eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyużywanego elektrykaRe: używanego elektryka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: używanego elektryka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <2...@g...com>
    <5a4b6d7b$0$5150$65785112@news.neostrada.pl> <a...@m...org>
    <5a4b75d6$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <1h9m5i3172xpn$.dlg@myjk.org> <5a4c9f47$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <5a50b3e8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@m...org> <5a535a9d$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <fubu9ei3ss7z$.dlg@myjk.org> <5a572088$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Mon, 15 Jan 2018 12:46:33 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 180115-0, 2018-01-15), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 66
    Message-ID: <5a5c948e$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.118.42
    X-Trace: 1516016782 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5147 5.173.118.42:1941
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622627
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-01-11 o 10:24, Myjk pisze:
    > Thu, 11 Jan 2018 09:30:09 +0100, Trybun
    >
    >> Choć nigdy osobiście ni byłem posiadaczem auta z grupy VW to za sprawą
    >> Passata brata mam do tych aut duże uprzedzenie. Tak więc - nie , dziękuję.
    > Nie musisz być posiadaczem, wystarczy abyś się przejechał i zobaczył
    > różnicę. Brat z kolei ma Paska TSI z salonu czy diesla po dziadku z nimiec
    > co do kościoła tylko jeździł? ;)

    Nawet nie wiem jaki to był typ, wiem tylko że benzyna i automat. Piszę
    "był" w końcu pozbył się tego zlepka awarii i ciągłych kłopotów.
    Żeby nie było - jakiś czas po zakupie sprawował się zupełnie nieźle, aż
    go naszło że więcej u mechaników stał niż jeździł.

    >
    >> Pewnie też jak mój nie ma nadmiaru (wystarczającej) mocy. Gdy jeździłem
    >> nim po Wielkopolsce to byłem mega pozytywnie zaskoczony możliwościami
    >> tego 1,5 litrowego , 3cylindrowego dieselka. Pierwsza wyprawa w góry i
    >> kubeł zimnej wody na głowę, powiedziałbym wprost - auto z tym silnikiem
    >> nie nadaje się zupełnie do jazdy w górach.
    > Nie wiem jak Twój, ale mój ma 145KM i żeby lepiej pojechać to muszę
    > wskoczyć powyżej 2k obrotów. Szczególnie jeśli chodzi o górkę. Turbobenzyna
    > nie ma tego problemu, a najważniejsze, jakby jej nie dusić to kopcić nie
    > będzie -- w przeciwieństwie do najnowszego nawet diesla (z tą różnicą, że w
    > nowszych dieslach DPF łapie sadzę).

    Mój diesel ma zaledwie 90konikow. Jednak po przesadce z Vectry (chyba
    120km) to autko na trasie wydawało się być istną rakietą. Różnica
    miedzy Vectrą a tym dieslem to taka że przy wyprzedzaniu powyżej 80km/h
    nie muszę redukować biegów z 5tki. Znacznie lepiej zbiera się do
    wyprzedzania.. Za to start jedynką z zatrzymania praktycznie praktycznie
    nie istnieje. Nie da się tym autem zapiszczeć oponami startując spod
    świateł. Ale żeby nie było - moje drugie obecne auto - benzynowe,
    wolnossące podobna waga, o 20KM mocniejsze także nie jest czymś w czym
    można skłonić opony do wydawania pisku pod światłami.
    Oj tu chyba się mylisz, mój CRDI nie ma DPF czy FAP jak to tam nazywają
    niektórzy, a w żadnych warunkach nie da się go wprowadzić w stan w
    którym zauważalnie kopci.

    >
    >>>> I nie sądzę żeby sama turbina coś zmieniła w tej kwestii. Tu trzeba by
    >>>> jeszcze mieć w skrzyni mieć inne przełożenia. A Volkswagen robi
    >>>> specjalne skrzynie dedykowane do silników z turbo?
    >>> Teraz to robi już AFAIK chyba nawet 8 stopniowe DSG -- co tylko pomaga w
    >>> cichej jeździe, bo do niższych obrotów mieli biegami.
    >> A w przypadku manualnej skrzyni?
    > Nie interesowałem się manualami, bo już więcej auta z manualną skrzynią nie
    > kupię. Na dobrą sprawę juz obecne auto chciałem z automatem, ale nie
    > oferowali. :P

    No ale automat to już trochę inna kategoria jazdy, i trudno tu znaleźć
    jakiś wspólny odnośnik względem obrotów przy określonej prędkości
    względem manuala. Wcześniej jeździłem Mustangiem w automacie, mój styl
    jazdy tym autem oscylował wokół 130km/h, przy wskaźniku na obrotomierzu
    wartości tylko trochę wyższych od biegu jałowego. Mowy o jakimś wyciu
    silnika obrotami być nie może.

    >
    >> No, nie możemy ich pominąć w naszych rozważaniach, a wniosek jest jeden
    >> - są także kierowcy którzy kochają hałas w aucie.
    >
    > Ale jeśli patrzeć przez pryzmat pojazdów na drogach to jest promil.
    >

    No nie wiem..

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: