  • 21. Data: 2009-02-17 11:42:40
    Temat: Re: w nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programy
    Od: Jax <7...@w...pl>

    http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

  • 22. Data: 2009-02-17 11:56:13
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Tomasz Kiełpiński <F...@p...onet.pl>

    'Twas brillig when slawek wrote:
> [...]
    > (znaczy się - skakał) coraz lepiej. Więc gra ma wznowienia. Są i koszty
    > zmienne. Ale dlaczego za koszty napisania programu (czyli tej gry) mają
    > płacić kolejni klienci - NAWET JEŻELI JUŻ UDAŁO SIĘ UZYSKAĆ
    > PRZEWIDYWANE ZYSKI?! Ano dlatego że mamy takie zasady
    > prawne/moralne/etyczne/religijne/etc. (no, przecież "nie kradnij" to
    > jest przykazanie religijne! sic!) - że dopuszczamy bogacenie się jeżeli
    > jest okazja i nie dopuszczamy zawłaszczania cudzej własności jeżeli
    > jest okazja (a przynajmniej - jeżeli z takiego zawłaszczania nie można

    Twój punkt będący?

    Kiełpiś

    --
    Był czas mrutszławy, ślibkie skrątwy Tomasz Kiełpiński
    Na wałzach wiercząc świrypły, a.k.a. "Kiełpiś"

  • 23. Data: 2009-02-17 12:04:02
    Od: Tomasz Kiełpiński <F...@p...onet.pl>

    'Twas brillig when Jax wrote:
    > http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

    I tak piszesz z błędami. Jak już chcesz zrobić z siebie idiotę, to bądź
    przyjnajmniej konsekwentny w tym co robisz.

    warunkach, które, chcą
    ^^ ^ ^

    Kiełpiś

    PS. Gebyy pml beltvanł?

    --
    Pieczło, jaszczągów maźnych rój Tomasz Kiełpiński
    Wiroświdrował na zegawie, a.k.a. "Kiełpiś"

  • 24. Data: 2009-02-17 12:04:10
    Od: Jax <7...@w...pl>

    Michoo wrote:

    > To jest tylko kwestia społeczeństwa - w naszych warunkach jest to
    > niemożliwe - po pierwsze za duże zagęszczenie, które sprawia, że nie
    > znasz wszystkich ludzi z którymi się spotykasz na codzień - eliminuje to
    > możliwość budowania jakichkolwiek relacji opartych tylko o zaufanie.
    Faktycznie to nie wiem ilu ludzi i olbrzymów jest w tamtej cywilizacji.
    > Po
    > drugie wychowanie, które sprawia, że ludzie są samolubni.
    Tylko przy braku edukacji i rzeczywistych osiągnięć. Normalni ludzie mają w
    sobie dość by nie być zachłannymi.

    > Nie
    > przeskoczysz tego inaczej jak w "nowym wspaniałym świecie" - budując
    > społeczeństwo od podstaw.
    Pżepisywanie programu od podstaw czasem jest zupełnie nie racjonalne. Np.
    pżepisanie jądra Linuksa w D (np. w dmd żeby nie uzależniać się od Digital
    Mars). Ale możliwe że dodanie nowoczesnego interfejsu obiektowego (w D) z
    automatycznym zażądzaniem pamięcią (i innymi zasobami) było by możliwe i
    faktycznie było by nową jakością i to bez żadnych idiotyzmuw w stylu maszyn
    wirtualnych .net czy java. Ale na to nie ma co liczyć ze względu na bardzo
    sztywne obstawanie przy C - tj. on jest dobry na jakieś 25% co daje
    normalny, nowoczesny język taki jak D.

    > (I i tak bez znacznej kontroli dużego
    > społeczeństwa nie da się tak utrzymać. Mała wioska może kogoś łamiącego
    > reguły (np. nie pracującego) wygnać.

    Jakieś dowody formalne, że jest to niemożliwe w skali cywilizacji?
    Zmieżenie się z problemem zawsze jest krokiem w stronę prawdy (o swoich
    możliwościach i o problemie, a często również i o innych sprawach). Nie
    prubujesz - nie masz danych do obalania pomysłuw. A jeśli hodzi o
    dotyhczasowe pruby to wypaczenia judeobolszewi w większości oczywiste.

    > W dużym społeczeństwie jest to
    > niemożliwe - przeniesie się w inne miejsce. Im więcej będzie takich
    > osobników, do tym wielu dotrze, że jest to jakaś opcja. Powstaną bandy
    > "piratów" i cały pomysł weźmie w łeb.)

    Bandy piratuw to nie problem, bo siły interwencyjne są we wspomnianej
    cywilizacji. I wcale nie muszą za dużo latać, bo mają globalny system
    monitoringu negatywnych uczuć. Gdy ktoś jest kżywdzony to zjawiają się od
    razu. Ale wtedy to już dążą temat i pżesłuchują wszystkih co mieli styk z
    kżywdzoną istotą lub żeczą mają też możliwości obiektywnej weryfikacji czy
    ktoś muwi prawdę (spżęt do oglądania pżeszłości).

    z totaliztycznym salutem
    Jax

  • 25. Data: 2009-02-17 12:13:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Jax pisze:

    > http://reforma.ortografi.w.interia.pl/
    Ale brednie...
    1. Ortografia jest to sposób poprawnego zapisu tego co się mówi. Dlatego
    istnieje "ch" i "h", czy "ż" i "rz" bo się je wymawiało inaczej(i nadal
    można spotkać osoby tak mówiące).
    2. "Uproszczenie nie dotyczy nazw własnyh: Łódź, Rzeszów, Kraków,
    Piotrków, ..." - Co to ma być? Pozbywamy się pewnych liter z języka a
    nadal je zostawiamy? Tak, żeby się ludzie w szkole uczyli "prawidłowo
    należałoby pisać Łudź, ale jest to wyjątek, który trzeba zapamiętać..."
    i to wyjątek niczym nieuzasadniony jeżeli zmieniamy zasady ortograficzne
    w takim stopniu.
    3. "W 100 letnim okresie pszejściowym wszystkie 3 wersje słowa są poprawne:
    chórzysta, chużysta, hużysta."
    Tak, niech ludzie przyzwyczajają się do pisania jak chcą a potem "pyk" i
    mamy nową pisownię... (A tak poza tym 2^3 daje 8 a nie 3.)

    Michoo

  • 26. Data: 2009-02-17 12:14:22
    Od: Jax <7...@w...pl>

    > Jax ma na mysli Chiny.
    Nie prawda. Mam na myśli inną cywilizację z innej planety.

    > Proponuje JAxowi
    > pzreczytac "Archipelag Gulag" Solzenicyna. To o tym
    Nawet ma to muj tata, ale ja nie mam czasu na czytanie o patologii, bo
    orientuję się na postęp i rozwuj.

    > A pragne tez jaxa poinformowac, ze loco USA koszty pracownika
    > (programisty) wynosza okolo 200 tysiecy rocznie - dwiescie tysiecy, i
    > to w dolarach a nei zlotowkach. Na to skalda sie pensja,
    > ubezpieczenia, podatki ktore placi pracodawca i tak zwane "urzadzenie
    > stanowiska pracy", wkluczajac wynajem lokalu, prad i ogrzewanie. Nad
    > sredniej wielkosci projektem pracuje 10 - 15 ludzi przez 2 - 3 lata.
    > Co moze czynic kilkanascie milionow dolcow. To sa wlasnei "koszta
    > produkcji". Zuzyte do produkcji, wedlug terminologii Jaxa
    No i czemu to pżeczy? Jak Ciebie pżerażają koszta, to sobie uświadom, że one
    są tak nienormalnie wysokie z gigantycznych idiotyzmuw w stylu biurokracji,
    jakihś pasożytniczych opłat za lokal (pomijając już fakt, że do zwykłego
    programowania potżebna jest tylko serwerownia), o płaceniu za energię to w
    ogule szkoda gadać bo normalne cywilizacje bazują jedynie na ogniwach
    telekinetycznych wbudowanych w każde użądzenie (jedyny problem może być z
    tym, że one pobierają ciepło z otoczenia i zamieniają na elektryczność więc
    może być światło ale chłodno - dlatego główne ogniwa zasilające mają przy
    domu a nie w domach).

    > Wiec z naszego punktu widzenia "dobroczyncy ludnosci" rozdajacy nasz
    > soft darmo sa zwyklymi ZLODZIEJAMI, ZLODZIEJAMI, ZLODZIAJAMI. I zeby
    > nie wiem jaka ideologie dorabiali, niczym innym nie beda

    No to napisz może co konkretnie Ci ubywa gdy ktoś zrobi kolejną kopię
    twojego programu. Bo tego skumać nie mogę? Przecież z dysku Ci nic nie
    znika.

    z totaliztycznym salutem
    Jax

  • 27. Data: 2009-02-17 12:18:39
    Od: Jax <7...@w...pl>

    > Pinochet miał na to pewien patent...

    Znowu ktoś wyskakuje z jakimś ludobujcą. Nie wiem jaki związek ma to z
    płaceniem jedynie za koszty napisania programu? Przeciż oczywiste jest, że
    komunizm tylko gadał to co fajnego mogło by być podczas gdy w działaniu
    realizował terror i wstecznictwo.

    z totaliztycznym salutem
    Jax

  • 28. Data: 2009-02-17 12:23:34
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > komunizm tylko gadał to co fajnego mogło by być podczas gdy w działaniu

    Niezupełnie. Komunizm już w teorii szerzył wstecznictwo, a w praktyce
    realizował je przez terror.

    A Pichochet miał z tematem wątków tyle wspólnego, że umiał sobie z
    komunistycznymi pojebami jakoś radzić.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 29. Data: 2009-02-17 12:26:33
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Jax wrote:
    > Nie wiem jaki związek ma to z
    > płaceniem jedynie za koszty napisania programu?

    Czy mógłbyś tutaj, w przybliżeniu, przedstawić koszty "napisania" programu?

    JD

  • 30. Data: 2009-02-17 12:27:45
    Od: Jax <7...@w...pl>

    > Gdzie tak jest? Na Kubie? Chyba nie, bo nawet tam komunizmu jeszcze
    > nei ma. W Chinach? Tam tez komunizmu jeszcze nie ma. To co opisane
    > powyzej wyglada zywcem pzreneisieone z pogadanki ideologicznej
    > Wydzialu Propagandy KC PZPR. O tym jak bedzie nam sie zylo w
    > komunizmie jak nastapi

    No niestety nie na tej planecie. Ale tam nie panuje wcale komunizm jaki był
    w krajach "komunistycznych" na Ziemi. Z resztą co złego by za swoją pracę
    dostawać w zamian to co jest się w stanie do użyć do życia, rozwoju i
    pracy? Czego chcesz więcej pałac? samohud? Nawet samohud by się marnował
    prawie przez cały czas bo do i z pracy jedzie się max 3h więc jaki sens
    mieć własne samochody? U nas jest to uzasadnione bo koszty taksuwek są
    astronomiczne. Obliczyłem, że są wyższe conamniej 3 razy niż powinny
    kosztować (uwzględniając koszty i pensje). Za to ceny biletów autobusowych
    są zbliżone do rzeczywistych kosztów (zakładając, że 10 pasażerów pokrywa
    koszt przejazdu - Mi nie przeszkadza, że zarabiają powyżej tej liczby).

    z totaliztycznym salutem
    Jax