  • Data: 2010-07-22 11:04:23
    Temat: Re: w końcu nikon z stabilizacją w body. uffff
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22.07.2010 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

    > Panowie, no bez jaj... to przecież jest wszystko intuicyjne. Wystarczy
    > rzucić okiem w kadr i w real by ocenić przedział wartości ogniskowych i
    > związanego z tym ryzyka poruszenia czy jakości pracy szkła.
    > To się nazywa ''wyczuć obiektyw'' i powstaje po setnym zdjęciu/tygodniu
    > pracy z aparatem.

    Janko, ja wiem że Ty masz już tak wyczuty obiektyw i body że walisz na M
    i kadrujesz z biodra i ustawiasz expo z głowy i masz super zdjęcia, ja
    jednak sie ucze i staram się wyciagać wnioski z wyswietlanych tam cyferek i
    gdy nie mam przed sobą modelki czy widoczku, a na na kadr mam 2-3 sek bo
    mi auto/żeglarz/piłka zniknie to nie mam możliwości spojrzeć poza wizjer,
    mam tylko chwilke na szybki i precyzyjny ruch 1 kółkiem - z reszta i tak
    w takich wypadkach zdaje sie na serie i automatykę, ewentualnie z pewną
    korekcją +- jak wiem ze sobie bedzie źle radzić w tych warunkach/tym szkłem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".