  • 41. Data: 2009-02-17 13:49:13
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Tue, 17 Feb 2009 12:16:47 +0100, "slawek" <h...@s...pl> wrote:

> [...]
    >

    >Spokojnie doczytaj do końca.
    >
    >Primo, znając cię ogólnie z łamów PCP uważam cię za [...] (zamiast kropek
    >wstaw coś średnio uprzejmego). Secundo, mimo to zgadzam się z tobą, że "JAX"
    >pisze brednie i że to ty w tym sporze masz rację (no widzisz, sprawiedliwy
    >jestem). Tertio, nie bredź o Iljiczu i wspólnych żonach - tylko odrób
    >zadanie domowe i poczytaj sobie Bułchakowa - dowiesz się m.i. kto i dlaczego
    >wymyślił w czasach ogólnie bolszewii "wspólne żony". Hint: gościu został
    >rozstrzelany bez sądu za sianie propagandy antybolszewickiej.

    Czytalam, czytalem... Prawdopodobnie nei byles jeszcze wtedy nawet w
    planach

    A.L.

  • 42. Data: 2009-02-17 13:58:50
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "A.L"
    >OK, podejrzewam ze kradneisz software, dorabiasz do tego ideologie,

    Napisz jeszcze, że morduje i gwałci.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Wilczy apetyt miewają też ofiary losu.(Woj-
    .\....@e...eu.org.\.\. tek Moszko)

  • 43. Data: 2009-02-17 14:18:20
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Tue, 17 Feb 2009 12:26:23 +0100, "slawek" <h...@s...pl> wrote:

> [...]
    >czymś jednak jest. Weź na ten przykład taką gierkę "Skoki narciarskie"
    >(wybacz, nie grałem nie oceniam czy dobra, dobrze napisana itd. itp. - nie o
    >to chodzi). Na pierwszy rzut oka - budget. Ot, Małysz wygrał, ktoś zrobił
    >grę. Nakład środków - skromniutki. Cena/marketing taka że pewnie miało się
    >opłacić z jednego sezonu. A tu masz... Małysz skacze (znaczy się - skakał)
    >coraz lepiej. Więc gra ma wznowienia. Są i koszty zmienne. Ale dlaczego za
    >koszty napisania programu (czyli tej gry) mają płacić kolejni klienci -
    >NAWET JEŻELI JUŻ UDAŁO SIĘ UZYSKAĆ PRZEWIDYWANE ZYSKI?!

    DLATEGO ZE BIZNES ISTNIEJE PO TO ABY PRZYNOSIL ZYSK. BIZNES TO NEI
    INSTYTUCJA CHARYTATYWNA. JEZELI BIZNES NEI BEDZIE PRZYNOSIL ZYSKU, TO
    NIKT W BIZNES NEI BEDIE INWESTOWAL i nei bedziecie mieli swoich
    gownianych gierek w ogole.

    Jezeli wplace 100 zlotych do banku, to po roku bede mial 5% wiecej.
    Nie ruszajac sei z tapczana. Jak te 100 zlotych zainwestuje w biznes,
    to ta inwestycja musi zaplacic za moja parce, plus przyneisc co
    najmniej tyle ile bym dostal w banku. Ale gdyby przyniosla dokladnie
    tyle co w banku, to by mi sie nie oplacalo robic biznesu. Moglbym
    sobie lezec na tapczanie

    Jak skonczysz skole i dorosniesz, to to zrozumiesz. Zapytaj sie
    tatusia, na pewno potwierdzi to co pisze

    >Ano dlatego że mamy takie zasady prawne/moralne/etyczne/religijne/etc. (no,
    >przecież "nie kradnij" to jest przykazanie religijne! sic!) - że dopuszczamy
    >bogacenie się jeżeli jest okazja i nie dopuszczamy zawłaszczania cudzej
    >własności jeżeli jest okazja (a przynajmniej - jeżeli z takiego
    >zawłaszczania nie można płacić podatków).

    No wlasnie. Dopuszczmy zawlaszczanie cudzej wlasnosci - w postaci
    kopiowania gierek, na przyklad, mimo 10 przykazan. A zawlaszczacie
    moja wlsanosc, bo jak napisze program, to jestem jego JEDYNYM
    wlascicielem. Klientowi nie SPRZEDAJE PROGRAMU - sprzedaje tylko prawo
    do jego uzytkowania na okreslonych warynkach. Jezeli udostepniacie
    komus moj program wbrew mej woli, to zaawlaszczcie moja wlasnosc. A
    jak to nazwac jak nei zlodziejstwem?

    A.L.

  • 44. Data: 2009-02-17 14:28:10
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    A.L. wrote:
    [...]
> [...]
    > wlascicielem. Klientowi nie SPRZEDAJE PROGRAMU - sprzedaje tylko prawo
    > do jego uzytkowania na okreslonych warynkach.

    Dotąd zgadzam się w pełni.

    > Jezeli udostepniacie
    > komus moj program wbrew mej woli, to zaawlaszczcie moja wlasnosc.

    To jest nadużycie udzielonego prawa (licencji).

    > A jak to nazwac jak nei zlodziejstwem?

    Po prostu: "nieuprawnionym użyciem". Zauważ, że nadal możesz
    rozporządzać prawem do swojego programu. Choć faktycznie straciłeś
    (prawnie Ci przynależną) kontrolę nad rozpowszechnianiem jednej z kopii.

    Jeśli ktoś w nocy śpi w twoim samochodzie (a może nawet jeszcze go
    wynajmuje innym do spania), ale rano nie ma w nim śladów używania, to
    przecież jasne, że go nie kradnie.Co nie znaczy, że postępuje zgodnie
    z prawem. Choćby dlatego, że może sam chciałbyś w nim spać (lub
    wynajmować go do spania).

    Durne media oraz wydawcy nazwały takie przekroczenia prawa
    "kradzieżą" i ta głupota w nazewnictwie się szerzy niestety.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 45. Data: 2009-02-17 14:33:06
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Michoo wrote:

> [...]
    > przykładnie ukarać.
    >
    > A teraz wyjaśnienie czemu:
    > jeżeli dana osoba [1] w sytuacji braku "darmowej" wersji z różnych
    > przyczyn nie mogłaby sobie pozwolić na oryginał [2] nie przyniosłaby Ci
    > żadnego zysku. Dokładnie tak samo jak w sytuacji, gdy używa pirackiej
    > wersji[3]. Przyjęcie za to definicji, że jednak okrada z "hipotetycznego
    > zysku" skutkuje wnioskiem, że recenzent piszący nieprzychylną recenzję
    > okrada twórców - bo jego tekst pozbawia ich (już nie hipotetycznych)
    > zysków - a to już lekka paranoja, nie uważasz?

    [...]
    > [2] czy jest to kwestia braku środków, czy jest to kwestia tego, że nie
    > zapłaciłby za ten program 20zł, bo go nie uważa za tyle wartego nie ma
    > znaczenia

    Z faktu, że ktoś lubi chodzić w obsranych butach nie wynika, że ma
    prawo srać innym na buty.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 46. Data: 2009-02-17 14:35:30
    Od: A.L. <a...@z...com>

> [...]

    >Spokojnie doczytaj do końca.
    >
    >Primo, znając cię ogólnie z łamów PCP uważam cię za [...] (zamiast kropek

    Guano mnie obchodzi twoja opinia na temat mojej osoby. Zauwazam
    jednak, ze za kierowanie "dyskusji" w te strone mozesz wyladowac w KF.

    A.L.

  • 47. Data: 2009-02-17 14:37:52
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Tue, 17 Feb 2009 15:28:10 +0100, Pawe? Kierski <n...@p...net>
    wrote:

    > Durne media oraz wydawcy nazwały takie przekroczenia prawa
    >"kradzieżą" i ta głupota w nazewnictwie się szerzy niestety.

    Dlatego, ze przecietny kretyn rozumie tylko slowo "kradziez". Wiec
    tego slowa sie uzywa w mediach. Subtelne zawilosci prawne
    pozostawiajac prawnikom.

    A.L.

  • 48. Data: 2009-02-17 14:55:26
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Tue, 17 Feb 2009 13:41:46 +0100, Jax <7...@w...pl> wrote:

    >Nie uradłem żadnego software nikomu. Raz tylko zapomniałem oddać do firmy
    >dwuch numeruw gazety Software. Ale czy to od razu kradzież?

    >No i poco takie bżytkie słowo? Lepiej Ci?

    "Brzydkie", "po co"

    A.L.

  • 49. Data: 2009-02-17 14:56:45
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Tue, 17 Feb 2009 13:27:45 +0100, Jax <7...@w...pl> wrote:

> [...]
    >dostawać w zamian to co jest się w stanie do użyć do życia, rozwoju i
    >pracy? Czego chcesz więcej pałac? samohud? Nawet samohud by się marnował
    >prawie przez cały czas bo do i z pracy jedzie się max 3h więc jaki sens
    >mieć własne samochody? U nas jest to uzasadnione bo koszty taksuwek są
    >astronomiczne. Obliczyłem, że są wyższe conamniej 3 razy niż powinny
    >kosztować (uwzględniając koszty i pensje). Za to ceny biletów autobusowych
    >są zbliżone do rzeczywistych kosztów (zakładając, że 10 pasażerów pokrywa
    >koszt przejazdu - Mi nie przeszkadza, że zarabiają powyżej tej liczby).

    Wez sie lepiej za nauke. Bo nie zdasz do 6 klasy

    A.L.

  • 50. Data: 2009-02-17 16:05:43
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Paweł Kierski pisze:

    > [...]
    >
    > Z faktu, że ktoś lubi chodzić w obsranych butach nie wynika, że ma
    > prawo srać innym na buty.
    Postaram się przedstawić swój punkt widzenia, ale proszę o przeczytanie
    całości odpowiedzi i przemyślenie każdego zadanego pytania(i w miarę
    możliwości o odpowiedź). W innym przypadku cała "dyskusja" nie będzie
    miała sensu.

    Bajeczka1:
    Założenia: sprzedajesz program cad za 1000zł; student ma w tym programie
    zrobić pracę; program jest legalnie zainstalowany w laboratorium;
    dojazd zajmuje studentowi 2 godziny; studenta nie stać na wydanie 1000zł
    na ten program

    Rozważamy 3 sytuacje:
    a) Jest dostępna darmowa wersja studencka. Student wykonuje pracę w
    domu. *Nie zarabiasz na tym nic*. Student zaoszczędza 2 godziny każdego
    dnia podczas przygotowywania projektu.
    b) Jest dostępna wersja piracka, nie ma dostępnej wersji studenckiej.
    Student wykonuje pracę w domu. *Nie zarabiasz na tym nic*. Student
    zaoszczędza 2 godziny każdego dnia podczas przygotowywania projektu.
    (Jesteś wściekły bo ten parszywy gnojek okradł Cię z 1000zł?)
    c) Nie ma żadnej z tych 2 wersji. Student wykonuje pracę w laboratorium.
    *Nie zarabiasz na tym nic*. Student traci każdego dnia pracy nad
    projektem 2 godziny czasu.

    Czy w którejkolwiek sytuacji straciłeś coś co w innej byś zyskał(nie
    stracił)? W a i b _student_ _zyskał_ czas(jakaś korzyść) kosztem Twojej
    pracy(program musiałeś napisać) - zgadza się. Czy to tak boli? To, że
    ktoś dzięki twojej pracy coś zyskał a ty nic z tego nie masz? Przecież
    tak czy owak nic byś nie miał, najwyżej on by stracił. Możesz mówić, że
    ci się to nie podoba, że to niemoralne, że cię nie obchodzi, że jak
    student musi dojeżdżać - to jego problem a nie twój, ale czy zostałeś z
    czegoś okradziony? Jeżeli tak, to z czego i ile to było warte?

    Bajeczka2:
    do założeń dodajemy przedsiębiorcę, którego stać na zakup oprogramowania
    i który na jego używaniu zarabia:
    a) używa wbrew licencji wersję studencką. Nie zarabiasz na tym nic.
    Zaoszczędza 1000zł (jego zysk). Zarabia.
    b) używa wersję piracką. Nie zarabiasz na tym nic. Zaoszczędza 1000zł
    (jego zysk). Zarabia.
    c) Kupuje za 1000zł licencję. Zarabiasz 1000zł. Wydaje 1000zł. Zarabia.

    Zostałeś pozbawiony w sytuacji a i b zysku. Nie otrzymałeś pieniędzy,
    które w sytuacji c by do ciebie trafiły, a więc de facto straciłeś
    1000zł, prawda? Można to uprościć do stwierdzenia, że zostałeś okradziony.

    Czy teraz dostrzegasz różnicę pomiędzy sytuacją w bajeczce 1 i bajeczce
    2, czy nadal uważasz, że w obu sytuacjach zostałeś okradziony z 1000zł?

    Michoo