eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyw niemczech tylko na zimówkach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 187

  • 41. Data: 2010-12-03 14:04:49
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 13:59, Agent pisze:
    (...)
    > No i pokazują jeszcze jak TIR niemoże podjechać pod góre staczając się w
    > dół i w poprzek drogi tarasując ją na kilka(naście) godzin.

    No, 'zimówki' by mu w tym przeszkodziły...


  • 43. Data: 2010-12-03 14:05:00
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:59, Agent pisze:
    >>>>
    >>> Mi to się marzy obowiązaek dla TIRów - chociażby dla ciągnika. Co jak co
    >>> ale to są auta które sporo czasu sa na drodze i stwarzają wieksze
    >>> zagrożenie niż auta osobowe.
    >>
    >> Pewnie z tego powodu maja mniej wypadkow niz osobowe :P
    >
    > Masz statystyki na to uwzględniające zarówno liczbę wypadków na liczbę
    > zarejestrowanych aut i średni czas przebywania na drodze. Wątpie?
    >

    Jakby uwzglednil jeszcze te sprawy o ktorych piszesz i najlepiej jeszcse
    ilosc pokonywanych kilometrow to sprawa mialaby sie jeszcze gorzej, dla
    osobowek.

    >> A nie sorry, w tvnie ciagle pokazuja jak to tir do rowu wpadl.
    >
    > No i pokazują jeszcze jak TIR niemoże podjechać pod góre staczając się w
    > dół i w poprzek drogi tarasując ją na kilka(naście) godzin.

    Bo taki osiol powinien miec porzadne lancuchy, a nie jakies wydumane
    opony zimowe.

    --
    Karolek


  • 42. Data: 2010-12-03 14:05:00
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:42, Karolek pisze:
    > Oj to puffff to Ci leb moze urwac :>
    Eeee, grunt, że nie jaja ;-)

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 44. Data: 2010-12-03 14:05:02
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:59, Artur Maśląg pisze:
    >> To opona która ma wytłoczony płatek śniegu, bałwanka lub sanki.
    >
    > Widzę, że jednak się nie doczekam.

    Dobra na poważnie bo widzę że nie kumasz. Nikt nie będzie robił żadnej
    definicji. To producent określa zastosowanie. Dzięki czemu masz opony na
    lato, na deszcz, na błoto, uniwersalne, zimowe itd... Policiant na
    drodze nie będzie się spierał o definicje tylko sprawdzi oznaczenia na
    oponie. Będziesz miał opony letnie, np ze znaczkiem drinka z parasolką i
    leżakiem to będzie oznaczało że zapłacisz haracz.


  • 45. Data: 2010-12-03 14:05:55
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:03, Andrzej Lawa pisze:
    > A co proponujesz w przypadku zablokowania drogi przez kogoś, kto jechał
    > na oponach zimowych?
    >
    > Może były zbyt tanie? ;->

    To ty frajerze jesteś na każdej grupie?


  • 46. Data: 2010-12-03 14:07:08
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012031337070.39237@moon.astro.
    amu.edu.pl...
    On Fri, 3 Dec 2010, Mikołaj Tutak wrote:

    > Wystarczyłoby wplepić im solidny mandat za:
    > 1. robienie lodu na drodze

    Lód na drodze generalnie zawsze robi się w tych miejscach, w których auta
    zatrzymują się i ruszają (np. przed skrzyżowaniami), więc w myśl Twojej
    zasady powinno się karać wszystkich, którzy w taka pogodę wyjechali z
    domów ;-)

    > W poniedziałek stałem 3h na odcinku 500m bo **je w TIRach na lenich,
    > łysych gumach poblokowały wszystkie podjazdy na estakady (miejscami po 3
    > pasy równolegle).

    Nie jestem wprawdzie w tym temacie ekspertem, ale z kilku niezależnych
    źródeł słyszałem, że podstawowym problemem utrudniającym stosowanie
    zimówek w autach ciężarowych jest wysokie ciśnienie, które musi być
    stosowane w ich oponach. W typowej osobówce to ciśnienie wynosi zwykle ok.
    2 bar i miękka guma z jakiej wykonana jest opona zimowa zadowalająco znosi
    to nawet w stosunkowo wysokiej temperaturze. W przypadku auta ciężarowego
    ciśnienie w ogumieniu jest kilkakrotnie wyższe i łatwo mogłoby spowodować
    zniszczenie takiej opony. A raczej trudno jest wymagać od kierowców TIR'ów
    żeby w trasie kilkakrotnie zmieniali opony z letnich na zimowe i z
    powrotem zależnie od temperatury za oknem ;-)

    -------------
    Ja tez nie jestem expertem ale konstrukcja opony to nie tylko sama guma.
    Jest tez wew kord czy dodatki stali aby była odpowiednio sztywna/ Poza tym
    weź porównaj bieżnik opony letniej i zimowej. Już sama zmiana bieznika bez
    zmiany składu mieszanki dożo by pomogła.


  • 47. Data: 2010-12-03 14:07:21
    Temat: Re: w niemczech tylko na zim?wkach
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:04, PH pisze:

    > pogodowe, wi?c nie pierdol ?e opony nie maj? znaczenia.

    A ciekawe gdzie wycztales takie zdanie.


    --
    Karolek


  • 48. Data: 2010-12-03 14:07:52
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.12.2010 14:05, Maciek pisze:
    > W dniu 2010-12-03 13:42, Karolek pisze:
    >> Oj to puffff to Ci leb moze urwac :>
    > Eeee, grunt, że nie jaja ;-)
    >
    Głowy odrastają! Widziałem w TV ;->


  • 49. Data: 2010-12-03 14:08:20
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.12.2010 14:05, PesTYcyD pisze:
    > W dniu 2010-12-03 14:03, Andrzej Lawa pisze:
    >> A co proponujesz w przypadku zablokowania drogi przez kogoś, kto jechał
    >> na oponach zimowych?
    >>
    >> Może były zbyt tanie? ;->
    >
    > To ty frajerze jesteś na każdej grupie?

    Spieprzaj, anonimowy chujku.


  • 50. Data: 2010-12-03 14:09:26
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:49, Cavallino pisze:
    >> Jasne. Ale jak ceny skoczą, bo transport stoi, to pewnie wszyscy będą
    >> zadowoleni.
    > Najbardziej właściciele tirów będą chcieli stać, żeby oszczędzać na oponach
    A ile jest zimowych dni w roku, gdy drogowcy zaskoczeni zupełnie
    niezapowiadanymi opadami śniegu, nie są w stanie doprowadzić dróg do
    względnej przejezdności?

    >> to jaki oni mogą mieć wpływ? To coś jak
    >> wymaganie określonych apteczek na Słowacji, czy innych tego typu pierduł.
    > Obstawiam, że jednak się mylisz.
    Obawiam się, że jednak nie. Takie przepisy musiałby zapewne wejść w
    całej unii.

    >> Zrozum, że TIR wyjeżdża dziś od nas, a za parę dni może być na południu
    >> Włoch. Ile razy ma po drodze zimówki zmieniać? Będziesz za to płacił?
    > Co zrobisz jak tak trzeba?
    > Takie są realia klimatyczne i nie ma co się upierać.
    > Zakaz ma tylko zmusić debili którzy tego nie rozumieją, do dostosowania się.
    No widzę, że nadal nie trybisz. Od usunięcia śniegu z dróg są drogowcy.
    Dalej już TIR da radę. Za to nie da rady, gdy będzie musiał parę razy po
    drodze zmieniać opony z zimowych na uniwersalne i odwrotnie, bo
    temperatura się będzie zmieniać. Tzn. w tym drugim przypadku też da
    radę, tylko nie wiem, czy Twój portfel to wytrzyma.

    --
    Pozdrawiam
    Maciek

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: