eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawbudowane piloty do bram w samochodach? ( np mercerde clk) › Re: wbudowane piloty do bram w samochodach? ( np mercerde clk)
  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wbudowane piloty do bram w samochodach? ( np mercerde clk)
    Date: Wed, 30 Sep 2009 09:25:17 +0200

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:h9tr3n$iu1$2@news.onet.pl...

    > Tu link:
    > http://www.crypto.rub.de/keeloq/

    Rzuciłem okiem (na spis tytułów).
    Wygląda na to, że głównie opisany jest atak przez pomiar mocy zasilania -
    nie pozwala to nauczyć się na odległość.
    Z tytułów wygląda, że tylko tu:
    http://www.crypto.rub.de/imperia/md/content/projects
    /keeloq/keeloq_en.pdf
    jest coś na temat odczytu na odległość.
    No i piszą, że odebranie 2 kolejnych transmisji wystarczy.
    Niestety nie ma informacji jak długo trzeba potem liczyć.
    Jeśli to jest kwestia kilku dni to czemu nie. Nadajemy dwa razy koło
    uniwersalnego pilota w samochodzie, potem samochód sobie kilka dni liczy i
    potem już ma pilota do naszej bramy (złodziej też). Ale nie wykluczam, że to
    jest kwestia kilku sekund.
    Skoro taki atak jest możliwy to przypuszczam, że w keeloq kolejny kod
    powstaje z wymieszania poprzedniego. Gdyby każdy taki kod przed wysłaniem
    był jeszcze raz wymieszany (koniecznie inną funkcją mieszającą lub z innym
    kluczem) to wydaje mi się, że atak przez odbiór 2 kolejnych transmisji byłby
    niemożliwy, ale ogólnie to nie moja działka.
    P.G.