eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawbudowane piloty do bram w samochodach? ( np mercerde clk) › Re: wbudowane piloty do bram w samochodach? ( np mercerde clk)
  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wbudowane piloty do bram w samochodach? ( np mercerde clk)
    Date: Tue, 29 Sep 2009 09:41:44 +0200

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4dfb30cc-8a6c-496f-9083-daf9056aa9e7@o10g2000yq
    a.googlegroups.com...

    > AFAIK to przedprzedpiśca słyszał, że dzwonią, ale kościół nie ten.
    > Masz rację co do bezpieczeństwa, ale pilota i tak się "uczy" - tyle,
    > że nie o klonowanie chodzi, tylko ten uniwersalny rozpoznaje, w jakim
    > systemie oryginał chodzi. Potem trzeba go normalnie (dla danego
    > systemu) dodać do centralki i wio.

    To zmienia postać rzeczy.
    Ale swoją drogą gdzieś słyszałem, że keeloq ma za krótki klucz jak na
    dzisiejsze możliwości (nie sprawdzałem jaki).
    Przypuszczam, że wysłuchanie dwu kolejnych transmisji pozwala wyliczyć klucz
    służący do generowania kolejnych kodów. Problem polega tylko na tym, czy
    powszechnie dostępnemu sprzętowi potrzeba na to minut, czy setek lat.
    P.G.