    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: w końcu
    Date: Mon, 20 Apr 2015 17:28:31 +0200
    <552b8ab2$0$2190$65785112@news.neostrada.pl> <mgg3oo$lmr$1@dont-email.me>
    <552b946d$0$8369$65785112@news.neostrada.pl>
    <1wfiusq714vxw$.8q3s5eauvrgi$.dlg@40tude.net>
    <mgga4j$p6o$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <mggbmp$qn1$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mgig0o$43k$1@node2.news.atman.pl> <5...@w...pl>
    <5534cda0$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <mh2spe$ru6$2@node1.news.atman.pl>
    <5534fa53$0$27521$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2015-04-20 15:08, Marcin N wrote:

    > Twoja logika jest niepodważalna. Zupełnie taka sama jak w filmie "Ja
    > Robot".

    Twoja jest słaba - ludzkie życie jest słabo wycenialne, bo zależy kto
    wycenia, w jakich kategoriach i w jakim celu. Arbitralne wycenienie
    ludzkiego życia w PLN jest na tyle ułomne, że w praktyce nie ma
    zastosowania. Jeszcze raz - inaczej wyceni ubezpieczycie, inaczej sąd,
    inaczej minister finansów w budżecie, a jeszcze inaczej ty jako argument
    za wycinką drzew.

    Dyskusję trzeba by zacząć od tego czyje koszty - zabitego - jemu już
    kasa się nie przyda, rodziny, państwa? Jeśli państwa, to tylko koszty,
    czy również utracone zyski (zaczyna to przypominać dowcip "sprzedam
    odtwarzacz mp3 za 3M$ - na tyle wyceniają go organizację antypirackie)
    Wszystkiego do kupy? Liczymy "amortyzację"?

    Jeśli rzeczywiście koszty wypadków wynosiłyby 40 miliardów, to znaczy,
    że w ciągu roku można za to wybudować 1000km autostrad.

    Załóżmy że wybudowanie sieci autostrad jak w Niemczech zmniejszyłoby
    ilość poważnych wypadków o 1/4. Czyli mamy 10 miliardów w kieszenie,
    drugie 10 dopłaca Unia 500km rocznie. Cel 6000km. Brakuje jakiś 3000.
    Zwraca się po 6 latach. Czemu się tak nie robi? Bo te dwie duże bańki są
    wirtualne.

    Shrek.