  • 11. Data: 2009-09-28 19:45:03
    Temat: Re: wbudowane piloty do bram w samochodach? ( np mercerde clk)
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli pilot ma zmienny kod to takie "uczenie się pilota" powinno być
    > niemożliwe.
    > Skoro jest możliwe to oznacza, że ktoś coś zrobił źle, baaardzo źle, bo
    > daje złudzenie, że coś jest zamknięte, gdy nie jest.
    > P.G

    jesli do autoryzacji wykorzystamy tylko czesc stalokodowa to zadziala...
    tylko po co wtedy cyrk z calym kodowaniem zmiennym ?!
    Zgadzam sie z przedmowca... jesli takie nauczenie sie pilota zadziala
    znacyz ze nasz system jest do bani... a przynajmniej jest malo bezpieczny...

  • 12. Data: 2009-09-28 22:33:14
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 28, 2:55 pm, Piotr Gałka <p...@C...pl>
    wrote:

    > Jeśli pilot ma zmienny kod to takie "uczenie się pilota" powinno być
    > niemożliwe.

    AFAIK to przedprzedpiśca słyszał, że dzwonią, ale kościół nie ten.
    Masz rację co do bezpieczeństwa, ale pilota i tak się "uczy" - tyle,
    że nie o klonowanie chodzi, tylko ten uniwersalny rozpoznaje, w jakim
    systemie oryginał chodzi. Potem trzeba go normalnie (dla danego
    systemu) dodać do centralki i wio.

    Marek

  • 13. Data: 2009-09-29 05:31:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]
    > danego pilota (lub wręcz danego guzika z danego pilota). Tą metodą można
    > zaprogramować jeden pilot wielo-guzikowy do sterowania wielu urządzeń.

    Półprawda. W systemie keeloq jest jeszcze "Manufacture code" który musi być
    wspólny dla nadajnika i odbiornika które chcą współpracować ze sobą. Czyli w
    praktyce możesz jednym pilotem obsłużyć bramę garażową i ogrodzeniową, ale
    jeśli napędy są tego samego producenta.

  • 14. Data: 2009-09-29 07:41:44
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

> [...]
    > że nie o klonowanie chodzi, tylko ten uniwersalny rozpoznaje, w jakim
    > systemie oryginał chodzi. Potem trzeba go normalnie (dla danego

    To zmienia postać rzeczy.
    Ale swoją drogą gdzieś słyszałem, że keeloq ma za krótki klucz jak na
    dzisiejsze możliwości (nie sprawdzałem jaki).
    Przypuszczam, że wysłuchanie dwu kolejnych transmisji pozwala wyliczyć klucz
    służący do generowania kolejnych kodów. Problem polega tylko na tym, czy
    powszechnie dostępnemu sprzętowi potrzeba na to minut, czy setek lat.
    P.G.

  • 15. Data: 2009-09-29 19:06:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    William Bonawentura pisze:

> [...]
    > Czyli w praktyce możesz jednym pilotem obsłużyć bramę garażową i
    > ogrodzeniową, ale jeśli napędy są tego samego producenta.
    No to widocznie trafiłem przypadkowo na "graty z jednego chińskiego
    garażu", pomimo że zainstalowane przez różne firmy w różnym okresie ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2009-09-29 20:36:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > klucz służący do generowania kolejnych kodów. Problem polega tylko na
    > tym, czy powszechnie dostępnemu sprzętowi potrzeba na to minut, czy

    Tu link:
    http://www.crypto.rub.de/keeloq/

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2009-09-30 07:25:17
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Tu link:
    > http://www.crypto.rub.de/keeloq/

    Rzuciłem okiem (na spis tytułów).
    Wygląda na to, że głównie opisany jest atak przez pomiar mocy zasilania -
    nie pozwala to nauczyć się na odległość.
    Z tytułów wygląda, że tylko tu:
    http://www.crypto.rub.de/imperia/md/content/projects
    /keeloq/keeloq_en.pdf
    jest coś na temat odczytu na odległość.
    No i piszą, że odebranie 2 kolejnych transmisji wystarczy.
    Niestety nie ma informacji jak długo trzeba potem liczyć.
    Jeśli to jest kwestia kilku dni to czemu nie. Nadajemy dwa razy koło
    uniwersalnego pilota w samochodzie, potem samochód sobie kilka dni liczy i
    potem już ma pilota do naszej bramy (złodziej też). Ale nie wykluczam, że to
    jest kwestia kilku sekund.
    Skoro taki atak jest możliwy to przypuszczam, że w keeloq kolejny kod
    powstaje z wymieszania poprzedniego. Gdyby każdy taki kod przed wysłaniem
    był jeszcze raz wymieszany (koniecznie inną funkcją mieszającą lub z innym
    kluczem) to wydaje mi się, że atak przez odbiór 2 kolejnych transmisji byłby
    niemożliwy, ale ogólnie to nie moja działka.
    P.G.