    From: boxfish <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: wd green dyski
    Date: Fri, 14 Jan 2011 22:44:50 +0100

    > ...przy okazji wyjaśnia "mułowatość" dysku, jeśli partycje zostały
    > założone systemowymi narzędziami Windows niższego niż "7".

    Z tego powodu o ile pamiętam na dysku jest chyba info czym formatować
    dla np XP - narzedziem ze strony Wd ;-)

> [...]
    > z wewnętrznego cache na nośnik, *nawet jeśli* nie zostały skolejnowane
    > przez OS), "spaczkować" i zapisać bez ciągłego mielenia "sektorami
    > logicznymi" po 512B
    > - nawet "magazyn" będzie leżał i kwiczał, jak będzie na odwrót (znaczy
    > granice partycji i klastrów alokacji "w środku" fizycznego sektora),
    > a jak do tego będzie fragmentacja ("magazyn" w roli krótkookresowego
    > backupu z kasowaniem wersji pośrednich) lub dużo małych zbiorów
    > bądź dużo "krótkich" zapisów do magazynu (magazyny różne są ;))
    > to wynik będzie tak jak napisał poprzednik

    służbowo ? na statek ;-)

    > (ew. rozbieżność klasyfikuje się pod stan "hipokryzja" ;))

    może tez być upojenie alk..., rozdwojenie jaźni, bycie politykiem etc

    > No chyba że producent stworzył go do Windows 7 *albo* do dysku dołącza
    > programik do spartycjonowania z jakimiś ludzkimi parametrami by default :D

    Narzędzie jest, nie próbowałem, pracuje pod vistą

    > W przeciwnym przypadku obejście "problemu 4kB sektorów" za pomocą
    > gigantycznego cache sprawdzi się tylko przy zastosowaniu read-only
    > dla "porządnie" nagranych niepofragmentowanych zbiorów.
    > W praktyce "raz a porządnie" :) (może być "raz na dłuższy czas").

    czyli magazyn np. filmów :-) dysk cichy a transfery duzych plików
    całkiem sympatyczne