 20:25:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2011, boxfish wrote:

    > (wielkość sektora 4096 a nie
    > 512 pozwala lepiej wykorzystać przestrzeń dyskową)

    ...przy okazji wyjaśnia "mułowatość" dysku, jeśli partycje zostały
    założone systemowymi narzędziami Windows niższego niż "7".
    BTW: jakie *defaulty* miewają linuxy i inne takie pecetowe systemy?

    > Jeśli ktoś narzeka to zapewne zamiast czytać parametry dysku kierował się
    > ceną i zainstalował na nim system a teraz jojcy - głupota

    IMVHO:
    - nawet ten system ujdzie w tłumie, jak założyć tam partycje jakimś
    narzędziem pozwalającym pozycjonować granice partycji z dokładnością
    do bloku (a przynajmniej ustawić "wielokrotność 8")
    Przymulenie powinno bokiem wychodzić tylko przy "krótkich" zapisach,
    acz danych nie mam, podejrzewam i optymistycznie zakładam że przy
    zapisach >4KB dysk będzie umiał sobie skolejkować (nim pójdą
    z wewnętrznego cache na nośnik, *nawet jeśli* nie zostały skolejnowane
    przez OS), "spaczkować" i zapisać bez ciągłego mielenia "sektorami
    logicznymi" po 512B
    - nawet "magazyn" będzie leżał i kwiczał, jak będzie na odwrót (znaczy
    granice partycji i klastrów alokacji "w środku" fizycznego sektora),
    a jak do tego będzie fragmentacja ("magazyn" w roli krótkookresowego
    backupu z kasowaniem wersji pośrednich) lub dużo małych zbiorów
    bądź dużo "krótkich" zapisów do magazynu (magazyny różne są ;))
    to wynik będzie tak jak napisał poprzednik

    > osobiście dysk polecam,

    Jasne. Osobiście.
    A służbowo? ;>
    (ew. rozbieżność klasyfikuje się pod stan "hipokryzja" ;))

    > oczywiście do tych zastosowań do jakich stworzył go
    > producent

    No chyba że producent stworzył go do Windows 7 *albo* do dysku dołącza
    programik do spartycjonowania z jakimiś ludzkimi parametrami by default :D

    W przeciwnym przypadku obejście "problemu 4kB sektorów" za pomocą
    gigantycznego cache sprawdzi się tylko przy zastosowaniu read-only
    dla "porządnie" nagranych niepofragmentowanych zbiorów.
    W praktyce "raz a porządnie" :) (może być "raz na dłuższy czas").

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-01-14 21:44:50
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    > ...przy okazji wyjaśnia "mułowatość" dysku, jeśli partycje zostały
    > założone systemowymi narzędziami Windows niższego niż "7".

    Z tego powodu o ile pamiętam na dysku jest chyba info czym formatować
    dla np XP - narzedziem ze strony Wd ;-)

> [...]
    > bądź dużo "krótkich" zapisów do magazynu (magazyny różne są ;))
    > to wynik będzie tak jak napisał poprzednik

    służbowo ? na statek ;-)

    > (ew. rozbieżność klasyfikuje się pod stan "hipokryzja" ;))

    może tez być upojenie alk..., rozdwojenie jaźni, bycie politykiem etc

    > No chyba że producent stworzył go do Windows 7 *albo* do dysku dołącza
    > programik do spartycjonowania z jakimiś ludzkimi parametrami by default :D

    Narzędzie jest, nie próbowałem, pracuje pod vistą

> [...]
    > dla "porządnie" nagranych niepofragmentowanych zbiorów.
    > W praktyce "raz a porządnie" :) (może być "raz na dłuższy czas").

    czyli magazyn np. filmów :-) dysk cichy a transfery duzych plików
    całkiem sympatyczne

  • 15. Data: 2011-01-15 04:48:48
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > ponoć jak nie pracują zmniejszają sobie prędkość do 5400 obr/min, a
    > przy każdym odczycie rozpędzają się do 7200.. prawda to?

    nie-e

  • 16. Data: 2011-01-15 04:55:17
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Nie wiem dokładnie jak to robią, ale dyski "wyłączają się" po 8 sekundach
    > bezczynności. I na tym polega ich cała cichość i energooszczędność.

    5400 rpm - oto sekret energooszczednosci

  • 17. Data: 2011-01-15 04:57:12
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Użytkownik "MatJK" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Prawda, a ma to na celu zmniejszenie zużycia energii.

    nieprawda - predkosc greenow jest stala;

    ps
    ulegles ich marketingowemu belkotowi
    jak onegdaj ja i wielu innych, eh...

  • 18. Data: 2011-01-15 08:00:28
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <ignppa$sml$1@news.onet.pl>, Norbert napisał(a):

    > To dziala na stale, zapisuje sie w dysku, czy trzeba po kazdym restarcie
    > zapodawac?

    Jeśli zależy Ci na rzetelnej odpowiedzi, to musiałbym sprawdzić osobiście.
    Ale z tego co wyczytałem, to przy każdym restarcie komputera trzeba to
    od nowa ustawiać. Ja wpisałem sobie do autostartu.

    Jacek

  • 19. Data: 2011-01-15 09:26:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.01.2011 20:49, identifikator: 20040501 pisze:
    > ponoć jak nie pracują zmniejszają sobie prędkość do 5400 obr/min, a
    > przy każdym odczycie rozpędzają się do 7200.. prawda to?

    Nie. Poczytaj sobie na przykład:

    http://nvision.pl/Samsung-Seagate-Western-Digital-te
    st-dyskow-twardych-do-640-GB--Articles-304-ndetails-
    4.html

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 20. Data: 2011-01-15 12:35:35
    Od: MatJK <m...@o...pl>

    W dniu 15.01.2011 10:26, Radosław Sokół pisze:

    > Nie. Poczytaj sobie na przykład:
    >
    > http://nvision.pl/Samsung-Seagate-Western-Digital-te
    st-dyskow-twardych-do-640-GB--Articles-304-ndetails-
    4.html

    To dla ciekawskich jeszcze podam link do demonstracji, która ukazuje
    działanie IntelliSeek ->
    http://www.wdc.com/en/flash/index.asp?family=intelli
    seek

    M.