  • 261. Data: 2015-04-20 12:25:01
    Temat: Re: w końcu. DRZEWA PRZY DRODZE SĄ BARDZO POTRZEBNE.
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > To jest wystarczajacy powod aby je wyciac, przynajmniej z drog
    > krajowych i wojewodzkich.

    i latarnie, sygnalizatory, domy, tablice reklamowe, drogowskazy, ....

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 262. Data: 2015-04-20 12:26:23
    Temat: Re: w końcu
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Juz m4rkiz pokazał ci ze kłamiesz...

    wow. po paru dniach znaleźliście coś co podobno powinno być normą.

  • 263. Data: 2015-04-20 14:51:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-20 11:57, Marcin N wrote:

    > Dawno odpowiedziano na to pytanie.
    > Szacuje się na ok 2 mln zł. Oczywiście taka jest "wartość" człowieka
    > statystycznie. Dla bliskich jest bezcenny.

    Tyle, że zalezy kto i co liczy. Jeśli rzeczywiście ludzkie życie
    kosztuje dwie duże bańki, to czemu nie płacić powiedzmy 100 tysi
    becikowego - przecież się zwróci? No i czemu sądy tyle nie przyznają
    odszkodowania?

    Zresztą jak dwie bańki, to nie ma co się zastanawiać, tylko zakazać
    ruchu samochodowego a nie jakieś półśrodki z drzewami czy barierami;)

    Shrek.

  • 264. Data: 2015-04-20 15:05:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-19 o 23:39, Budzik pisze:

    > ROTFL
    > Chyba nia zauwazyłes skąd się dzieciak wział w mojej wypowiedzi...

    Chyba nie zrozumiałeś tego co napisałem.

    Pozdrawiam

  • 265. Data: 2015-04-20 15:08:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-20 o 14:51, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Zresztą jak dwie bańki, to nie ma co się zastanawiać, tylko zakazać
    > ruchu samochodowego a nie jakieś półśrodki z drzewami czy barierami;)

    Twoja logika jest niepodważalna. Zupełnie taka sama jak w filmie "Ja Robot".

    --
    MN

  • 266. Data: 2015-04-20 15:14:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-20 o 08:29, m4rkiz pisze:
> [...]
    > ktora pokrywa koszty wycinki i zostaja z drewnem za darmo
    >
    > sa tez oferty od czapy rzedu 750 za drzewo na zasadzie a nuz sie
    > uda z tego co widze od firm zajmujacych sie ogrodami i zielenia
    > dla ktorych wycinka nie jest zasadnicza dzialanoscia, oni maja co robic
    > zlozenie oferty nic ich nie kosztuje, a jezeli sie uda to zarabiaja
    > po swoich zwyklych stawkach bo biora podwykonawce
    >
    > kolejny raz - ja znam ta branze, dzieje sie to na moim podworku i nie
    > slyszalem o zadnych problemach z tym przetargiem
    >
    > ty jak widac nie znasz, nie jestes z tych okolic, ale snujesz dziwne

    Ja dla odmiany orientuje się jak działają u nas przetargi.
    Z wycinkami miałem styczność kilka lat temu. I o ile spora wycinka
    na zamkniętym terenie bez konieczności likwidacji wystających
    pieńków ma prawo mieścić się w kosztach pozyskanego drewna
    to już praca na drodze, z koniecznością likwidacji pieńków
    i praktycznie natychmiastowego usunięcia drewna już nie.
    Do pracy na drodze nie wystarczy dwóch operatorów pił spalinowych
    i samochód do zwiezienia uzyskanego materiału na koniec tygodnia.

    Pozdrawiam

  • 267. Data: 2015-04-20 17:28:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-20 15:08, Marcin N wrote:

    > Twoja logika jest niepodważalna. Zupełnie taka sama jak w filmie "Ja
    > Robot".

    Twoja jest słaba - ludzkie życie jest słabo wycenialne, bo zależy kto
    wycenia, w jakich kategoriach i w jakim celu. Arbitralne wycenienie
    ludzkiego życia w PLN jest na tyle ułomne, że w praktyce nie ma
    zastosowania. Jeszcze raz - inaczej wyceni ubezpieczycie, inaczej sąd,
    inaczej minister finansów w budżecie, a jeszcze inaczej ty jako argument
    za wycinką drzew.

    Dyskusję trzeba by zacząć od tego czyje koszty - zabitego - jemu już
    kasa się nie przyda, rodziny, państwa? Jeśli państwa, to tylko koszty,
    czy również utracone zyski (zaczyna to przypominać dowcip "sprzedam
    odtwarzacz mp3 za 3M$ - na tyle wyceniają go organizację antypirackie)
    Wszystkiego do kupy? Liczymy "amortyzację"?

    Jeśli rzeczywiście koszty wypadków wynosiłyby 40 miliardów, to znaczy,
    że w ciągu roku można za to wybudować 1000km autostrad.

    Załóżmy że wybudowanie sieci autostrad jak w Niemczech zmniejszyłoby
    ilość poważnych wypadków o 1/4. Czyli mamy 10 miliardów w kieszenie,
    drugie 10 dopłaca Unia 500km rocznie. Cel 6000km. Brakuje jakiś 3000.
    Zwraca się po 6 latach. Czemu się tak nie robi? Bo te dwie duże bańki są
    wirtualne.

    Shrek.

  • 268. Data: 2015-04-20 19:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Chyba nie zrozumiałeś tego co napisałem.

    Chyba nie zrozumiałes ze "dzieciak" nie odnosił się do wieku...

  • 269. Data: 2015-04-20 19:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > wow. po paru dniach znaleźliście coś co podobno powinno być normą.

    Zeby była jasnosc - ja nie szukałem.
    Ale cos co jest norma a cos co powinno byc norma... ehh.. toz to dwie
    zupelnie rózne sprawy.

    Przykładowo kupujesz samochód - normą powinno byc powiadomienie urzedu o
    zmianie własciciela, ewentualnie urzad wysyła do ciebie poczta nowy dowód
    rejestracyjny.
    A tymczasem u nas trzeba dwa razy odwiedzic urzad, czesto wymienic tablice
    etc.
    Wiec plis nie tłumacz ze cos co jest norma to jest jednoczesnie normalne...

  • 270. Data: 2015-04-20 19:18:55
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 06:42, megrims pisze:
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news-chca-wyciac-drzewa-sa-grozne-dla-kierowcow,
    nId,1715282

    Bijecie pianę o drzewa a tymczasem wczoraj zgineły 3 osoby w czołówce
    a (dzisiaj/albo wczoraj wieczór) 4 osobowa rodzina bo idiota któremu nic
    się nie stało wyprzedzał kolumnę. Drzew nie trzeba, sami się wykończymy.

    --
    Pozdr

    Janusz, też kierowca 4 osobowej rodziny.