  • 1. Data: 2010-10-27 18:21:57
    Temat: wXP zmienia sprzęt
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    Chcę przełożyć ten sam już dawno zainstalowany WindowsXP na inny
    znacznie znacznie znacznie nowszy komputer (choć również chipset i CPU
    Intela).

    Pytanie: czy nie najszybciej będzie tak:

    Krok 1. JESZCZE na poprzednim komputerze zainstalować komplet
    sterowników DO NOWEGO SPRZĘTU (ściągniętych z portalu producenta)
    (na poprzednim komputerze - bo na nowym wiadomo - bez tych sterowników
    - windows w ogóle się nie uruchomi)

    Krok 2. przekopiować partycję z systemem z dysku poprzedniego
    komputera na dysk nowego komputera - przy pomocy jakiegoś "Magic
    Partition Manager"

    Krok 3. uruchomić (czy "wstanie"?) tak przekopiowany XP na nowym
    komputerze i ewentualnie doinstalować wszystko o co poprosi

    Czy taki sposób zmiany sprzętu ma szanse zadziałać?
    Poproszę o opinie Szanownych Groupowiczów! :)

  • 2. Data: 2010-10-27 18:26:08
    Temat: Re: wXP zmienia sprzęt
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    > Czy taki sposób zmiany sprzętu ma szanse zadziałać?

    Bramka nr 3.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 3. Data: 2010-10-27 18:41:53
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 27 Oct 2010 11:21:57 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <7...@y...go
    oglegroups.com>
    od Xian Mi Mao <x...@g...com> :
> [...]
    >
    >Czy taki sposób zmiany sprzętu ma szanse zadziałać?
    >Poproszę o opinie Szanownych Groupowiczów! :)

    Tak czy inaczej nie obędzie się bez telefonu do MS połączonego z
    wciskaniem kitu o awarii sprzętu:
    http://www.pcbuyerbeware.co.uk/ProductActivation.htm
    --
    Najjaśniejsza światłość wiekuista tylko u nas.
    Gwarantowana łaska - bezpośrednie połączenie z niebem.

  • 4. Data: 2010-10-27 19:09:45
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    >Krok 3. uruchomić (czy "wstanie"?) tak przekopiowany XP na nowym
    >komputerze i ewentualnie doinstalować wszystko o co poprosi

    Z reguły jeżeli chipset różni się znacząco to system nie wstanie i będzie
    się restartował non stop. Czasami pomaga reinstalacja na istniejący ale
    czasem też trzeba kompletnie stawiać od zera.
    Niekiedy ale szansa jest mała system wstanie przy zmianie 100% elementów i
    bez protestu sobie wszystko doinstaluje. Wszystko zależy jak bardzo dużo
    różnią się chipsety. W przypadku nForce często nie robi w ogóle problemów. W
    intelu różnie to bywa ale jak jest duża różnica chipsetów to system nie
    wstanie. Czasem też można zamienić nForce > Intel ale odwrotnie nie.

  • 5. Data: 2010-10-27 19:13:30
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Xian Mi Mao" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
[...]

    ->
    Skąd wiesz, że się nie uruchomi? Może nie być sieci i dostępu do sterowników
    w Internecie (powinny być na cd dostarczonym z płytą), ale to jakby inny
    problem niż samo ruszenie komputera.

  • 6. Data: 2010-10-27 19:28:59
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-27, o godz. 20:41:53
    Tomasz Jasiński <B...@i...invalid> napisał(a):

    > Tak czy inaczej nie obędzie się bez telefonu do MS połączonego z
    > wciskaniem kitu o awarii sprzętu:

    Wciskanie kitu? ROTFL :-) Ile razy aktywowałeś jakiś produkt MS
    telefonicznie? Obstawiam że nigdy. Bo inaczej byś wiedział że w 99%
    odbywa się to za pomocą automatu i klawiatury telefonu. Ten 1% to
    błędnie wklepane z klawiatury cyferki i kontakt z konsultantem w celu
    naprawienia tego błędu.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2010-10-27 20:00:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Xian Mi Mao" napisał w wiadomości grup
    3g2000yqd.googlegroups.com...

    Wariant 4:
    Przekopiować Windows i uruchomić instalator windows (z płyty). Wybrać opcję
    naprawianie systemu. w 99% system wstanie i wystarczy doinstalować potrzebne
    sterowniki. Kilka razy tak robiłem i nie miałem żadnych problemów z systemem i
    nie trzeba było instalować masy programów (jak po formatowaniu partycji).

  • 8. Data: 2010-10-27 20:12:25
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Oct 27, 10:00 pm, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Wariant 4:
    > Przekopiować Windows i uruchomić instalator windows (z płyty).

    Tylko problem w tym, że płyta CD jest z 2002 roku, wersja WindowsXP
    jeszcze BEZ żadnego SP! Instalacja głupieje jak zobaczy SATA, że o
    dyskach o pojemności >120GB nie wspomnę... - same rozumicie, że trza
    pokombinować...

    > Wybrać opcję
    > naprawianie systemu. w 99% system wstanie i wystarczy doinstalować potrzebne
    > sterowniki.

    No i ja bym wolał żeby taka przedpotopowa instalacja już nic mi nie
    "naprawiła" - ach te wszystkie pracochłonne wpisy do Rejestru, SPki,
    milion uaktualnień i sterowników...

    Chyba żeby pożenić tę instalację z nLite - tez o tym myślę, ale dużo
    więcej roboty niż takie przekopiowanie, no nie?

  • 9. Data: 2010-10-27 20:13:13
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Oct 27, 9:13 pm, "MC" <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > w Internecie (powinny być na cd dostarczonym z płytą), ale to jakby inny

    Spróbowałem - bluescreen... :(

  • 10. Data: 2010-10-27 20:18:10
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Oct 27, 8:41 pm, Tomasz Jasiński <B...@i...invalid> wrote:

    > Tak czy inaczej nie obędzie się bez telefonu do MS połączonego z
    > wciskaniem kitu o awarii sprzętu:http://www.pcbuyerbeware.co.uk/ProductActiva
    tion.htm

    XP jak wykryje, że sprzęt mu się zmienił to Aktywacja Produktu się
    zresetuje?
    I co, trzeba aktywować ponownie? Jak mam legalną licencję to w czym
    problem?