  • Data: 2011-08-25 13:00:17
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Aug 24, 4:12 pm, "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote:

    > Też sprawdzałem Bio 100% ze stacji Bliska = Orlen.
    >
    > Efekt - skok spalania z ok. 8l/100km do 9l/100km, do tego auto na
    > wolnych obrotach po prostu muli, skrzynia musi redukować żeby wogóle
    > sensownie przyśpieszyć i nie pomaga to, iż pompa wtryskowa w 2.1TD PSA
    > jest sterowana elektronicznie.
    >
    > I żadnej hamowni do tego nie trzeba, to po prostu czuć pod nogą.
    >
    > Niektórzy też nie rozumieją, że posiadanie tych paru koni więcej w
    > sytuacji podbramkowej może pomóc uniknąć dzwona i utraty życia za kółkiem.
    >
    > Reasumując: cena pokonania 100km taka sama, za to dynamika gorsza -
> [...]

    Eeeeee gadacie.
    Były czasy, że Ester na stacji było po 2,99 - ropa pod 4zł :)
    Moje stare już nieposiadane 1,9TDI 90KM nie narzekało jak miało w baku
    100% estru, jeździło identycznie na ropie i na estrze ;)
    Różnica w spalaniu prawie niemierzalna, ze względu na brak
    identycznych warunków jazdy - jak paliło ropy po DC około 7,5 do 8l,
    tak tyle samo wypompowywało z baku estru :)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Przyspieszenie bardziej zależało od temperatury zewnętrznej, czyli
    sprawności intercoolera, niż od tego co było w baku. Przy upałach pod
    35-36 stopni, jeździłem nim jakbym, miał starego muła TD 75KM :)